Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Welke informatie zouden jullie nog meer willen zien op ISPGids.com?

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 9 augustus 2006 13:00 uur

Op dit moment heeft ISPGids.com nog het label beta dit is voornamelijk omdat er nog continue aanpassingen worden gedaan. Ik ben nu benieuwd wat de bezoekers vinden en vooral nog zouden willen zien aan informatie en functionaliteit binnen de ISPGids.com.

Zelf heb ik een lijstje gemaakt van zaken waarvan ik denk dat die een aanvulling op ISPGids.com zouden kunnen zijn, nu ben ik dus benieuwd wat jullie van deze mogelijke aanvullingen vinden en natuurlijk ook wat jullie zelf nog voor suggesties en ideeen hebben.

Mijn ideeeen:

Oprichtings datum
Kosten helpdesk
Mogelijk registreerbare TLD’s
Overige Registry deelnemerschappen
Eigen servers of reseller
Cluster webhosting
Minimale contractsduur (webhosting,colocatie,dedicatated)
Afrekenings periode
Opzegtermijn
Betaal mogelijkheden
Betalings termijn
RIPE LIR
Fulltime medewerkers
Parttime/Freelance medewerkers
Aantal klanten (domeinnamen, webhosting, colocatie, dedicated)
Aantal domeinnamen
Eigen netwerk
Eigen datacentrum
Uptime monitoring (basic)
Algemene voorwaarden (link)
10/100/1000mb bin

edwin, 9 augustus 2006 1:45 pm

aantal medewerkers hebben klanten niet veel info aan denk ik, de manier en toon waarop klanten worden geholpen is niet afhankelijk van het aantal personeelsleden maar van de werkwijze van een bedrijf.. ik denk dat zoiets alleen een scheve indruk zou geven.. hoe meer personeel hoe beter denken veel mensen, terwijl dat tegenwoordig steeds vaker juist niet zo is. je zou misschien beter iets van een gemiddelde responsetijd kunnen doen denk ik.. zoiets als wat helpdesktimer toen deed, maar dan goed zeg maar...

alrik, 9 augustus 2006 2:14 pm

Timer lijkt me niet zo'n goed plan, werknemers idd ook niet.

Betalingstermijn lijkt me enigzins overbodig. Wellicht een melding of vooraf betalen nodig is?

Aantal klanten geeft men denk ik niet zomaar weg.

Verde leuk lijssie :)

Martijn, 9 augustus 2006 3:36 pm

Deze zou ik interessant vinden:

Oprichtings datum
Eigen servers of reseller
RIPE LIR
Fulltime medewerkers
Parttime/Freelance medewerkers
Eigen netwerk
Eigen datacentrum
Algemene voorwaarden (link)
10/100/1000mb bin

Dennis, 9 augustus 2006 4:48 pm

Ik denk dat de volgende informatie wel een toevoeging is op de huidige informatie:

Eigen servers of reseller
Mogelijk registreerbare TLD’s
Betaal mogelijkheden

Wido, 10 augustus 2006 8:51 am

Oprichtings datum
Kosten helpdesk
Mogelijk registreerbare TLD’s
Overige Registry deelnemerschappen
Eigen servers of reseller
Opzegtermijn
Betaal mogelijkheden
Betalings termijn
Algemene voorwaarden (link)
10/100/1000mb bin

Mathijs, 10 augustus 2006 11:05 am

Het aantal klanten lijkt me compleet irrelevant eveneens als de betalingstermijn. Voor de rest heb je een goed aantal punten / uitbreidingen te pakken voor m'n gevoel.

Thomas, 10 augustus 2006 4:30 pm

De volgende punten kan ik mij in vinden:

Oprichtings datum
Mogelijk registreerbare TLD’s
Eigen servers of reseller
Betaal mogelijkheden
RIPE LIR
Fulltime medewerkers
Parttime/Freelance medewerkers
Algemene voorwaarden (link)
10/100/1000mb bin

Arnout Veenman, 11 augustus 2006 10:29 am

De mogelijkheid om aan te geven welke domeinnamen er geregistreerd kunnen worden staat online (een link naar een popup wordt weergegeven wanneer het is ingevult) en ook wordt nu de oprichtingsdatum weergegeven in de vermeldingen.

Op basis van jullie reacties denk ik ook dat het volgende in de vermeldingen moet worden weergegeven, al zal ik nog wel een plek vinden om ze in te passen:
Eigen servers of reseller
Betaal mogelijkheden
RIPE LIR
Algemene voorwaarden (link)
10/100/1000mb bin

D.L.H. Douma, 13 augustus 2006 7:39 pm

Misschien is het ook wel leuk een kleine uptime statestiek te laten zien.

De host kan dan bijvoorveeld 1 a 3 ip's opgeven waarna de uptime in % wordt weergegeven. Zo zou men bijvoorbeeld een ip van een coreswitch kunnen ingeven.

Voor klanten is het handig om te zien wat de netwerk uptime is van een ISP.

Arjan Bijnen, 14 augustus 2006 9:14 pm

Het bovenstaande voorstel van D.L.H. Douma kan ik mezelf helemaal in vinden. Tenslotte lijkt het me handig om als klant zijnde te kunnen zien hoe of wat de uptime statestieken zijn van een bepaalde provider.

Eigen metingen en die van providers van bijvoorbeeld watchmouse zijn te beïnvloeden en niet objectief.

D.L.H. Douma, 18 augustus 2006 8:30 pm

Klopt,

En dan kan men natuurlijk een top25 ofzo maken van de providers met de meeste uptime :P

Arjan Bijnen, 19 augustus 2006 1:28 am

Ook daar kan ik mezelf helemaal in vinden ;-).

D.L.H. Douma, 21 augustus 2006 2:42 pm

Nu maar wachten wat Arnout ervan vindt :) Arnout? :P

Arnout Veenman, 22 augustus 2006 10:57 am

Uptime statistieken zijn een goed idee en ook een een toplijst met de ISP's met de hoogste uptime is zeker geen slecht idee. Echter de uitvoering ervan is vrij complex, gezien je niet vanaf één locatie kan gaan monitoren. Het is iets dat ik zeker nog eens wil invoeren, echter zal dat niet op de heel korte termijn zijn.

Arjan Bijnen, 22 augustus 2006 5:42 pm

Zo perfect dat je vanaf meerdere locaties moet gaan monitoren hoeft het wat mij betreft niet te zijn hoor ;-).

alrik, 22 augustus 2006 6:08 pm

dan heb je er niet echt veel aan.

Beetje alles of niets :)

D.L.H. Douma, 23 augustus 2006 1:20 am

Denk dat Arnout meer zit met meerdere locaties voor de monitor servers?

Oberon, 23 augustus 2006 3:04 am

@ Arjan:

Als die ene monitor server down is, dan is de meting ook niet meer compleet. Dus meerdere locaties is eigenlijk wel een vereiste.

Arnout Veenman, 23 augustus 2006 10:12 am

Misschien ga ik het over een andere boeg gooien. Wat te denken van een 10/100MB BIN bestand dat twee a drie keer per dag wordt gedownload vanaf een server van de ISP, vanaf verschillende netwerken/servers uiteraard. Daarbij kunnen dan zowel de overdrachtssnelheid worden gemeten en natuurlijk of de overdracht uberhaubt lukt.

Randy, 23 augustus 2006 1:51 pm

Da's 30 Gbyte per maand, vallen meteen alle budgetproviders om :-)

alrik, 23 augustus 2006 1:56 pm

trekken ze vast wel toch?:D

alrik, 23 augustus 2006 2:06 pm

Lijkt me niet dat het echt een probleem moet(of eigenlijk mag) zijn voor de gemiddelde hoster.
Zeker bij 10mb bestanden niet.

Hoop wel dat de downloads op snelle bakkies plaatsvinden, maar zal Arnout vast rekening mee houden.

Latency meten is misschien ook een goeie.

SWINX Hosting, 23 augustus 2006 3:06 pm

Monitor locaties zijn er al, de SIDN Whois wordt toch ook in de gaten gehouden (www.whoismonitor.nl)?
Ik weet niet of deze bakken daarvoor gebruiken kunnen/mogen/gaan worden, maar goed.

Randy, 23 augustus 2006 11:11 pm

Als het (vrijwel) uitsluitend om peering gaat, wil ik wel kijken of je een bakje mag plaatsen.

D.L.H. Douma, 25 augustus 2006 11:00 am

Arnout,

Het meten van de uptime van het netwerk lijkt me dan niet echt precies.

Wat als bijvoorbeeld die server waar het bestand vanaf wordt gedownload, nu traag is door een load vlaag, of als ie down is. Dat wil dan niet meteen zeggen dat het hele netwerk van dat bedrijfje down is lijkt me.

Goed idee, maar misschien beter de uptime te controleren dmv. pings? Dat scheelt het downloaden en de uptime is wat preciezer lijkt me.

alrik, 25 augustus 2006 12:58 pm

Dan moet je ook meerdere locaties gaan pingen.

D.L.H. Douma, 25 augustus 2006 4:11 pm

Ja ok dat klopt, echter lijkt dit naar mijn mening de beste methode :)

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.