Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

ISPview met Marcel Spaans van CCC Hosting

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 15 september 2006 08:38 uur

Vandaag trappen we weer af met een nieuwe ISPview. Dit keer heb ik Marcel Spaans van CCC Hosting geinterviewd. Wie ook door mij geinterviewd wil worden, kan mij bereiken via feedback.xcat.nl en wellicht doe ik de volgende ISPview met jou.  

Wat is jouw rol binnen CCC Hosting?

Binnen CCC Hosting is het mijn rol om het bedrijf succesvol te laten groeien. Ik heb de dagelijkse leiding, neem beslissingen, bedenk acties ten bate van onze marketing, onderhandel met onze leveranciers en bekijk verdere mogelijkheden voor onze onderneming.

Momenteel werken wij met twee fulltimers, en houd ik mij ook nog bezig met de support via de telefoon en e-mail. Vóór het einde van dit jaar komt er personele uitbreiding op onze support, waardoor ik meer tijd over zal houden voor managementtaken.

Wat vind je van het huidige niveau van professionaliteit in de branche?

Bedroevend laag. Wij worden regelmatig geconfronteerd met klachten over diverse Nederlandse aanbieders. De meeste klachten die wij van nieuwe klanten, overstappers, te horen krijgen gaan over de lange downtimes en de slechte support bij hun oude provider. Dit zijn over het algemeen bedrijven die worden gerund door minderjarige scholieren. Helaas schieten dit soort bedrijfjes de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond. Indien er problemen ontstaan met de hardware of software, hebben zij geen kennis is huis om de problemen snel te verhelpen. Een ervaren freelancer in de arm nemen is er voor die bedrijven niet bij, omdat een gemiddelde freelancer tussen de 70 en 150 euro per uur kost. Dit geld is vaak niet aanwezig, of ze geven het liever uit aan het opvoeren van hun nieuwe scootertje…

Hoe zou je de eigen organisatie en infrastructuur van CCC Hosting omschrijven?

CCC Hosting is in 2003 opgericht en heeft de laatste jaren een zeer goede naam en service opgebouwd. We werken met twee fulltimers en daarnaast hebben we drie freelance krachten die 24×7 op oproepbasis beschikbaar zijn. CCC Hosting maakt uitsluitend gebruik van gerenommeerde merken als SuperMicro, HP, APC en sinds enige tijd ook Dell servers. Alle hardware is eigendom van CCC Hosting en wordt nauwlettend in de gaten gehouden.

Server-ruimte en netwerk nemen wij af van GrafiX B.V. Wij hebben bewust gekozen voor het datacentrum van GrafiX, vanwege de locatie nabij ons kantoor en hun professionaliteit. Het opzetten van een eigen netwerk is voor ons geen optie; GrafiX levert een prima en betrouwbaar netwerk, de samenwerking verloopt buitengewoon prettig, en dat is voor ons belangrijker dan lagere kosten wanneer wij zelf een netwerk zouden opzetten.

Wat kunnen we in de nabije toekomst van CCC Hosting verwachten?

Omdat onze huidige kantoorruimte te krap aan het worden is, en wij op korte termijn fulltime met een ploeg van vier mensen aan de slag gaan, staat een verhuizing op til. Wij zijn in de laatste fase van onderhandelingen over nieuwe, grotere kantoorruimte, vlak naast het datacentrum in Capelle aan den IJssel. Nog voor het einde van het jaar zullen wij nóg dichter op de servervloer zitten, dan nu reeds het geval is (niet meer 15 minuten maar 5 minuten er vandaan), en zullen wij voorbereid zijn op een aanzienlijk groter aantal klanten. Dat is ook nodig, gezien de exponentiële groei die CCC doormaakt.

CCC Hosting zal zich in de komende periode duidelijker gaan richten op het MKB. Denk hierbij aan producten als co-locatie, dedicated servers, management van bedrijfsservers en softwareontwikkeling.

Bestaande producten willen we uitbouwen en verbeteren. Door het aannemen van extra mensen kunnen wij een nog snellere afhandeling van de bestellingen en supportvragen realiseren.

Wat vind je het leukste aan het ondernemen en werken in de ISP-sector?

Zelf heb ik altijd de drang gehad om goed voor mensen te zorgen. Als ondernemer kan ik dit prima kwijt tegenover onze klanten. Zolang onze klanten tevreden zijn ben ik ook tevreden. In geval van ontevredenheid bij een klant, zal ik er alles aan doen om deze klant gerust te stellen, mee te denken en alsnog tevreden te stellen.

Computers en elektronica zijn altijd al mijn ding geweest, vandaar de keuze voor de ISP-sector. Het feit dat er elke dag wel iets mis kan gaan met de hardware of software, houdt de spanning er in!

Hoe denk je dat de ISP-sector zich in de toekomst zal ontwikkelen?

Ik verwacht twee ontwikkelingen. Ten eerste zal er een ‘shake out’ komen, waarbij alle niet serieuze bedrijfjes, de pubers en de knoeiers zullen wegvallen. ISP-gids en andere kwaliteitscontroleurs zullen hierbij een sanerende rol spelen voor de sector: die wordt dus gezonder en minder belast met knoeiers c.q. ontevreden klanten. Er zullen dus minder aanbieders zijn, die veel betere kwaliteit moeten bieden om te overleven in de sector.

Ten tweede zal er concurrentie komen van grote multinationals, die aan hosting gerelateerde diensten zullen aanbieden tegen uiterst concurrerende prijzen. De markt voor hostingbedrijven zal meer en meer gericht zijn op het bedrijfsleven. Hosters zullen zich ofwel in de diepte (meer kwaliteit, bredere ondersteuning van een range aan software), ofwel in de breedte moeten ontwikkelen (samenwerken met ontwerpers, webbuilding, aanverwante zaken als adsl etc.)

CCC Hosting is deelnemer van Gedragscode.com. Met welke reden?

De reden dat wij de gedragscode hebben aangevraagd, is omdat wij willen laten zien dat CCC Hosting een serieus bedrijf is, dat zich kwalitatief onderscheidt tussen de vele aanbieders in Nederland.

Wat vindt je van de collegialiteit binnen de ISP-sector?

Ik zie de bedrijven in de ISP-sector niet als concurrenten, maar eerder als “concullega’s”. Er is veel hulpvaardigheid naar elkaar toe. Wanneer je met een vraag zit over een bepaald onderwerp, kun je deze gerust stellen aan een van collega-bedrijven. Webhostingtalk.nl is hier een aardig voorbeeld van. Een goede verstandhouding tussen de bedrijven is een teken dat de sector aan het professionaliseren is.

Bedankt voor het interview.

Graag gedaan!

Andere, 10 februari 2007 4:41 pm

Het is een bagger bedrijf als het gaat om de administratie, als ze denken dat je niet betaald heb ..dan sluiten ze al je domeinen gewoon af tot je zelf kontact opneem...
Zo kan je nooit een groeiende website maken .. en daarom zal ik ccchosting zeker niet als tip meer geven..!!!!

CCC Hosting, 8 maart 2007 1:11 pm

CCC Hosting kan de tarieven laag houden, door te werken met een korte betalingstermijn. Slechte betalers drukken onnodig op onze bedrijfsvoering.

Wie niet op tijd betaalt krijgt een eerste herinnering, een tweede herinnering en een aanmaning. Daarna wordt telefonisch contact gezocht.
Het is de verantwoordelijkheid van de klant, om wijzigingen in de contactinformatie door te geven, zodat wij indien nodig contact kunnen opnemen.
Indien na twee herinneringen, een aanmaning en een telefonische contacpoging niet wordt gereageerd door de klant, wordt de website tijdelijk gedeactiveerd. Indien de klant daarna nog steeds niet reageert, wordt het dossier uit handen gegeven aan het Incassobureau.

Op deze wijze voldoen wij aan alle mogelijke kwaliteitseisen. Wij hebben niet voor niets een Keurmerk verworven!

Marcel Molenaar, 1 oktober 2007 4:47 pm

CCC-Hosting is al jarenlang een top-bedrijf met [i]uitmuntende[i] service. Ik ben al jarenlang klant naar volle tevredenheid en wil daarom graag reageren op de negatieve reactie van "Andere". Ik heb nog nooit problemen gehad met de administratie. Facturen worden ruim op tijd per e-mail verstuurd. Als ik service nodig heb word ik altijd prima geholpen.

Zo te horen is de bovenstaande klager iemand die z'n mail niet leest of zorgt dat hij niet goed per e-mail te bereiken is. Vergeet niet dat je als klant ook een eigen verantwoordelijkheid hebt.

Ook zie ik regelmatig op fora dat sommige (ex-)klanten nogal rancuneus reageren nadat ze bv. door overmatig en onbetaald datagebruik zijn afgesloten. Als klant zijnde vind ik het juist goed dat CCC waar nodig gepaste maatregelen neemt, aangezien slecht gebruik van de gedeelde server ook de bereikbaarheid van mijn sites kan schaden.

tdw, 1 oktober 2007 6:19 pm

@Anders: Neem dan contact met ze op? Als je gewoon betaald is er toch niets aan de hand?

Dave, 3 oktober 2007 3:36 pm

[quote]
Wat vind je van het huidige niveau van professionaliteit in de branche?

Bedroevend laag.
[/quote]

Sorry hoor maar snel wat centen verdienen aan adwords op gedeactiveerde sites, hoe lager kan het niveau nog?

http://www.tbforum.nl/thread/96562.html

C. van den Akker, 5 oktober 2007 4:45 pm

Wat een blatende kindertjes, zeg, op dat TB-forum. Iemand heeft zijn dataverkeer niet in de gaten gehouden, heeft de waarschuwingsmails daarover genegeerd en bedreigt vervolgens die hosting-provider 'helemaal kapot te maken op google'. How low can you go?
En dan ook hier een beetje negatief spammen onder de naam Dave. Nou, met die amateurpikkies als Peter Verhoeven en zijn kinderachtige PV Multimedia zou ik NOOIT van mijn leven zaken willen doen. Wat een stelletje blaaskaken. Tjeezus, wat zullen dat soort gasten later hun neus stoten in het zakenleven.

Ronald, 5 oktober 2007 6:23 pm

Gut ja, laten we een newsitem van September 2006 nog even bespreken :)

Arjan Bijnen, 5 oktober 2007 11:32 pm

Dat een gebruiker wordt afgesloten doordat zijn datalimiet overschreden is vindt ik opzich niet zo bezwaarlijk. Tenslotte worden de waarschuwingsmailtjes niet voor niets verzonden en wordt voor de klant verkomen dat zij zo voor onverwachte hoge kosten komt te staan.

Dat gedeactiveerde sites echter Google-Ads weergeven vindt ik echter regelrecht misbruik van de situatie. Indien dit werkelijk gedaan wordt zal ik de collega's van CCC Hosting dan ook zeker aanraden dit z.s.m. aan te passen.

In het geval dat een klant zijn datalimiet ineens dreigt te overschreiden nemen wij altijd persoonlijk contact op om te kijken wat er gaande is. Vervolgens zullen wij trachten een oplossing te vinden waar beide partijen tevreden mee zijn.

In vele gevallen gaat het echter slechts over kleinschalig extra dataverbruik. In dit geval knijpen wij eigenlijk altijd een oogje toe ;).

Sleeuw.com, 7 oktober 2007 1:37 pm

Er zit veel kaf tussen het koren in de hosting-branche.

Het is jammer dat amateurs als Arjan Bijnen van ATN-Networks de branche verpesten met online geroddel over de concurrentie. Dat is ten enen male 'not done' in het zakelijk verkeer.

CCC Hosting staat al jaren bekend als een professionele, scherp geprijsde aanbieder, met een uitstekende en zeer collegiale reputatie in de brache.

Arjan Bijnen, 7 oktober 2007 9:11 pm

@Sleeuw.com: Je bericht werkt me aardig op de lachspieren. Mijn bericht is absoluut niet bedoeld als zijnde geroddel over een concollega maar slechts een mening over een eerder vermeld bericht. Hierbij zie ik dan ook niet in op welk vlak ik de ISP branche zal verpesten.

Ik vindt het dan ook knap dat een persoon als jij, welke geheel geen ervaring heeft met mijn prestaties en dienstverleningen kan bepalen dat ik een amateur zal zijn. Daarnaast spreek je over de branche maar als ik Sleeuw.com bezoek kan ik niet bepaald afleiden dat je zelf uberhaubt onderdeel van deze branche uitmaakt.

Gerard, 16 februari 2008 8:53 pm

24x7 support?? ja in het verleden ! Je kan ze niet eens bereiken in het weekend! Noodnummer hebben ze ook niet. Dit is een hoster voor hobbyisten.

Ik heb veel problemen gehad, onnodig gespuspend / administratie problemen. Deze hoster heeft me hoofdpijn bezorgd en veel geld (omzet).

Ik ben het zat en ga kijken voor iets anders.

Pim Donkerlo, 6 april 2009 4:37 pm

Ik wil bij deze ook mijn gal spuwen over CCCHosting. Dit vanwege de zeer slechte bereikbaarheid van dit bedrijf. Ik wil de administratie spreken over duidelijkheid over een betaling. Echter wordt er niet gereageerd op email binnen de door hun genoemde periode van 2 werkdagen. Vervolgens als ik bel dan wordt er gezegd op een bandje dat de medewerkers mij niet te woord kunnen staan (zonder oorzaak) en wordt er verzocht contact op te nemen via email! Dit is echt belabberde service. Heel erg slecht. Mijn advies is dan ook om met dit bedrijf geen zaken te doen.

Paul van Rossem, 11 mei 2009 7:31 pm

CCC-hosting is duidelijk een aflopende zaak. Ze zijn volstrekt onbereikbaar en sturen volgens mij op een failissement aan. Ik probeerde mijn domein er weg te halen, maar kreeg op geen enkel verzoek antwoord: mail, fax, aangetekende brief, telefoon, alles wordt volkomen genegeerd. Uiteindelijk heb ik mijn domein daar via de registrar (buiten CCC-hosting om) kunnen weghalen.

Dave King, 9 augustus 2010 10:21 am

Sturen spook facturen en blokkeren je domeinnamen zonder enige reden. Vervolgens wordt er niet meer gereageerd op mails en telefoon schakkelt altijd na lang wachten op voicemail. Leuke manier om extra omzet te genereren a 35 eurocent per minuut. Mensen wees gewaarschuwd dit is een zeer slechte partij.

  • Pingback: Website CCC nu verandert in Sesamstraat het moet niet gekker worden

  • Laatste reacties

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

    Bedankt voor het succes van ISPam.nl
    Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.