Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Negatief uitlaten over E-Dentify: 2500 euro boete

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 3 november 2006 17:11 uur

Afgelopen week bereikte via de comments ons een bizar verhaal. Een klant van E-Dentify merkt dat e-mail vanaf E-Dentify bij bepaalde ISP’s niet meer binnenkomt. Dus deze neemt contact op met E-Dentify, gezien er mogelijk sprake is van een blacklisting. Echter ontkent E-Dentify dat en er ontstaat een discussie over de kwestie. Waarna de klant op een publiek forum de kwestie voorlegt om zo alsnog het probleem op te lossen.

Daarom sluit E-Dentify de website van de klant af en wordt de toegang tot de totale dienstverlening voor de klant geblokkeerd, enkel omdat deze zich kritisch uitlaat over E-Dentify en volgens E-Dentify een e-mail wisseling online zou hebben geplaatst. Dit is ook in de comments bevestigd door E-Dentify:

Wat echter de druppel was voor ons, is dat hij complete logs ging posten op fora van support uitwisselingen tussen ons en hemzelf, iets wat valt onder briefgeheim en wat wij niet op publieke fora wensen te vinden, overigens ging dit om een probleem met Email.

Klanten mogen hun ervaringen best publiek posten, goed of slecht, maar complete mailwisselingen gaat ons gewoon veel te ver.

Dus het komt er gewoon letterlijk op neer dat als je kritiek geeft op E-Dentify, dat ze dan de dienstverlening, waar je voor betaald hebt, staken, omdat je uitspraken hun niet bevallen.

Nadat de klant was afgesloten, kreeg deze een voorstel van E-Dentify, waar deze mee dient in te stemmen, alvorens de website weer online wordt geplaatst en de toegang tot de dienstverlening en de klant zijn data weer zou worden hersteld:

Geachte heer Dejaeger,

Wij kunnen uw websites vandaag weer online brengen indien u akkoord gaat met de volgende zaken:

– Ik, Pieter Dejaeger, zal geen negatieve zaken publiceren op het Internet of op generlei wijze negatieve uitspraken doen over E-dentify of diensten gelevert door E-dentify na d.d. 29 oktober 2006. Ik ga accoord met een direct door E-dentify opeisbare vergoeding van Euro 2500,- per de door mij gedane publieke uitlating of door mij gepubliceerd schrift dat negatieve publiciteit zou kunnen opleveren over E-dentify of de door haar geleverde diensten.

– Ik vraag voortaan uitsluitend support aan E-dentify via support@e-dentify.nl en zal geen support vragen over E-dentify of diensten gelevert door E-dentify posten op een publiek toegankelijk medium, inclusief maar niet beperkt tot webpagina’s of fora op het Internet.

Graag dit mailtje uitprinten, ondertekenen voor akkoord en naar ons faxen:

Kruis tevens aan:

( ) Ik, Pieter DeJaeger, ga akkoord met bovenstaande regeling.

Naam:

Handtekening:
E-Dentify Internet Diensten
[adres verwijderd]
The Netherlands

KvK: 01104341
BTW: NL0133.79.252.B01

Ik denk dat de absurditeit van deze (voorgestelde) verklaring verder geen uitleg behoeft.

Gezien ik al twee maanden eerder contact had gehad met directeur Paul Singelsma over hun manier van werken, heb ik dit keer weer de telefoongepakt, gezien Paul mij beloofd had zijn leven te beteren in het vorige gesprek. Helaas kreeg ik dit keer niet Paul aan de lijn, maar zijn moeder. Meneer de directeur zat nog tot 4 uur op school namelijk. Dat gaf mij de mogelijkheid om zijn moeder even haarfijn uit te leggen, wat haar zoonlief allemaal uitspookt, daar hij zover ik nu heb begrepen ook nog minderjarig is.

Later op de middag heb ik Paul Singelsma gesproken, die zich van geen kwaad bewust is en zelf van mening is dat hij niet de grens van het toelaatbare heeft overschreden. Daarnaast valt ook duidelijk uit de verdere reacties die ze in de comments hebben achtergelaten op te maken, dat ze zelf het idee hebben dat wat ze doen, gewoon acceptabel is.

Dit soort excessen in de ISP-sector moeten naar mijn idee bij de wortel worden uitgeroeid, want dit is echt te belachelijk voor woorden en volgens mij is de handelswijze van E-Dentify zelfs strafbaar of in iedergeval civielrechtelijk een (zéér) onrechtmatige daad!

Ik heb directeur Paul Singelsma om een reactie gevraagd, hier het belangrijkste onderdeel van zijn mening over de kwestie en de publicatie:

Dat ik minderjarig ben is bekend en van dat onze manier van werken in sommige gevallen alleen gericht is op het  eigen belang zal ik ook geen geheim maken. De sensatiebeluste manier waarmee jij hier op het gevoel van de lezer inspeelt, is m.i. overbodig en biedt geen nieuwswaarde.

Wat Paul er van vindt is bekend, wat vinden jullie van de kwestie?

Wytze van der Veen, 12 oktober 2009 7:40 pm

Heb al eens tientallen reacties samengevoegd, aangifte gedaan bij de politie en de belofte gekregen dat er naar gekeken zou worden... Helaas blijken ze het nog steeds te druk te hebben met het bekeuren van kindertjes die zonder licht 's ochtends vroeg naar school toe fietsen en hebben ze geen mogelijkheid kunnen vinden om mij uberhaupt eens terug te bellen over hoe ze het aan zouden pakken.

Over de facturen; die ontvang ik na een jaar of 4 nog steeds, inclusief aanmaningen.

Mark, 16 oktober 2009 12:26 pm

Hoi Wytze,

Kan ik met jou in contact komen over E-dentify? Ik lees dat je allemaal dingen verzameld van (ex)klanten?

Ik heb deze week 2 mails gestuurd en een keer telefonisch contact gehad met E-dentify over de foute factuur die ik heb ontvangen, ze geven geen reactie terug.

Zola1978, 4 november 2009 8:02 pm

Mag ik ook lid worden van de club? Ik had ook opgezegd en zelfs al verhuisd, krijg ik toch een rekening.
Contact op genomen, maar dat is aan deze mongolen niet besteed.
Ik erger me kapot, zo erg dat een weekendje weg in het Noorden wel zie zitten.

Mark, 5 november 2009 9:36 am

Voor zover ik weet is er nog niks opgericht. Ik heb negatieve ervaringen gehad met E-dentify, maar de laatste factuur die ik ontving, is volgens hun een fout, en hebben ze teruggetrokken. Ik krijg (zoals ze zeggen) geen facturen meer.

Peter, 19 januari 2010 1:40 pm

Beste mensen, ook ik ben E-Dentify meer dan zat. Opzeggen per brief en maar volhouden dat ze niks hebben ontvangen. Vergeet alsjeblieft niet om negatieve uitlatingen ook achter te laten op https://www.ispgids.com/deelervaring/e-dentify
Wat er momenteel namelijk gebeurt is dat ze nieuwe klanten (die nog tevreden zijn) direct vragen om hier positieve ervaringen neer te zetten. Zo krijgen ze er helaas toch nog veel nieuwe klanten bij, omdat er heel wat mensen via Google op deze site terechtkomen. Dus een eerste stap die we gezamenlijk kunnen nemen is hier je negatieve uitlatingen te posten!

Anja, 19 januari 2010 2:13 pm

Jaja, er is weer een brief van incasso bureau Flanderijn gekomen. Dat zij nog zaken doen voor dit bedrijf is me ook een raadsel. Ik kan me niet voorstellen dat ze hier nog geld aan verdienen. Tenzij ze zoveel klanten hebben die toch nog voor deze onzin betalen...
Nou ja, ze doen maar. Ik lig er niet meer wakker van. Ik weet dat ik in mijn recht sta, dus ik laat het gewoon voorkomen als het zover is.
De nieuwe klanten worden vanzelf wakker...Het is alleen wel spijtig dat e-dentify nog steeds geld verdient aan dit soort mafiapraktijken.

Wytze van der Veen, 19 januari 2010 7:10 pm

Flanderijn neemt het bedrijf ook al niet meer serieus, en wanneer je die mensen in Heerenveen eventjes belt nemen ze ook direct van je aan dat het om een fout van E-Dentify gaat en halen ze je uit hun systeem; heb ik al meerdere keren gedaan. Tot het moment dat E-Dentify met spookfactuur nummer zoveel komt heb je er dan geen last meer van.

Wat betreft die ISPgids-dingen: ze laten negatieve reacties vaak verwijderen door de webmasters, en ze plaatsen zelf eens in de zoveel tijd onder verschillende e-mail adressen een stroom positieve reacties. Je ziet op ISP vergelijkingssites waar de webmasters niet in de bedreigingen van de E-Dentify kleuter trappen ook tussen de tientallen/honderden negatieve reacties plotseling enkele zeer positieve. Dit is ons oplichtertje dus zelf.

Dan vraag je je natuurlijk al snel af waarom het meneertje wel tijd heeft zich hiermee bezig te houden en niet met de verbetering van de dienstverlening.

Zelfs zijn moeder (de "administratief medewerkster" die je aan de lijn krijgt tijdens de zeldzame momenten dát er eindelijk contact gevonden kan worden...) schaamt zich dood voor 'm, want ze ontkent stug dat ze mama Singelsma is.

Inge, 19 januari 2010 7:13 pm

Mama weet anders heel goed waar haar zoon mee bezig is. Stelletje oplichters, E-dentify.

Peter, 28 januari 2010 3:40 pm

Oja, laat je problemen trouwens ook weten aan programma's als Radar en Kassa. Misschien pikken zij het eens op en staan ze een keer met de camera voor de deur in Goutum. Dat zet misschien eens zoden aan de dijk. Ik ben er dan in ieder geval bij!

Jos, 23 februari 2010 10:22 pm

Negatieve reacties moeten blijven komen, zodat ze uiteindelijk geen klanten meer krijgen!

Dus hier ook mijn ervaring.
Na mijn opzegging bleef ik facturen krijgen en uiteindelijk aanmaningen. Bij de vraag om de documenten op te sturen waaruit blijkt dat ik een contract heb krijg je alleen te horen dat deze bij mij bekend is, maar hij stuurt het niet op. Helaas werkt hun manier van oplichten. Ik ken nog 4 mensen irl die een dienst bij E-dentify hebben afgenomen, uiteindelijk ook hebben opgezegd en ook spookfacturen hebben gekregen. Helaas hebben hun ze gewoon betaald om van het gezeik af te zijn. Paul Singelsma is een oplichter en het bedrijf E-dentify doet aan oplichterij!

Bart, 30 juni 2010 7:23 pm

Mijn verhaal:
Ik heb bij e-dentify een pakket + domein sinds 2005 en ook nu al ruim 3 jaar offline. 1 jaar heb ik geprobeerd mijn site fatsoenlijk online te krijgen maar ik werd offline gehaald omdat er via mijn account gespammed zou worden... raadselachtig, maar goed al mijn email accounts op verzoek verwijderd maar daarna precies dezelfde en andere rare argumenten... Ik had op een gegeven moment alleen een statische pagina (puur html, alle php en mySQL verwijderd) en nog!!! niet online te houden, zelfde liedje...

Jaar daarop proberen op te zeggen via mail, maar dat kon niet en ik was inmiddels (door hun late reactie) te laat met opzeggen, algoed ik betaald, (juni 2009) en mijn pagina neergezet. Dat is 2 maanden goed gegaan, toen was de maat vol ik mijn zaken elders ondergebracht en nadat dat geregeld was heb ik een brief geschreven kort en bondig voorzien van alle benodigde zaken en niets meer gehoord, ik dacht, zal wel goed zijn... niet dus! Ik heb in januari opgezegd per brief en krijg 16 juni jl. een factuur... Ik een bericht via de support gestuurd:

Hallo,

Ik heb deze morgen een factuur ontvangen terwijl ik in januari dit jaar, nota bene per post, mijn account bij jullie heb opgezegd (dit is geweest tussen 10 en 12 januari). Zou graag willen weten waarom ik nu weer een factuur van jullie ontvang?

m.v.g.

Bart

nu 2 weken later nog geen reactie wel een betalingsherinnering!

Hierop heb ik ook gereageerd:
Dit is dus een van de redenen waarom ik heb opgezegd, ik heb 2 weken geleden een dringende vraag gestuurd en krijg ipv van een antwoord een betalingsherinnering, ik verzoek jullie vriendelijk doch dringend en met spoed mijn vraag te beantwoorden.

met vriendelijke groet,

Bart



Dit is mijn ervaring, meer volgt!

met vriendelijke groet,

Bart

Wytze van der Veen, 30 juni 2010 10:46 pm

Jos,

Vind het echt een schande en voel me direct weer woedend om te lezen dat er vier mensen die jij kent zijn die de facturen betaald hebben om er maar vanaf te zijn. Je hebt 't over een tientje of twee per jaar, maar als je dat met een paar honderd vermenigvuldigd kan je al snel de conclusie trekken dat deze grappenmaker al duizenden, zo niet tienduizenden euro's binnengeharkt heeft door PURE oplichting. Het woord pure heb ik bewust met hoofdletters geschreven om de simpele reden dat de "dienstverlening" van E-Dentify in principe al oplichting is, omdat je de helft van de tijd offline bent...

Bermuda, 5 oktober 2010 10:18 am

Ik was aan het bladeren tussen mijn documenten, eens kijken wat er allemaal weg mag enz... Ik kwam een mapje tegen ivm dit "bedrijfje", waar ik in 2006 een website en domeinnaam bij besteld had. Ik dacht even te kijken op het internet of deze oplichters nog actief zijn, en jawel hoor... 4 jaar nadien doen zij blijkbaar gewoon nog verder...

Wij hebben onze website NOOIT, GEEN ENKELE SECONDE, kunnen gebruiken omdat ze iets gingen regelen en dat NOOIT gedaan hebben. De talloze keren dat ik hen heb proberen contacteren (mail, ticket, telefoon,...) en NOOIT antwoord kreeg is eigenlijk marginaal.

Wij hebben ons contract dan ook via e-mail opgezegd na een korte periode. Wetende dat we het eerste jaar wel ons geld zouden kwijt zijn, maar dit was het minste van mijn zorgen.

Als je dan na een jaar een nieuwe factuur krijgt, en PLOTS staat er een "Algemene Voorwaarden" op de site waarin staat dat het opzeggen schriftelijk dient te gebeuren... Dit zonder dat wij ooit te horen hebben gekregen dat de AV zou veranderen of noem maar op! Een stilzwijgende verlenging hadden wij nooit aanvaard, en ik ben er dan ook 100% zeker van dat dit niet zo was op het moment dat wij ons contract zijn aangegaan.

Nuja, plots was er dus die AV op de site...De opzegtermijn die toen in de AV stond was zelfs 2 maanden op voorhand! Ik heb nog maar een jaar extra betaald, om van het gezeik af te zijn, maar heb wel via een "ticket" op hun site bevestiging gekregen dat ze mijn opzegbrief (via de post) ontvangen hadden.

Ik post hier maar anoniem, ik heb ondertussen een ander adres, ander e-mailadres, etc... en wil niet opnieuw dat deze oplichters mij lastig vallen.

Maar dus in het kort: ik heb 2 jaar betaald voor webhosting en dommeinnaam, en ik heb GEEN SECONDE gebruik kunnen maken van de diensten...

Anja, 5 oktober 2010 1:18 pm

Hallo Bermuda,

Jammer dat je je rekeningen betaald hebt. Ik begrijp je wel, het gezeur is inderdaad erg vervelend. Het incassobureau Flanderijn waar ze zaken mee doen zijn redelijk acceptabel in hun reacties. Wij krijgen ook nog steeds bij tijd en wijle aanmaningen en incasso opdrachten. Het meeste negeer ik. Soms bel ik even met Flanderijn ern leg ik hun opnieuw de situatie uit. Zodra je in je boosheid weer contact met de jeugdige delinquenten opneemt dan is de hoeveelheid post en mail niet van de lucht. Dus dat heb ik inmiddels afgeleerd. De website die wij hadden via hun is nog steeds zichtbaar, ook al doen we er al jaren niets meer mee en hebben we alles keurig opgezegd.

Als je bewijs hebt gekregen van opzeggen heb ik een tip: die goed bewaren, verder alles in de prullenbak van ze. Volledig negeren en nooit meer naar omkijken. Blijkbaar kunnen ze dit blijven doen. Stop er in hemelsnaam geen energie meer in. Ze bluffen enorm en omdat het toch werkt bij vele mensen verdienen ze er nog steeds geld mee...

succes ermee.

groetjes Anja

Frank, 25 december 2010 12:25 am

Bij gebrek aan positieve reviews verzinnen ze ze zelf maar: http://hostingreviews.nl/

Hoe triest.

Domeinnaam hostingreviews.nl
Status actief
Houder L.P. Nauta
Administratieve contactpersoon postmaster@hostingreviews.nl
Registrar E-Dentify Internet Diensten
Buorren 2
9084BC GOUTUM
Nederland
Technische contactpersonen postmaster@hostingreviews.nl
Domeinnaamservers ns24.e-ns.nl
ns25.e-ns.nl
Datum registratie 2006-08-27
Administratie door NL Domain Registry

Ken Verhaegen, 25 december 2010 2:45 am

Sorry hoor Frank.
Maar deze website is niet van P. Singelsma zelf.
Wat ze wél hebben, is een hosting-plan bij E-Dentify,
wat ze natuurlijk nog zuur op gaan breken.

Het is echt niet dat ik Singelsma goed ga praten,
maar een feit is een feit, maar er is een addertje.

LP Nauta was een jongen van 15 met een plan,
namelijk een website maken met hosting reviews.
maar is bij de verkeerde hosting terecht gekomen en is zijn domein intussen ook kwijt.

Er zijn eerder slechte reacties op terecht gekomen,
over E-dentify. Én omdat Nauta deze reacties niet wilde verwijderen, heeft Singelsma zijn maar gewoon maar gewoon ingepikt, en de hosting afgenomen, met een dergelijke brief als bovenaan. ("Kruis (x) aan als u akkoord gaat").

Bronnen? Mja... Houd ik even voor mezelf, privacy redenen.

Ken Verhaegen, 25 december 2010 2:48 am

^Excuseer voor het ontbrekende "tijds"-besef in de reactie hierboven, ik dacht het verhaal aan te dikken met een "tijds-loopje" maar ben hier grandioos in mislukt.

Het is wel degelijk dat het domein nu van Singelsma is, maar dit was het niet oorspronkelijk!

Wytze van der Veen, 25 december 2010 3:50 am

Had eigenlijk verwacht dat Nauta één van zijn pseudoniemen zou zijn, net als de bedachte medewerkers.

Volgens mij ben ik na een jaar of zes eindelijk van de spookfacturen af. Ze zullen eindelijk wel begrepen hebben dat ik niet van plan ben om te betalen voor een website die na een paar maanden volledige ONtevredenheid (meer offline dan online, wanneer online vreselijk traag) netjes op alle manieren, inclusief aangetekend, opgezegd is. Ook een website die ik ooit overgenomen heb NADAT deze bij hun gehost was, waar ze me ook vrolijk facturen voor stuurden, kwam vrolijk op de rekening te staan.

Blijft jammer dat de politie nooit iets gedaan heeft met het boekwerk aan klachten en duidelijke aanklachten wegens oplichting dat ik eens bij ze ingeleverd heb.

Ken Verhaegen, 26 december 2010 12:55 am

Mja, wat kan de politie doen... Tot nu toe, eigenlijk niets.
+ Nauta is gewoon een persoon als een ander, die ook dezelfde problemen had als jullie.

Anoniem, 4 mei 2011 4:48 pm

Zijn er nog steeds mensen die met E-dentify in zee gaan? Ik krijg nog steeds onterechte facturen van ze. Brieven van incassobureau's met een hele rij facturen van na mijn opzegging. Ik heb het incassobureau (inc. een CC naar E-denfity) een brief gestuurd met daarin dat ik niet meer reageer op welke manier dan ook (mail/brief/telefoon etc.). Weer kreeg ik van de week een brief met een stapel "openstaande" facturen. What to do? Niet reageren?

anja, 4 mei 2011 5:58 pm

Hoi Anoniem,

NIET REAGEREN!!!!! Ik heb de ervaring dat ze dan juist allemaal brieven sturen...Ik heb zelf indertijd contact gehad met het incassobureau, (is dat nog steeds Flanderijn?)en aangegeven dat ik nergens meer op zal reageren en dat ik het pure laster vind. Mochten ze de wens hebben om verdere stappen te ondernemen dat ik ze met alle plezier in de rechtbank zie.
Sindsdien is het rustig. De website waar het om gaat is opgezegd, maar nog steeds in de lucht..Ik vermoed dat er nog wel eens een brief komt, maar ik negeer alles en dat is het rustigst.

succes, en nog een tip, adem rustig in en uit, maak je niet druk! Hij is het niet waard, ik heb zelden zulke incompetente lui meegemaakt.

Sven, 30 mei 2011 4:16 pm

Hier ook slechte ervaringen met dit bedrijf.
Januari 2006 heb ik een onterechte factuur ontvangen.

En inderdaad, tot op de dag van vandaag brieven van INTRUM JUSTITIA ontvangen.

2 jaar terug met dit incassobureau gebeld, verteld hoe de vork in de steel zit en mijn dossier zouden ze verwijderen.
Plotseling vandaag weer een brief dat ze mij voor de rechter willen wenden, er staat geen contactpersoon op de brief dus het is een beetje lastig contact te leggen.

Ik heb ze nu nog 1 keer een mailtje gestuurd hoe het MOGELIJK is dat zij met zo'n bedrijf mee werken aan chantage/afpersing.

Hier zit nog iemand achter het toetsenbord die deze mensen GRAAG voor de rechtbank zal zien, mijn rechtsbijstand is inmiddels ingelicht en ik ga er nu helemaal niks meer op antwoorden.

A. V, 25 augustus 2011 2:09 am

Beste redactie,

Wegens mijn volledig ongenoegen over de host E-Dentify, ging ik op Google eens zoeken. Als eerste hit kwam ik uit bij uw website met dit bericht - http://www.ispam.nl/archives/342/negatief-uitlaten-over-e-dentify-2500-euro-boete/ . Via deze weg hoop ik dit verhaal aan het licht te brengen en/of informatie te verkrijgen over wat nu. Het volgende is gaande;

Sinds 2008 host in via E-Dentify een website. Ik zal gezien de manier van handelen via E-Dentify niet het domein benoemen, het gaat echter om een simpel forum waar een paar duizend bezoekers gevestigd zijn. Per maand heb ik met een beetje geluk een miljoen hits. Het is een volstrekt legaal forum, met dure legale forumsoftware die ik destijds gekocht hebt (Vbulletin). Over het algemeen was ik niet ontevreden over E-Dentify, onder het motto "als ze mij niets lastig vallen, val ik ze ook niet lastig". Af en toe was er een klein probleem, wat ook redelijk snel verholpen werd (daarmee bedoel ik een paar werkdagen). Zo werd ik door de firewall een keer buitengesloten toen ik mijn forum software aan het updaten was; ik moest een paar duizend kleine bestanden via FTP uploaden. Dit werd opgelost door mij in een whitelist te zetten en ik kon weer verder.

Sinds afgelopen weekend echter kwam ik erachter dat mijn website eruit lag. Eerst ging het nog om de melding "account suspended", maar al snel daarna verwees mijn domain naar een niet bestaand ip-adres. De offerte was betaald voor een jaar, dus tenzij ik iets schandaligs uit had gehaald zag ik geen reden om zomaar mijn account stop te zetten en tevens mijn domein ineens compleet door te linken. Zo goed als ik kon heb ik mijn gebruikers proberen mee te delen dat ik niet wist wat er aan de hand was, maar het vast om een crash oid ging en het vast goed zou komen. Diezelfde zaterdag heb ik een e-mail naar het support team van E-Dentify gestuurd met de vraag wat er aan de hand was. Waar een andere provider mogelijk nog een e-mail zou sturen wat er aan de hand was, was het voor mij een kwestie van afwachten.

Gisteren (woensdag - 5 dagen/3 werkdagen later) kreeg ik een antwoord. Het antwoord was als volgt;

"Beste,

Dit heeft er mee te maken dat uw website aangevallen werd door een DDoS, waardoor de volledige server onbereikbaar was. Hierdoor waren wij genoodzaakt uw domein naar een niet bestaand IP adres te laten verwijzen, en de website te suspenden.
Met vriendelijke groet,

Gerard Nauta - E-Dentify Internet Diensten"

Ik snap dat een DDos vervelend is, maar dat is iets waar ik niets aan kan doen. Ook snap ik de keus om op dat moment de site plat te leggen tot het moment dat de aanval afgelopen is. Maar waar blijft het bericht richting mij (als klant) dat dit gebeurd is, waarom dit gebeurd is en wat de vervolgstappen zijn? Is het niet een risico als host dat mensen dingen proberen die niet mogen en dat je daar onder te lijden krijgt? Waar ik mij echter daadwerkelijk boos over maak is dat ik geen toegang meer heb tot mijn bestanden en database. Uiteraard, ik had dagelijks een back-up moeten maken, maar daar komt het nou eenmaal niet altijd van. Ik zit nu zonder mijn forum, zonder database en tevens zonder domein. Op dit tempo loop ik veel nieuwe en huidige gebruikers kwijt. Ik verdien geen geld met de site, en het is volledig voor eigen plezier gemaakt, maar dat wordt op deze manier wel verpest.

Wat is aan te raden in deze situatie? Ik heb E-Dentify verzocht mij toegang te geven tot mijn files/database en het domein door te verwijzen (ik blijf absoluut niet bij E-Dentify blijven en ben erg te spreken over het Amerikaanse HostGator). Kan ik aanspraak maken op een vergoeding? Graag hoop ik dat u mij kan helpen in deze situatie.

Met vriendelijke groet,

Anoniem, 29 november 2011 4:34 pm

Beste A. V,

Kans op een vergoeding is lastig aangezien je geen inkomsten uit de website krijgt en misloopt. Daarnaast zeggen ze nou niet echt wat ze gaan doen. Het enige wat je kunt proberen is de gegevens terug te krijgen en zo snel mogelijk bij deze oplichters weg.

Eindelijk ontvang ik geen spookfacturen meer van ze (na 4 jaar!) en is Flanderijn (incasso) op de hoogte van hun praktijken. Die laten me nu in ieder geval met rust. NIETS, maar dan ook geen CENT meer betalen aan deze lui. Ze leveren jou nu geen dienst, dus hebben ze nergens recht op.

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.