Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Xolphin zoekt accountmanager om hosters te begeleiden

  • Door
  • Caroline van Soelen
  • geplaatst op
  • 21 oktober 2014 08:00 uur

ISPam.nl wil graag weten wie de bedrijven in de branche zijn. Het personeel dat een bedrijf zoekt, zegt veel over een bedrijf. Daarom beginnen we met interviews naar aanleiding van interessante vacatures. Het woord is aan Xolphin. Zij zoeken een Accountmanager. Een uitdagende functie, voor iemand met zowel een commerciële als technische achtergrond. Kelly van Duin, marketing en sales bij Xolphin, vertelt meer. 

Wat houdt de vacature in?

“Xolphin groeit snel op dit moment. Wij zijn druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe initiatieven. We bouwen nieuwe websites en breiden ons aanbod uit. Daarom zoeken we een accountmanager die goed contacten kan leggen en onderhouden. Deze persoon moet zowel commercieel als technisch onderlegd zijn”, legt Kelly van Duin uit. “Je begeleidt bijvoorbeeld onze hostingklanten en hebt dus veel persoonlijk contact met ze. En daarnaast verzorg je ook de trainingen van de klanten.”

Wat voor iemand moet een Accountmanager zijn?

“We zoeken iemand met een HBO-diploma en werkervaring in een zelfde soort functie. Je moet natuurlijk goed kunnen overtuigen en verkopen, want uiteindelijk moet je er wel voor zorgen dat onze omzet groeit. Maar het is belangrijker dat je oprecht interesse hebt in ons bedrijf en onze producten, en naast het verkopen graag klanten helpt.”

Welke eisen stellen jullie aan de nieuwe collega?

“Onze klantgerichtheid is heel sterk. We willen heel snel zijn met het beantwoorden van supportvragen. Dat is een mentaliteit die iedere werknemer moet hebben. En dat zorgt voor tevreden klanten, merken we.”

Nog iets toe te voegen over deze baan?

“Voor een IT-bedrijf werken hier best veel vrouwen, en iedereen is jong. Dat maakt het erg gezellig. We hebben net een nieuw kantoor met een airhockey-tafel, een ontspanningsruimte en een dartbord. Daar maken we veel gebruik van tijdens de pauzes. Ook gaan we vaak een rondje wandelen met een groep, en inmiddels hebben we de hele buurt aangestoken.”

Wat onderscheidt het bedrijf van de concurrentie?

“Wij hebben een eigen validatieteam en doen dus heel veel zelf. Dat is vrij uniek. Daarnaast breiden we zoals gezegd uit, vooral in Scandinavië op dit moment. Daar ligt de markt nog open voor onze business. Het is een bijzondere markt, waar niet veel Nederlandse bedrijven actief zijn.”

Wat maakt Xolphin een leuke plek om te werken?

“Op ons kantoor in Heerhugowaard doen wij alles digitaal. Ik heb maar één pen op mijn bureau. Alle communicatie gaat via chat en e-mail en we hebben bijna helemaal geen papier meer nodig op kantoor.”

Nog geen reacties

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.