Solvinity unaniem aanbevolen door zijn klanten

Managed hosting provider scoort 100% in Giarte onderzoek, maar is “nog niet tevreden”

  • Bedrijfsnieuws van
  • Solvinity
  • geplaatst op
  • 11 oktober 2016 14:25 uur

Cloudspecialist en managed hosting provider Solvinity heeft in de jaarlijkse Outsourcing Performance benchmarkstudie van Giarte de hoogst denkbare score gehaald op het onderdeel Aanbevelingen. Op de vraag “Zou u Solvinity aanbevelen als partner voor outsourcing?” antwoordden deelnemende klanten zonder uitzondering positief. Een kwart van de huidige Solvinity klanten beschouwt zich zelfs als Superfans: de meest trouwe categorie supporters die Solvinity met groot enthousiasme zouden willen aanbevelen.

Bij Solvinity is het nieuws met gepaste nuchterheid ontvangen. Frank van den Belt, CEO Solvinity: “Het is natuurlijk prachtig dat onze klanten aangeven dat ze dit jaar nog meer tevreden zijn over onze samenwerking dan vorig jaar en dat ze ons allemaal zouden willen aanbevelen, maar dat is niet de enige conclusie die wij uit het onderzoek willen trekken.” Belangrijker acht hij dat het rapport ook leerpunten biedt. Zo krijgt Solvinity een 8 in de Giarte Trust score (79 punten). “Dat is 4 punten meer dan vorig jaar. Daar zijn we natuurlijk trots op, maar tegelijkertijd zien we het ook simpelweg als ruimte voor verbetering.”

Positieve feedback
Volgens Van den Belt zit de wil om te verbeteren in het DNA van de organisatie. “Het DNA en de strategie van Solvinity is Customer Intimacy. Onze klanten geven ons de mogelijkheid ons te ontwikkelen en te blijven bestaan. Wij leren ook van de commentaren in het onderzoek. Onze branche is nog altijd flink in beweging. De klantvraag verandert en met deze feedback kunnen wij mede bepalen op welke wijze wij ons partnerschap met onze klanten kunnen optimaliseren. Een gezonde dynamiek.”

De feedback die klanten in het onderzoek geven spreekt boekdelen. “Nooit issues, nooit downtime”, meldt een klant. “Ook de samenwerking met andere partijen is goed. Kritiek en issues worden vakkundig, goed en volwassen opgepakt. We weten dat er goedkopere spelers op de markt zijn, maar wij gaan voor de kwaliteit en zekerheid die we ervaren bij Solvinity.”

Voortdurende verbetering
Van den Belt is dankbaar en blij, maar wil ook verder: “Kwaliteit en zekerheid zijn goed, maar Solvinity heeft meer te bieden. We werken in een team van enthousiaste en oprecht geïnteresseerde specialisten die de laatste ontwikkelingen op de voet volgen en voortdurend kijken hoe innovaties praktisch vertaald kunnen worden naar de business van onze klanten. Maar daar zijn we wel kritisch in.”

“We laten hypes ons niet dicteren wat we moeten doen. Als wij denken dat een innovatie te vroeg komt, of onvoldoende toegevoegde waarde heeft voor onze klanten, dan gaan we er niet mee verder.” Daardoor blijft soms onderbelicht hoe ver Solvinity zijn vingers in de innovatie heeft, denkt Van den Belt. “Met name op het gebied van end user management zie je dat we nog wat omhoog kunnen, en dat heeft onder andere hier mee te maken: laten zien waar we goed in zijn. Als we dat kunnen verbeteren, ben ik ervan overtuigd dat we volgend jaar in de Trust score opnieuw meer punten zullen halen.”

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.