- Door
- Arnout Veenman
- geplaatst op
- 11 november 2014 10:00 uur
DDoS-aanvallen worden een steeds groter probleem voor hosters. Voor grote hosters is het niet de vraag of ze worden getroffen door een DDoS-aanvallen en zelfs niet wanneer, maar tegenwoordig zelfs een kwestie van hoe vaak ze met een DDoS-aanval te maken krijgen.
Om het probleem inzichtelijk te maken, publiceert ISPam.nl een overzicht van de DDoS-aanvallen van de afgelopen twee weken. We baseren ons op dit moment op de meldingen die over DDoS-aanvallen zijn gemaakt op Twitter. Dat is daarom vermoedelijk nog het topje van de spreekwoordelijke ijsberg. Om de volgende overzichten nog vollediger te kunnen maken, roepen we op om DDoS-aanvallen op hosters te melden via [email protected].
30 oktober
Momenteel grote storing bij onze internetleverancier. DDOS aanval. Er wordt naar gekeken. Zie http://t.co/nFo6BKXC3v voor updates.
— bHosted.nl hosting (@bhostednl) October 30, 2014
31 oktober
#server3 is offline door een #DDOS richting 1 website, we zijn bezig het probleem z.s.m te verhelpen.
— hostingwalk (@hostingwalkCOM) October 31, 2014
1 november
Door een grote #HTTP flood aanval is #node2 onbereikbaar, we zullen uitgebreide maatregelen nemen om dit te voorkomen.
— Hostingwalk (@Hostingwalk) November 1, 2014
2 november
Incidenten: DDOS op IP klant van BIT https://t.co/pbCkCuj3uB
— BIT BV (@bitnl) November 2, 2014
Craviant is weer terug online na een kleine ddos.
— Craviant Network (@Craviant) November 2, 2014
6 november
Door een #DDoS was er vanavond verminderde performance en bereikbaarheid voor sites in S2 – Inmiddels opgelost
— Byte Internet (@Byte_Internet) November 6, 2014
We ervaren op dit moment een ddos aanval. We werken eraan om de aanval te filteren.
— InterDC Datacenter (@interdc) November 6, 2014
7 november
Helaas hadden wij afgelopen nacht tussen 0:30-1:30 uur een #ddos op ons netwerk. Tijdens deze periode waren wij vermindert bereikbaar 🙁
— LinQhost (@LinQhost) November 7, 2014
9 november
Het lijkt op een DDos aanval op het datacenter. Probleem lijkt dus voor ons te liggen. Check svp uw producten en plaats een ticket
— DeziWeb (@DeziWeb) November 9, 2014
Helaas vanavond weer een #ddos. We gaan kijken voor Perm oplossing. Excuses!
— LinQhost (@LinQhost) November 9, 2014