Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Vrouw klaagt provider aan wegens te lage internetsnelheid

  • Door
  • Edwin Feldmann
  • geplaatst op
  • 11 april 2012 08:03 uur

Wat doe je als de door de internetprovider beloofde internetsnelheid niet krijgt en in de Verenigde Staten woont? Dan sleep je je provider voor de rechter. Een vrouw uit Los Angeles heeft dit nu ook echt  gedaan.

De vrouw, Patricia Allen, is zo verbolgen over de prestaties van haar provider Verizon, dat ze een officiële aanklacht bij de rechtbank in Los Angeles heeft ingediend.

De vrouw claimt dat zij haar internetabonnement heeft geüpgradet tot een pakket met een snelheid van 1,5 Mbps. In de praktijk haalt ze amper de helft van die snelheid.

Volgens een medewerker van de provider zitten hogere snelheden er voor haar niet in, omdat ze ver van de wijkcentrale woont. Ze kan daarom beter haar abonnement downgraden tot 768 Kb/s, aldus Webpronews.

Omdat de provider weigert een schadevergoeding of compensatie uit te keren, heeft de vrouw Verizon voor de rechter gesleept wegens wanprestaties.

Het is niet voor het eerst dat Verizon is aangeklaagd vanwege de te lage internetnelheden. Enkele maanden geleden diende het bedrijf Cablevision Systems ook al een aanklacht in.

Nederlandse snelheden
Ook in Nederland is al het nodige te doen geweest over de beloofde internetsnelheden. Uit een onderzoek bleek in januari van dit jaar nog dat slechts vier op de tien adsl-providers de snelheid waarmee geadverteerd wordt. Bij kabelproviders wordt de beloofde snelheid door ongeveer driekwart van de aanbieders gehaald.

Cris, 12 april 2012 11:16 pm

Gelijk heeft ze. De provider zou kostenloos haar abbonnement moeten downgraden.

Het ADSL tijdperk staat nog vers in mijn geheugen. Zoveel factoren die de bandbreedte kunnen beinvloeden. Gelukkig heb ik nu glas .. dat is echt een uitkomst. Gewoon glashart de beloofde snelheid.. up EN down. Providers die nog meer uit een koper of coaxje willen trekken en glas tegenhouden zijn alleen maar uit op zelf-verrijking en niet uit op wat het beste is voor de consument.

Peter, 14 april 2012 4:39 pm

Ach, bij Ziggo zijn we blij als we 10-15 Mbit halen op een 50 Mbit abbo. Geeft niets, de snelheid is hier niet nodig.

Glasvezel gaat straks wel dezelfde kant op hoor, zodra dat netwerk helemaal uitgemolken wordt zakt de snelheid ook wel, maar nu moet het zich nog bewijzen, dus het mag geld kosten.

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.