Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

TransIP klanten opvallend positief over communicatie en afhandeling stroomstoring

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 16 april 2015 10:00 uur

Gisteren werd TransIP door een ernstige stroomstoring getroffen. Na afloop reageren klanten van TransIP opvallend positief over de manier waarop het bedrijf communiceerde tijdens de stroomstoring en ook over de afhandeling zijn klanten zeer positief. Het feit dat alle getroffen VPS-klanten een creditfactuur ontvangen voor de afgelopen maand draagt daar ook sterk aan bij.

In een e-mail die door TransIP gisteren aan het eind van de middag aan getroffen klanten is gestuurd, schrijft het bedrijf dat de eerste prioriteit was om klanten die getroffen waren weer online te krijgen en de dienstverlening weer te herstellen. Nadat dat gebeurt was besloot TransIP om de facturen van de afgelopen maand voor alle VPS-en die getroffen waren te crediteren. Daarover schrijft het bedrijf het volgende in de e-mail:

Nu de rust is wedergekeerd hebben wij besloten – ondanks de enorme financiële aderlating – om alle kosten voor de getroffen VPS-en deze maand volledig crediteren. Als geen ander weten wij hoe vervelend dit is, dus het leek ons niet meer dan logisch.

Op Twitter reageren klanten opvallend positief over de manier waarop door TransIP tijdens de stroomstoring is gecommuniceerd en afgehandeld. Ook het feit dat de facturen voor de getroffen VPS- en voor de afgelopen maand allemaal zijn gecrediteerd kan op een hoop goodwill van klanten rekenen.

Het lijkt er op dat dit het schoolvoorbeeld is hoe je moet communiceren in het geval van een calamiteit en hoe je die achteraf moet afhandelen. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken. In de onderstaande vraag van de dag kunnen jullie je mening daar over geven.

Vraag van de dag

Geeft TransIP het goede voorbeeld met communicatie en afhandeling van de stroomstoring?
Bekijk resultaten
Nog geen reacties

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.