Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

‘Klant hostingbedrijf wil meer service voor minder geld’

  • Door
  • Edwin Feldmann
  • geplaatst op
  • 11 juni 2010 08:04 uur

Klanten van hostingbedrijven verwachten in economische zware tijden meer service voor dezelfde prijs. Meer dan de helft van de ondervraagde bedrijven heeft te maken met bestaande klanten die willen onderhandelen over de kosten van de diensten die hij afneemt.

Dat concludeert de Dutch Hosting Provider Association (DHPA) na een onderzoek onder 70 procent van de DHPA-leden. Volgens de vereniging hebben ict-leveranciers zich ontwikkeld van een ‘leverancier van technologie tot een schakel in de dienstverleningsketen voor internet’. Door deze verschuiving richting online dienstverlening worden klanten steeds kritischer en verwachten ze van hun ict-leveranciers een meer betrokken en servicegerichte opstelling dan voorheen.

De verschuiving van technologie naar dienstverlening wordt ook op een ander vlak zichtbaar. “Zo komt de nadruk steeds minder te liggen op de technische aspecten, maar steeds meer op service level agreements en advies”, concludeert onderzoeker Louis van Garderen van bureau Mazars Paardekooper Hoffman.

Verder blijkt uit het onderzoek dat vooral grote bedrijven vanwege kostenbesparing steeds meer processen automatiseren. De niet-bedrijfskritische activiteiten worden daarbij regelmatig geoutsourcet naar externe partijen.

getUP, 11 juni 2010 12:02 pm

En daar was een onderzoek voor nodig? Resultaten zijn nu niet bepaald baanbrekend.

TotallyHosted, 14 juni 2010 12:24 pm

Jij zou alleen onderzoeken uit laten voeren als je van tevoren weet dat de resultaten baanbrekend zijn?

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.