Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Onbereikbaar Webreus trending op Twitter

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 27 juli 2011 08:03 uur

De hashtag #webreus was afgelopen dinsdag een van de top-onderwerpen (trending) op Twitter. De websites van de klanten van Webreus zijn sinds maandag plat. De hoster zou maandag zijn begonnen met een verhuizing van zijn servers, maar klanten stellen hier niet vooraf van op de hoogte te zijn gesteld.

De website van Webreus zelf is ondertussen wel gewoon in de lucht en daarop valt te lezen dat de hoster vanaf maandag 7:00 uur ’s ochtends een verhuizing zal gaan uitvoeren van zijn servers. Echter na twee dagen klagen veel klanten op Twitter dat hun website en e-mail bij Webreus nog steeds niet te bereiken is. Webreus zelf was daarnaast ook op geen enkele wijze voor klanten, en ook niet voor de ISPam.nl-redactie, bereikbaar.

Door collega-hosters werd verschillend gereageerd op de problemen bij Webreus. Een aantal hosters probeert op Twitter getroffen klanten binnen te halen met speciale aanbiedingen. Door andere concullega’s werd afkeurend gereageerd op dit ‘aasgierengedrag’. Zo blijkt maar weer dat de hostingbranche een eigen dynamiek heeft met veel verschillende spelers.

Apart is het om te zien dat getroffen klanten een tweetal parodie twitter-accounts zijn ingericht (@Webreus en @WebreusOnline), die Webreus op de korrel nemen. Daarnaast is het zover bekend ook de eerste keer dat een hostingbedrijf trending op Twitter is geworden.

Arjan, 27 juli 2011 8:16 am

@Webreus: Succes met jullie verhuizing.

Peter, 27 juli 2011 9:24 am

Als je op die wijze "trending" moet worden met je "hostingbedrijf" lijkt me dit geen goede zaak.....

Als je net als ik (met je goedlopende webshop)2 dagen totaal onvindbaar ben op het internet alles heb gedaan om contact te zoeken met je hostprovider en dit op geen enkele wijze mogelijk blijkt, behalve een melding op de website dat er werkzaamheden zijn en ze met vakantie zijn en het voor onbepaalde tijd kan gaan duren. Vraag je je toch af hoe trending....voor mij een bittere smaak!

Pipo, 27 juli 2011 10:40 am

Erg grappig die fake twitter accounts, dacht dat ze vroeger wel en twitter account hadden. Vreemd!

Verder een storing kom on, dan kan de beste overkomen. Kan ook niets uit maken als je kiest voor el cheapo webhosting dan kan je niet verlangen dat er 99,9% uptime word gehaald!

Ik ben al jaren klant bij Webreus en heb daarvoor vele andere webhosters gehad en ook daar waren problemen en vaak ook veel ellende met updates, downtime, administratie etc.

Voor minder dan 10 euro per maand, krijg je nergens een betere (goedkopere) dienstverlening dan bij webreus.

Erg mooi hoe je volledig online een .nl domein kan vastleggen, inclusief de benodigde handtekening die je digitaal met je muis kan zetten onder het contract.

Webreus wordt wel heel erg gebashed door deze storing, jammer want dit incidentje wordt nu gewoon heel erg uitvergroot.

Peter, 27 juli 2011 10:45 am

@Pipo
Voor minder dan 10 euro per maand, krijg je nergens een betere (goedkopere) dienstverlening dan bij webreus.

Dit is zeker niet waar anno 2011 zijn er maar genoeg aanbieders die voortreffelijke hosting aanbieden voor soortgelijke (zelfs lagere) bedragen.

Noem je dit een incidentje?
Sorry maar ruim 2 dagen compleet onbereikbaar met een webshop is toch echt geen incidentje meer! En zeker dat er dan ook geen enkele communicatie meer is...

Pipo, 27 juli 2011 10:47 am

Veel jalourse zolderkamer hosters te vinden op twitter trouwens. Het grappige is dat bij kleinere webhosts je never nooit trending topic wordt wanneer het fout gaat.

Bij webreus is de fout groot maar blijkbaar ook het aantal klanten, zou me ook niks verbazen als ze meer dan 100.000 betalende klanten hebben. Dat zou betekenen dat ze minimaal 1.000.000 euro omzetten, dus hebben ze het te druk met geld tellen ipv twitteren!!!

Pipo, 27 juli 2011 11:05 am

@Peter, wellicht heb jij nog tips dan want ik vind webreus nog steeds een van de goedkopere webhosters. Zag ergens al de tip versio maar ook die zijn qwa prijs ongeveer het zelfde .

Ben benieuwd!

Hoogstens www.siteground.com waar je voor 3.95 USD per maand onbepertke opslag hebt plus een shitload aan tools. Maar ja daar moet je een creditcard voor hebben.

Pierre, 27 juli 2011 11:15 am

Wel raar dat webreus zelf niet reageert op deze ontwikkelingen.

Terwijl de Edzard Kolks (directeur) bv wel op Facebook zit, vreemd??
http://www.webhosters.nl/webhosting-providers/webreus-bv/

Arjan, 27 juli 2011 6:11 pm

Niets als een hoop speculaties op het gehele wereld wijde web over dit issue. Kan me voorstellen, hoe kl*te het ook voor de klanten is, dat ze om wat voor reden dan ook deze verhuizing pas op het allerlaatste moment op de baan is gekomen. Helaas in het verleden ook wel eens dingen meegemaakt dat het beter was om dingen hals over kop uit te voeren. Communicatie kent hierbij niet de eerste prioriteit... Alles zsm weer naar behoren werkend krijgen wel.

Klaas, 28 juli 2011 10:34 am

Sjonge, twee dagen offline! Probeer bij ATN Networks/All Server Hosting/IP Phone/REDUNIX (weet ik veel hoeveel namen ze nog meer gebruiken) al maanden me zaken weer op de rit te krijgen. Zijn al maanden niet telefonisch bereikbaar evenals alle andere bedrijven waar de naam Arendse aan gekleeft zit. Vroeger nimmer problemen, goede service etc. maar tegenwoordig is het echt hopeloos.

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.