Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

SIDN sponsort volleybalvereniging in Aalten

  • Door
  • Randy ten Have
  • geplaatst op
  • 29 januari 2008 08:02 uur

SIDNSIDN sponsort het jongens A1 team van de lokale amateur volleybalvereniging Bovo in Aalten. Sinds vorig jaar kunnen medewerkers van SIDN initiatieven voor sponsoring aandragen én op basis van zo’n voordracht is deze sponsoring tot stand gekomen. Daarmee wil SIDN maatschappelijk betrokken zijn en tegelijkertijd haar eigen bekendheid vergroten. Een erg leuke manier om sponsors te kiezen, dat zouden meer bedrijven moeten doen!

SIDN sponsort volleybalvereniging in Aalten
Het jongensteam A1 met coach en rechtsachter SIDN directeur Roelf Meijer.

Jurrian, 29 januari 2008 8:36 am

Opzich goed dat SIDN hun maatschappelijke betrokkenheid wil tonen, maar of naamsbekendheid nodig is? De consument moet toch zijn domeinen registreren via een SIDN-deelnemer. Ik vraag me af of ze zo niet steeds vaker lastig gevallen gaan worden door consumentenvragen die eigenlijk bij de deelnemers afgehandeld horen te worden.

Ik denk dat ze beter de internet-gemeenschap zouden sponsoren, zoals AMS-IX die pas Wikipedia een gigabit-verbinding cadeau heeft gedaan.

Marijn, 29 januari 2008 8:37 am

Goede reactie Randy! Ipv die negatieve op wht!

Toon, 29 januari 2008 8:49 am

Doet Roelof ook een potje mee? :)

B. Zandbergen, 29 januari 2008 10:06 am

Kan SIDN het geld dat men blijkbaar overheeft niet beter terug geven aan de leden? Kan mij niet voorstellen dat een meerderheid van de leden graag wil dat SIDN wat lokale verenigingetjes gaat sponsoren. Verder is het nut van een lokale vereniging sponsoren nogal beperkt he.. zeker een gat in de achterhoek.

Danny Mekic', 29 januari 2008 11:23 am

Ah, daar was die prijsverhoging dus voor nodig.

DreamHost.nl, 29 januari 2008 11:51 am

Waarom zou een monopolist überhaupt naamsbekendheid nodig hebben? Je kunt niet om de SIDN heen als je een .nl wenst te registreren. Klinkt meer als vriendjespolitiek tussen de SIDN en een medewerker.

Thijn, 29 januari 2008 11:53 am

Gewoon met zijn allen een leuke klacht indienen :)...

Sven, 29 januari 2008 12:11 pm

Ik moet zeggen gemengde gevoelens. Naamsbekendheid voor SIDN is onzin, maar promotie voor het .nl domein kan natuurlijk geen kwaad. .nl moet immers concurreren met andere extensies.

Rick, 29 januari 2008 1:55 pm

Volkomen ongeloofwaardig.

Als SIDN als geld over heeft (huh?) en iets richting het publiek willen doen dan zou men eens kunnen beginnen via de eigen site de consument voor te lichten in iets anders dan de techno-burocraten taal die daar nu geserveerd wordt.

Nee, dat mogen de leden op eigen kosten doen, fijn, houdt je als SIDN dan ook lekker op de achtergrond, en ga jezelf niet op kosten van de domeinhouders (want daar gaat de rekening uiteindelijk naar toe) promoten als het eerste het beste lokale schilderwerk bedrijfje.

Peter, 29 januari 2008 2:52 pm

Het gaat dus om het vergroten van naamsbekendheid om potentieel persooneel te bereiken:

"Met name dit laatste is een belangrijke factor in het werven van nieuwe medewerkers in het werkgebied van SIDN" (uit het artikel op de SIDN homepage).

gerwin, 29 januari 2008 3:00 pm

Ik vind het dikke onzin. Het gaat hier om een stiching die het net nodig vond om de prijzen om hoog te doen.

-gerwin

Randy ten Have, 29 januari 2008 3:01 pm

Dat de prijzen omhoog gaan, heeft meer te maken met de jaarlijkse indexatie. De stijging is conform het CPI en heeft dus weinig met de sponsoring te maken.

gerwin, 29 januari 2008 3:27 pm

Waarom kan het in Belgie en eurid dan wel?

Thijn, 29 januari 2008 8:50 pm

Waarom verhogen conform CPI als de omzet al JAREN toeneemt, het aantal domeinen neemt immers alsmaar toe terwijl de vaste lasten gelijk blijven.
Natuurlijk kost DRS bakken geld, maar dat hadden ze ook uit kunnen sparen door een deftig systeem aan te schaffen ipv zelf iets in elkaar te knutselen.

Arjan Bijnen, 30 januari 2008 2:49 am

Ook ik heb een dubbel gevoel bij deze actie van SIDN. Als Deelnemer betalen we nu indirect voor de sponsoring van een lokale volleybalvereninging welke geheel onbekend is?

Werken aan naamsbekendheid ok.... Maar via een dergelijke onbekende volleybalvereninging??

Danny Mekic', 30 januari 2008 3:33 am

@Randy
Ik snap totaal niet wat een CPI-indexatie te maken heeft met het simpele feit dat kortgeleden de domeinnaamtarieven van de SIDN met 2% verhoogd zijn 'in verband met gestegen kosten' en dat kort daarna bekend wordt gemaakt dat ze er bij diezelfde kosten nog een schepje bovenop doen.

Maatschappelijk bewust ondernemen is wat mij betreft prima, maar de stichting als organisatievorm is in zoverre reeds een maatschappelijk verantwoord iets, dat de ideële of sociale strekking waarvoor een dergelijke organisatie wordt opgericht in dit geval reeds het maatschappelijke element bevat, namelijk het goed toegankelijk maken en houden van de .nl-domeinnaamextensie voor alle internetgebruikers wereldwijd.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben voorstander van een prijsverhoging (nog wel meer dan die luttele 2%) maar in het kader daarvan kan ik zo enkele honderden verbeteringen opnoemen die een groter maatschappelijk bereik zullen hebben dan het sponsoren van een voor mij totaal onbekende vereniging.

Arnout Veenman, 30 januari 2008 8:04 am

Ik sta echt te kijken van de reacties op dit nieuws. SIDN profileert zich als een normaal bedrijf, uiteraard met een bijzondere positie, bedrijven maken reclame en doen aan sponsoring. Persoonlijk ben ik zeer te spreken over kleinschalige lokale sponsoring, veel verenigingen bestaan bij gratie van een legioen van vrijwilligers alsmede sponsors die een financiële en/of materiële bijdrage leveren.

Wat mij helemaal verbaasd is dat ik _niemand_ heb horen klagen toen SIDN als hoofdsponsor de ISP-Kartcompetitie sponsorde, terwijl SIDN daar waarschijnlijk een veelvoud aan geld voor heeft uitgegeven. Of is het veel minder erg als SIDN het geld (dat uiteindelijk door de eindklant en niet de deelnemer wordt betaald) aan een evenement voor ISP's (waaronder veel deelnemers) wordt uitgegeven.

Misschien zitten er tussen de klagers hier ook een aantal Nominet leden, want Nominet is bezig om een fonds op te richten met 'het geld van haar leden' waar zo'n 7.500.000 euro (5 miljoen pond) in komt, dat volledig aan maatschappelijke projecten gaat worden uitgeven. Dat fonds komt tot stand omdat het een wens van leden en andere stakeholders van Nominet was. Precies het tegenovergestelde van de reacties hier. Zijn wij Nederlanders nou zo'n stelletje gierige zuurpruimen?

http://www.nominet.org.uk/news/latest/?contentId=4709

Ronald, 30 januari 2008 8:43 am

Misschien moet je euwebdomains vragen om te sponsoren!

Arjan Bijnen, 30 januari 2008 10:20 am

@Arnout: Waarom zal iemand klagen over het feit dat de ISP-Kartcompetitie door SIDN gesponsort wordt? Voor deelnemers is dit toch een mooie gelegenheid om eens lekker van de zuurbetaalde SIDN centjes te genieten? Welkom in Nederland!

Situatie Nominet is overens geheel niet vergelijkbaar. Vooral niet omdat dit in Foundation vorm gedaan word.

Rick, 30 januari 2008 10:27 am

@Arnout: "SIDN profileert zich als een normaal bedrijf"

SIDN is geen normaal bedrijf, het is een non-profit organisatie dat bestaat voor een bepaald (statutair vastgelegd) doel, en hoort geen geld uit te geven aan zaken die niets met dat doel te maken hebben.

Profilering, ja, kan, mits dat ook serieus gebeurd met een doel dat in het verlengde ligt van de kerndoelstellingen. Investeren in communicatie naar een breder publiek kan geen kwaad, gezien de enorme onwetendheid (http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2327718).

ISP-kart competitie sponsoren in het kader van relatie-management, moet kunnen, mits het niet om idiote bedragen gaat, of men in het kader van relatie-management met een aantal ISP-directeuren YabYum in duikt...

Maar het sponsoren van een lokaal amateur volleybal team in Aalten, dat slaat helemaal nergens op. En je wou het serieuze fonds van Nominet toch niet vergelijken met dit staaltje kleinburgerlijke corruptie?

Danny Mekic', 30 januari 2008 10:40 am

@Arnout: "SIDN profileert zich als een normaal bedrijf"
Misschien moeten ze daar eens mee stoppen. De SIDN is een stichting die zich (en nee, ik ken niet de statuten uit mijn hoofd, maar het zal iets wezen als..) volledig inzet voor de mogelijkheid om .nl-domeinnamen op een goedgeregelde manier te registreren door haar leden en de bereikbaarheid van de extensie te waarborgen voor gebruikers in alle uithoeken van de wereld.

Nu mis ik het hele verband tussen het sponsoren van een volleybalteam in Aalten en het beoogde doel van de stichting.

(Heb trouwens mijn atlas er bij gepakt: Aalten ligt op zo'n 45 minuten reizen afstand van Arnhem, met de auto nog wel. Het lijkt me dus sterk dat dat de beste locatie is om nieuw personeel te werven, hoewel ik dit überhaupt een obscure vorm van personeelswerving vind: wil je nou maatschappelijk verantwoord ondernemen of is men eigenlijk op zoek naar alternatieven op de personeelsadvertentie?)

Verder sluit ik mij aan bij Rick en Arjan.

Nico Nijman, 30 januari 2008 11:27 am

SIDN besteed geld van deelnemers en indirect ook van domeineigenaren. Het is net zoiets als dat veel mensen het idioot vinden dat er zoveel geld opzij wordt gezet door de NOS voor uitzendrechten. Zo geldt dat ook voor het SIDN en ook die kart competitie hadden ze niet mogen sponseren. Het enige dat je kunt doen is een meeting organiseren waar elke deelnemer bij aanwezig mag zijn en verder helemaal NIETS.

Nico Nijman, 30 januari 2008 11:31 am

Weet iemand overigens hoeveel dat geintje ze kost?

Wil namelijk aan deelnemers voorstellen:

deelnemerbijdrage - (kosten sponsoring / aantal deelnemers) = korting op je factuur

Zal een paar cent zijn, maar je maakt er wel duidelijk mee dat je er niet van gediend bent.

Pascal, 30 januari 2008 11:34 am

[quote]
Dat fonds komt tot stand omdat het een wens van leden en andere stakeholders van Nominet was.
[/quote]

En dat is dus een besluit van de leden in Nominet neem ik aan in tegenstelling tot bij SIDN.

Ik vind het laakbaar dat onder het argument van bekendheid een lokale vereniging wordt gesponsord.

Samen met de prijs verhoging had men dit soort reacties kunnen verwachten. En het lijkt me dus dat SIDN haar deelnemers niet echt goed kent. En het gaat wat mij betreft niet om het geld want zoveel geld zal er niet mee gemoeid zijn maar ik ben deelnemer en het zou dus mede mijn keuze moeten zijn om 'maatschappelijk verantwoord' te ondernemen.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat deelnemers best welwillend zijn dat SIDN ter promotie van het .nl domein en het maatschappelijk goed iets sponsort. Maar dan zou er dus A) de leden geraadpleegd moeten worden OF ze dit willen en B) er een keuze moeten zijn voor welke doel er dan wordt ondersteund.

Steun dan de hele landelijke jeugd competitie volleybal/basketbal/kantklossen/whatever. En zelfs dan wordt de bekendheid nauwelijks beter omdat er geen aandacht aan wordt besteed in de media en je dus alleen de pappa's en mamma's langs het veld bereikt. Maar goed wil je meer betaal je de hoofdprijs.

Arnout Veenman, 30 januari 2008 5:05 pm

Interessant is het om te zien dat iedereen denkt dat het "hun geld" is dat wordt besteed, maar SIDN is een bedrijf dat weleenswaar een bepaald monopolie heeft, dat het een stichting is is compleet irrelevant in deze discussie, waar we een dienst bij afnemen en daar betalen we voor, net zoals we vooralsnog alleen maar via de TPG losse post kunnen versturen en zo zijn er nog meer monopolisten. Het mooiste vind ik nog wel dat de mensen die klagen dat SIDN hun geld uitgeeft, juist een leuke marge maken op het .nl-product van SIDN en dus juist met behulp van SIDN hun botherham weten te beleggen. Het is mij duidelijk dat hier de onderbuik regeert en niet de ratio. Helaas.

Erik H., 30 januari 2008 6:36 pm

Arnout, alhoewel mijn vergelijking compleet de plank misslaat (en ik het zowaar met je eens ben) kijken mijn klanten toch wel vreemd als ik zeg dat de kosten voor stroom stijgen en ik in een nieuwe BMW kom aanrijden.

Pascal, 30 januari 2008 6:53 pm

TPG is een commercieel bedrijf wat nog op een kleine markt een monopolie heeft. Daar heeft het dus voor de overige markten nut om reclame te maken omdat op die markten concurrentie is.

SIDN heeft volgens mij maar 1 doel en dat is het faciliteren van domein registraties op de .nl TLD en helemaal niets anders.

Dus de vergelijking tussen de deel monopolist TPG en compleet monopolist SIDN gaat wat mij betreft mank.

[quote]
Het mooiste vind ik nog wel dat de mensen die klagen dat SIDN hun geld uitgeeft, juist een leuke marge maken op het .nl-product van SIDN en dus juist met behulp van SIDN hun botherham weten te beleggen. Het is mij duidelijk dat hier de onderbuik regeert en niet de ratio. Helaas.
[/quote]

Ook dit vind ik een beetje een kul argument. Ik vind het prima als mijn datacenter een volleybal team sponsort want op het gebied van DC's heb ik keuze vrijheid en zijn het bovendien commerciele bedrijven.

SIDN is gewoon geen normaal bedrijf maar heeft alleen tot taak de .nl tree te beheren en zou dat dan dus ook zonder "fratsen" moeten doen.

Overigens kan ik me wel vinden in het argument dat (commerciele!) bedrijven meer zouden kunnen en moeten doen voor lokale iniatieven. De Rabobank bijvoorbeeld is daar een goed voorbeeld van die heel lokaal (maar ook landelijk) activiteiten ondersteunen en dat is mede een reden om mijn
bankzaken bij de rabobank te beleggen.

Danny Mekic', 30 januari 2008 11:27 pm

@Arnout: [i]dat het een stichting is is compleet irrelevant in deze discussie[/i]
Waar baseer je die bewering op?

Danny Mekic', 30 januari 2008 11:29 pm

(correctie: waar baseer je dat op?)

Arnout Veenman, 31 januari 2008 7:41 am

Danny, SIDN doet aan sponsoring als onderdeel van haar bedrijfsvoering, net zoals elk ander bedrijf met of zonder winstbejag. Simpeler is het eigenlijk niet.

Rick, 31 januari 2008 11:00 am

@Arnout: "dat het een stichting is is compleet irrelevant in deze discussie"

Kom nou toch. Een stichting is niet voor niets een formele rechtsvorm, en die statuten zijn er niet voor de sier. De SIDN wordt gefinancieerd door de deelnemers en erkend door de overheid om een bepaald doel te dienen, niet om voor ondernemertje te spelen.

Ja, sponsoring kan daar deel van uitmaken, mits duidelijk onderdeel van een strategie om de doelstellingen van de stichting te bevorderen.

Daar is hier totaal geen sprake van, dit is gewoon egotrippen op kosten van de domeinhouders die sowieso al geen donder te vertellen hebben, en daarom nog eens extra onethisch.

Ik kan nog veel gekkere en kostbaardere activiteiten verzinnen die je wel met de statuten in handen zou kunnen verdedigen. Het is vooral het beeld van een SIDN die volkomen los van de wereld niet eens meer de moeite doet om z'n extracurriculaire activiteiten te verantwoorden waar ik vreselijke jeuk van krijg.

Nederland kent al genoeg non-profits die alleen nog maar lijken te bestaan ter meerdere eer en glorie van zichzelf en hun directie, daar moet de SIDN niet een van worden. Zinloze zelfpromotie is een van meest voorkomende voortekenen van een dergelijke ontwikkeling.

Danny Mekic', 31 januari 2008 11:05 am

Arnout, dat deel van je betoog volg ik nog wel. Maar vervolgens probeer je duidelijk te maken waarom het 'compleet irrelevant is' dat de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland een 'stichting' is, en ik ben dus eigenlijk wel benieuwd op welke informatie je dat baseert..

Arnout Veenman, 31 januari 2008 11:27 am

@Rick, waarom zou dit direct moeten bijdragen aan de statutaire doelstelling van SIDN? Dit lijkt me een onderdeel van de bedrijfsvoering van SIDN en dat geeft SIDN zelf al aan dat het naast het vergroten van de bekendheid en maatschappelijk ondernemen, deze sponsoring ook als een belangrijke factor ziet bij het werven van nieuw personeel. Ineens is iedereen hier marketing- en HRM-manager en denkt iedereen de effectiviteit van deze sponsoring te kunnen beoordelen en de strategie waar het onderdeel vanuit maakt doorgrond te hebben en daarmee te kennen.

Waar ik me aan stoor is continue het standaard dat SIDN gefinancierd zou worden door de deelnemers. Deelnemers zullen alle kosten die SIDN ze in rekening brengt aan hun klanten (de eindgebruikers / houders) doorberekenen. Sterker nog gezien de houders rechtstreeks klant bij SIDN zijn, zou je zelfs kunnen stellen dat deelnemers naast registratie agenten, de bankiers van SIDN zijn, zoals ondernemers in het algemeen de BTW bankiers van de fiscus zijn.

@Danny, om dan meteen jouw vraag te beantwoorden, gezien het hier om een maatregel gaat die naar mijn idee een bedrijfsmatig en geen statutair doel lijkt te dienen, maakt het niet uit of het hier om (de bedrijfsvoering van) een profit of non-profit organisatie gaat.

Thijn, 31 januari 2008 12:42 pm

@Arnout, en waarom zou de volleybal club bepaalde hrm opties bieden? Een normaal bedrijf begint met het focussen op de mensen die men nodig heeft. Zijn dit ict'ers dan sponsor je een project bij een universiteit. Niet de knutselclub op de hoek waar iemand wellicht interesse heeft.

De sponsoring dient gewoon geen enkel maatschappelijk verantwoord doel dat in het straatje past van de SIDN doelstellingen. Verder ben ik van mening dat je nogal snel pro SIDN minded bent, terwijl wanneer je hier objectief naar kijkt dit totaal niet te verantwoorden is naar haar leden toe.

Arnout Veenman, 31 januari 2008 1:50 pm

@Thijn, interessant standpunt, vooral wat betreft mijn objectiviteit. Wat mij vooral opvalt is dat in deze discussie de onderbuik regeert, dat is natuurlijk alles behalve objectief. Daarnaast heeft SIDN geen leden, maar wel een groot aantal stakeholders, de deelnemers zijn een belangrijke stakeholder, maar desalnietemin maar één van de stakeholders. Ik denk dat mijn standpunt, een genuanceerde kijk op de zaak is en als je die nuance pro-SIDN wilt noemen, prima :)

Danny Mekic', 31 januari 2008 3:18 pm

@Arnout: Volgens mij snap je dan het principe van een stichting niet. Een stichting is een rechtsvorm waarbij alles binnen die stichting draait (lees: behoort te draaien) om een vooraf vastgesteld doel (terug te vinden in de statuten).

Een stichting kan werknemers/personeel hebben om dat doel te bereiken, en uiteraard is een goed HRM-beleid belangrijk en hoort daar ook een stukje personeelswerving bij. De SIDN lijkt echter twee argumenten aan te dragen om te verantwoorden waarom ze hebben gekozen deze club te sponsoren:

1) Maatschappelijk verantwoord ondernemen
In mijn ogen moet de stichting - binnen de doelstelling - lekker maatschappelijk verantwoord ondernemen. Organiseer seminars over domeinnamen, nodig studenten aan de TU Delft uit om een kijkje in de domeinnamenkeuken te nemen, organiseer vooral lekker veel deelnemersraadplegingen, bijeenkomsten met veel en lekker eten, maar zorg wel dat de activiteiten binnen de doelstelling van de stichting passen.

Ik zie het verband tussen een volleybalvereniging en de Nederlandse registry op het gebied van domeinnamen niet goed en om die reden is dit argument wat mij betreft een slecht argument.

2) Personeelswerving
Aalten (waar deze volleybalvereniging gevestigd is) ligt op 45 minuten reisafstand van Arnhem. Als de SIDN al verenigingen wil sponsoren om zo nieuw personeel te kunnen werven (er zijn betere methoden voor. SIDN-medewerkers: klik vooral op mijn naam om met me in contact te treden) dan heb ik drie gratis tips voor ze:
1) Zoek het wat dichter bij huis. Als jullie toch willen MVO'en dan is het minste wat je kunt doen er voor zorgen dat jullie nieuwe medewerkers niet veel hoeven te reizen. Bespaart geld en is goed voor het milieu.
2) Zoek het dichter bij jullie branche. Er zijn wel 10.000 soorten verenigingen waar meer ICT-personeel rondloopt dan bij een volleybalvereniging.
3) Wellicht dat een wat meer wervende tekst van pas kan komen. ".nl - een product van SIDN" motiveert me nou niet bepaald een sollicitatiebrief naar Arnhem te sturen.

Verder heeft de SIDN een monopoliepositie op het gebied van domeinnamen en worden ze enkel door deelnemers bekostigd.

Ik vind het dan niet meer dan logisch dat het deze deelnemers (ik heb de benaming 'deelnemers' trouwens niet bedacht; daar is de SIDN tien jaar geleden zelf mee gekomen) tegen de borst stuit als de tarieven met 2% worden verhoogd en enkele weken later bekend wordt gemaakt dat er geld wordt gestort op het rekeningnummer van een onbekende en lokale sportclub.

Rick, 31 januari 2008 4:07 pm

@Arnout: Zoals ik al schreef: die statuten zijn er niet voor de sier. Alles wat een stichting doet dient getoetst te kunnen worden aan de statutaire doelstellingen, als niet in juridisch opzicht dan toch zeker in ethisch opzicht.

Je begint nu wel erg desperaat te klinken door het ineens als 'personeelswerving' te verdedigen. Dat werkt in deze context vooral op de lachspieren.

Daarnaast heb ik in de comment waarop je reageert juist net gesteld dat het extra schandalig is omdat het op kosten van de *domeinhouders* die door de SIDN juist op grote afstand worden gehouden, dus waar jij je aan 'stoort' is mij volkomen onduidelijk. We zijn het er duidelijk over eens wie de rekening betaalt.

Overigens, hoe je ook moge denken over in hoeverre SIDN de vrijheid zou mogen hebben om dit soort acties te ondernemen, het lijkt me toch wel erg evident dat de sponsoring van een amateur volleybal team in Nergenshuizen geen enkel bedrijfseconomisch doel dient, zoals dat met dit soort sponsoring zelden het geval is. Het staat ondernemers vrij een deel van hun winst aan hun hobbies uit te geven (zeker als het aftrekbaar is van de belasting), maar Roelf Meijer is niet de eigenaar van NL-Domains-R-Us Inc.

Arnout Veenman, 31 januari 2008 4:37 pm

Danny, Rick, volgens mij kunnen we nog ellenlang doorgaan met deze discussie. Uiteraard is een stichting gebonden aan haar statuten, maar in dit geval bevind er zich binnen de stichting een onderneming die naar mijn idee, uiteraard niet in strijd met de statuten mag handelen, maar wel een grote mate van vrijheid heeft om haar eigen bedrijfsvoering te bepalen.

Danny, over de punten die je noemt over het vinden van werknemers wil ik toch nog een paar opmerkingen maken, per punt:
1. Het is juist ideaal om mensen uit de zelfde woonplaats bij SIDN te hebben werken om zo het milieu en geld te besparen, want meerdere medewerkers kunnen dan carpoolen :)
2. Volgens mij is het overgrote deel van de SIDN medewerkers geen ICT'er. Een heel grove schatting is 80/20.
3. Natuurlijk is het ".nl een product van SIDN" geen aanleiding om direct te sollicteren bij SIDN. Echter naamsbekendheid is belangrijk bij het vinden van nieuw personeel, dat dit kleinschalig gebeurt zal ook terug te zien zijn in de kosten van de sponsoring. Dus dat is ook proportioneel.

  • Pingback: VeriSign verhoogt prijzen van .com- en .net-domeinnamen · ISPam.nl

  • Laatste reacties

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.