Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Consumentenbond: ‘Binnen 3 maanden provider overstapprotocol’

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 26 mei 2006 13:53 uur

De consumentenbond heeft geconcludeerd dat telkens meer mensen problemen ondervinden bij het wisselen van hun (access) ISP, van de 2200 geconsulteerde internetters is ruim de helft tenminsten 1 keer van provider veranderd. Van de overstappers heeft ruim 30% problemen ondervonden bij de wissel tussen de providers waarbij de voornamelijk problemen zijn dat ze nieuwe verbinding niet aan de praat krijgen, een tijd lang zonder internet zitten en ten onrechte rekeningen krijgen van de oude provider.

Overigens deed de consumentenbond een jaar geleden ookal onderzoek naar problemen bij het overstappen en toen ondervond nog maar 18% problemen bij het wisselen, waarmee het bijna een verdubbeling is van de mensen die problemen ondervinden bij het overstappen.

De voornamelijke reden dat mensen wisselen van provider is de prijs. De reden waarom mensen juist wel bij hun provider blijven is veelal tevredenheid, maar omdat het te veel gedoe zou zijn, niet van e-mail adres te willen wisselen en de angst om een tijdlang zonder internet te komen zitten een angst die niet geheel onterecht is zo blijkt uit het onderzoek.

Naar aanleiding van het onderzoek eist de consumentenbond van Minister Brinkhorst van Economische Zaken dat hij binnen 3 maanden samen met de ISP-sector met een overstapprotocol komt, en mocht dat niet lukken dan is de consumentenbond van mening dat de minister een dergelijk protocol aan de sector dient op te leggen.

Een dergelijk protocol vind ik persoonlijk zeker geen slecht plan, echter is 3 maanden belachelijk kort. Hiervoor heb je tenminste een half jaar nodig om alle neuzen de zelfde kant op te krijgen, anders kun je het beter meteen aan de sector opleggen.

A.J. Regout, 15 juli 2008 11:00 pm

Ik ben sinds mensenheugenis lid van de consumentenbond. Ik ben wel 82 jaar maar werk al 25 jaar met computers. Gigantische bron van ergernissen. En de consumentenbond geeft mij als lid meer ergernissen dan welke andere website ook. De stomvervelende inlog-procedure houdt mij uren bezig zonder resultaat. ALS HET U BELIEFT, wilt u mij voor eens en voor altijd laten weten wat en hoe ik moet doen om als lid toegelaten te worden op uw pagina's en VOORAL wat ik moet doen om uw ontoegankelijke pagina's die voor mij van groot belang zijn af te kunnen drukken, zonder dat mijn systeem door u in de war geshopt wordt. Welke gebruikers- naam en wachtwoord van mij zijn u bekend? A.J.Regout 10956883-L

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.