Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Twee redenen om kritisch naar je website te kijken

  • Door
  • Rashid Niamat
  • geplaatst op
  • 7 januari 2014 08:01 uur

cheap-website-hosting-pricelistEen quickscan bij 20 kleinere hosters leerde dat 3 ervan rekeningnummers op de site vermelden die niet IBAN-proof zijn. Herken je dit? Geen nood je hebt nog 3 weken de tijd die fout te herstellen. En als je dan toch bezig bent met html kloppen kijk dan ook eens extra kritisch naar het aanbod van je diensten.

Hoewel deze laatste oproep niets met IBAN of wettelijke eisen te maken heeft, (hoewel er schijnbaar hosters zijn die niet altijd even duidelijk vermelden of prijzen en aanbiedingen inclusief of exclusief BTW zijn) is er namelijk echt een goede reden dat te doen. Of je nu gebruik maakt van een eigen ontwerp of een van de talloze sjablonen die Joomla en WordPress aanbieden: de wijze waarop de verschillende aanbiedingen naast elkaar worden afgebeeld, is zelden een lust voor het oog. Een recent artikel ‘The Saddest SaaS Pricing Pages of the Year‘ beschrijft exact wat er niet deugt aan menig aanbod. Het is té uitgebreid, té verwarrend en vooral exclusief beschreven vanuit de optiek van de aanbieder (zie illustratie).

De gemiddelde prospect zit echt niet te wachten op ellenlange tabellen waarin de aanbiedingen onderling tot achter de komma worden vergeleken. In de consumenten telecom/internetmarkt is men daar al lang geleden achtergekomen, uit onderzoek bleek dat te veel informatie prospects afschrikt. Klanten die wel geworven worden biedt het te weinig ruimte later nog te worden benaderd voor upselling.

Dat moet ook gaan gelden voor hostingdiensten in het streven zo veel mogelijk specificaties weer te geven en tegelijkertijd een goed aanbod in de markt te zetten is het voor de leek steeds lastiger geworden te kiezen tussen Brons, Zilver of Goud, of hoe de diensten dan ook mogen heten. Dus wat is er dan logischer – vanuit het perspectief van de prospect beredeneerd – dat er wordt geshopt tot een aanbieder is gevonden die wel een leesbaar aanbod op zijn website presenteert.

Lees de gelinkte bijdrage van Patrick Campbell en kijk vervolgens nog eens heel kritisch naar je eigen website. Dat moest je sowieso nog eens doen vanwege IBAN, maar je hebt nu nog een reden dat te doen.

Nog geen reacties

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.