Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Scarlet helpdesk de beste, XS4ALL helpdesk onvoldoende

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 2 juni 2009 08:12 uur

ITODe bereikbaarheid van helpdesks van ISP’s is zeer goed, zo blijkt uit de jaarlijkse ITO bereikbaarheidsonderzoek dat door Instituut voor Telecom Organisatie in samenwerking met Telecommerce is uitgevoerd.

De helpdesk van Scarlet komt met een 9,1 zelfs als beste uit de bus in het onderzoek waarbij de helpdesks van 71 bekende Nederlandse organisaties worden getest. Scarlet wordt op korte afstand gevolgd door Tele2 dat de vierde plaats in beslag neemt met een 8,9. Op één na scoren alle ISP’s een ruime voldoende. De uitzondering in negatieve zin is XS4ALL dat onderaan de lijst bungelt op een 68ste plaats met een 4,9 als score.

1. Scarlet 9,1
4. Tele2 8,9
38. Ziggo 7,5
40. Alice 7,5
51. HetNet 7,0
55. Telfort 6,9
68. XS4ALL 4,9

Het volledige onderzoek is hier (pdf) te downloaden.

Sjaak, 2 juni 2009 3:02 pm

Oftewel, XS4ALL is van dure premium provider weggezakt tot dure crap provider?
Ze maken hun naam niet meer waar. Terwijl de tijd juist rijp is voor differentiatie:

- Beste customer support
- Beste availability (voor bedrijven)
- Laagste latency (voor gamers)
- Hoogste bit rates (voor grootgebruikers)
- Meeste features (voor gezinnen)
- Beste acceleratie (voor content services)
- Goedkoopste prijs voor hoogste bandbreedte (voor zuinige hollanders)

Etcetera...

Danny Mekic', 3 juni 2009 2:57 am

Ik mis XS4ALL.. :-(

krakkie, 3 juni 2009 6:47 pm

xs4all is een bagger provider geworden, hun support is belachelijk slecht. vroeger waren er betere tijden bij xs4all.

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.