- Door
- Edwin Feldmann
- geplaatst op
- 11 januari 2011 08:04 uur
Internetproviders in Engeland moeten meer doen om hun klanten tevreden te houden. Bijna de helft van de Britse internetters is namelijk ontevreden over zijn isp. Bijna één op de drie gebruikers wil dit jaar naar een andere provider overstappen. In Nederland is het beeld niet veel anders.
Uit een Brits onderzoek van de site ISPreview blijkt dat 38,5% van de bijna 500 ondervraagde internetters zijn huidige internetprovider als ‘slecht’ bestempelt. En één op de vier vindt ook de prestaties van de klantenservice van hun provider onder de maat.
Hoewel dit een Engels onderzoek is, komt het beeld wel overeen met de Nederlandse situatie. Vorig jaar toonde een onderzoek van Dialogic nog aan dat de lage snelheid van de verbinding en de prijs van het abonnement in Nederland ook de belangrijkste bronnen van ergernis zijn. 43 procent van de Nederlandse internetters die wil overstappen naar een ander type internetverbinding doet dit om een hogere downloadsnelheid te krijgen en 38% doet dit vanwege een lagere prijs van het nieuwe abonnement.
Ook bleek uit het Nederlandse onderzoek dat bijna één op de drie gebruikers niet eens de snelheid van zijn internetverbinding weet. Voor die doelgroep is de prijs doorslaggevend bij de keuze van het abonnement.
Niet alleen kommer en kwel
Gelukkig zijn Engelse consumenten niet allemaal ontevreden. Bijna 55 % van de 491 respondenten is tevreden over zijn isp. En meer dan eenderde (37%) van de Britse internetters is tevreden met de snelheid van zijn huidige internetverbinding. Maar ongeveer 64% zegt dit jaar te willen overstappen naar een andere isp, of twijfelt nog over een overstap.