Solvinity scoort Superfans

  • Bedrijfsnieuws van
  • Solvinity
  • geplaatst op
  • 8 oktober 2015 10:47 uur

Het Giarte Outsourcing Performance rapport 2015 roemt Solvinity als een van de outsourcers in Nederland met het grootste aantal “Superfans”. De uitslag van het onderzoek werd bekend gemaakt tijdens de Outsourcing Performance Day 2015 in ’t Spant! in Bussum.

De hoge score van 92% positieve klanttevredenheid in de categorie Infrastructure Management is des te opmerkelijker omdat Solvinity in de benchmark een van de hoogste aantallen beoordelingen heeft. 38 organisaties spraken zich uit over hun ervaringen met de dienstverlener. Binnen deze categorie telt Solvinity bovendien maar liefst zeven ‘Superfans’: trouwe klanten die het bedrijf zeker zullen aanbevelen.

In de jaarlijkse rapportage van onderzoeksbureau Giarte worden service providers in Nederland vergeleken op prestaties en reputatie. Solvinity positioneert zich als partij voor de sourcing van kritische infrastructuur met speciale aandacht voor security.

Nieuwe categorie: End User Management
Dit jaar is Solvinity voor het eerst ook in het onderzoek aanwezig in de categorie End User Management. Frank van den Belt, CEO Solvinity: “Klanten zijn in toenemende mate geïnteresseerd om niet alleen de data en applicaties door ons te laten hosten, maar ook de workspace als venster waarmee gebruikers toegang krijgen tot deze data en applicaties. Vandaar de keuze om ons daarin ook te laten beoordelen.” Hoewel het aantal gemeten ervaringen in deze categorie dit jaar nog laag is (zeven klanten), scoort Solvinity ook hier meteen goed: zes van de zeven klanten bevelen Solvinity waarschijnlijk aan bij collega’s, en ook in deze categorie scoort Solvinity al meteen twee ‘Superfans’.

De superfans van Solvinity roemen met name de communicatie van het bedrijf. Klanten vinden het prettig dat Solvinity luistert naar feedback en hier ook daadwerkelijk iets mee doet: “Solvinity is goed benaderbaar en aanspreekbaar. Ook over aanvullende diensten zijn goede afspraken te maken. Verder worden lopende het contract verbeteringen doorgevoerd, waardoor de kwaliteit van de dienstverlening verder toeneemt.”

Zeer klantgericht
Klanten zijn bovendien zeer te spreken over de betrouwbaarheid, het kennisniveau en de klantkennis van de organisatie. “Solvinity staat open voor feedback en de klant wordt centraal gesteld.” Op basis van de input van klanten in voorgaande onderzoeken heeft Solvinity de organisatie ingedeeld in klantenteams, waarin vaste teams worden gekoppeld aan een vaste set klanten.

Ook dit jaar grijpt Solvinity het onderzoek aan om de dienstverlening verder te verbeteren. Van den Belt: “We zien bijvoorbeeld ruimte om meer eenduidigheid aan te brengen in ons deliverymodel. Daarnaast willen we de samenwerking met de klantenteams op het snijvlak business en IT proactiever maken, zodat de business needs en de IT opportunity’s nog beter op elkaar worden afgestemd.”

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.