Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

‘Uit handen geven controle belangrijkste barrière managed services’

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 12 juni 2009 08:01 uur

Managed ServicesIT-dienstverleners zijn van mening dat back-updiensten zeer geschikt zijn voor uitbesteding. Dat blijkt uit een enquête van Portland Europe onder deelnemers van het Organic IT MSP Forum 2009. Ruim 45 procent van de respondenten geeft aan dat de periodieke opslag van bedrijfsgegevens de eerste IT-taak is die zij adviseren om uit handen te geven. Het beheer van de IT-infrastructuur wordt door ruim 36 procent van de ondervraagden genoemd.

Het beheer van de automatisering wordt steeds complexer. Steeds meer organisaties kiezen daarom voor cloud computing en besteden het beheer van hun IT-infrastructuur uit aan gespecialiseerde IT-dienstverleners. Ondanks de kostenvoordelen van managed services zijn veel ondernemers nog terughoudend. Zo’n 40 procent van de IT-dienstverleners noemt het uit handen geven van de controle als belangrijkste barrière bij de keuze voor managed services. Daarnaast is zo’n 28 procent van mening dat het vinden van de juiste dienstverlener voor managed services een uitdaging is. Een kwart van de ondervraagden verwacht dat de kosten de belangrijkste barrière voor ondernemers zijn.

De keuze voor een managed services provider blijkt vooral gebaseerd te worden op de functionaliteit die geboden wordt (41 procent). Flexibiliteit van de dienstverlener en prijs worden hierna het meest genoemd als belangrijkste factor (respectievelijk 30 en 28 procent). Een ruime meerderheid is van mening dat ondernemingen het beste alle diensten kunnen onderbrengen bij één leverancier (68 procent).

“Ondernemers willen zich geen zorgen hoeven maken over IT, maar het uit handen geven van de controle is voor velen een grote stap”, aldus Kim van Brugge, algemeen directeur bij Portland Europe. “Leveranciers van managed services spelen hierbij een belangrijke rol. Uiteraard moeten zij kwaliteitssoftware aanbieden tegen een goede prijs, maar nog belangrijker is dat zij meedenken met de klant. Expertise en vertrouwen zijn hierbij de sleutelwoorden.”

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.