Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Triple-V klanten in goede handen?

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 27 mei 2006 23:54 uur

Zojuist werd ik benaderd door een Triple-V klant die aangaf per e-mail benaderd te zijn door de partij die de klanten van Triple-V uit de brand helpt. De e-mail die werd verstuurd zat vol taal en spelfouten en was ook nog eens onprofessioneel en opdringerig, een aanfluiting:

Geachte heer/mevrouw,
Ik weet niet als u op de website gekeken heeft:

www.triple-v.nl  en of op onze eigen website www.dahhosting.nl

Graag spoedige reactie zodat wij u snel kunnen helpen.

Vergeet de verhuisformulieren niet:

Voor NL > http://www.dahhosting.nl/verhuis_form_dha.pdf

Voor de rest > http://www.dahhosting.nl/verhuizing_com_net_org.pdf

Wij kunnen u ook altijd even bellen indien u dat wenst voor nader/beter uitleg.

=
Hoogachtend,
-knip-

Naar aanleiding hiervan schoot mij te binnen dat ik deze club ‘DAHHosting’ nog kende, namelijk van het feit dat ze de domeinnaam ‘databarn.nu’ hadden en het lieten overkomen dat databarn hun eigen datacentrum is. Om hun nieuwe klanten te bereiken gebruikten ze destijds het zeer doeltreffende middel van SPAM. Op webhostingtalk.nl was hier destijds nog een hele discussie over.

Op hun website staat het nog steeds dat ze eigenaar van databarn zijn:

Databarn is een onderdeel van DAHHOSTING (is een onderdeel van I.I.S. B.V.)

Ik kan niet anders concluderen dat de klanten van Triple-V bij DAHHosting in goede handen zullen zijn. Dus kijk snel in de ISP25.NL of ISPGids.com voor een nieuwe ISP.

Update: 28/06 10:31:

Zojuist heb ik een e-mail ontvangen waarin DahHosting laat zien dat ze toch wel hart voor hun klanten hebben, gezien ze om 2 uur s’nachts nog een e-mail met een verzoek om verdere uitleg over de gang van zaken beantwoorden. Een passage uit de e-mail staat hieronder:

Omdat wij reeds vanaf 1992 in de internet business zitten weten wij hoe het voor u als klant moet zijn.

Daarom bieden wij alle klanten van Triple-V de gelegenheid om het heel jaar door nog gratis gebruik te maken van al onze diensten.

Maar helaas moet alles op onze eigen servers, want die van Triple-V worden in beslag genomen/verwijderd.

Kortom klanten die reeds voor dit jaar volledig betaald hebben, hoeven dus niet weer extra kosten te gaan maken.

Dit spreekt dus voor DahHosting, echter raad ik iedereen aan om de ervaringen over dit bedrijf bij mijn concurrent HostingVisie te bekijken alvorens op het aanbod in te gaan.

N.L. van Renselaar, 3 juni 2006 11:13 pm

De één zijn dood is de ander.... al laat je je natuurlijk niet goed voor de dag komen met een leugen en een staartje in je verleden. En samen met een slecht geformuleerde email ben je denk ik voor de klanten niet bepaald een aantrekkelijk aanbod.

Randy, 9 juli 2006 5:19 pm

DAH, steeds meer streaming-media klanten van hun stappen over richting ons cluster dat, zoals bekend, over drie netwerken in drie DC's verspreist staat. Dit leidt echter niet tot waardering en de nieuwste truck van Duncan is dan ook de streams van enkele van onze klanten vol te trekken om ze vervolgens te mailen met een aanbiedig 'omdat de stream vol zat'.

Let wel; het gaat hier om stations met een keuze voor een vaste prijs per luisteraar, dus niet de prepayd bandwitdth gebruikers.

Nadat ik ingelogd was, zag ik inderdaad veel dezelfde IP's die 40+ keer ingelogd waren. De RIPE database gaf uitsluitsel en het betrof inderdaad DAH, die ook een vaste bezoeker is van de website.

Een misselijke manier, als je zo aan je klanten moet komen!

Arnout Veenman, 9 juli 2006 6:00 pm

Dit is wel heel erg misselijk van DAH. Een soort van DDOS en dan zeggen 'kijk uw provider is een prutser'. Mocht je dat willen dan wil ik hier wel een stuk over schrijven, daarbij zouden logfiles waar bovenstaande door bevestigd wordt handig bij zijn.

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.