Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Network Solutions sluit domeinnamen groot aantal XS4ALL-klanten af na dispuut over factuur

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 28 september 2015 17:10 uur

Network Solutions heeft de domeinnamen van een significant aantal klanten van XS4ALL afgesloten naar aanleiding van een dispuut over een factuur. Door het dispuut tussen beide bedrijven zijn de domeinnamen van de getroffen klanten ruim een dag onbereikbaar.

Network Solutions heeft zojuist wel aan XS4ALL bevestigd dat de getroffen domeinnamen weer zullen worden geactiveerd, dat laat XS4ALL-woordvoerder Niels Huijbregts aan ISPam.nl weten. De eerste getroffen domeinnamen zijn zojuist ook weer online te komen (resolven weer). Het kan nog een aantal uren duren voordat alle domeinnamen weer bereikbaar zijn. Daarnaast wijst Huijbregts er ook op dat de domeinnamen ook verschillende TTL’s (Time to live) waarden hebben. Het kan daarom per domeinnaam verschillen wanneer deze weer daadwerkelijk bereikbaar is.

Het is ook nog niet duidelijk hoeveel klanten en domeinnamen er precies getroffen zijn door het dispuut. Huijbregts zegt zich daarbij ook zelf te baseren op het aantal vragen dat hem bereikt en de meldingen die hij zelf op sociale media voorbij ziet komen. Al gaat het wel om een significant aantal. Echter zijn ook niet alle domeinnamen van klanten getroffen. Hoe het mogelijk is dat de klanten van XS4ALL de dupe konden worden van een dispuut over een factuur tussen Network Solutions en XS4ALL kan Huijbregts nog niet verklaren. Het enige dat hij daar wel over kan vertellen, is dat men op dit moment bezig is om dat uit te zoeken.

Wouter, 29 september 2015 6:58 am

Je ziet dergelijke acties (partij heeft ergens onenigheid over met leverancier en betaalt facturen niet meer (volledig), leverancier gaat diensten opschorten om betaling te eisen) nog wel regelmatig. Paar jaar geleden ook tussen LSW en Easynet, waarna LSW klanten Easynet tijdelijk niet meer in mochten (diensten bleven gelukkig wel werken).

Ik snap dat niet zo goed. Als je een meningsverschil hebt met een leverancier, en je bent dermate afhankelijk van die leverancier, dan ga je dit risico toch niet lopen en betaal je de factuur gewoon, al klopt die niet (helemaal). Daarna zie je je geld maar terug te krijgen, desnoods via de rechter. Door facturen niet (volledig) te betalen, maak je van jouw probleem het probleem van je klant. Onbegrijpelijk dat ook dit soort grote partijen zo'n slecht pressiemiddel als het niet betalen van facturen gebruiken in zo'n situatie.

Jeroen, 29 september 2015 7:02 am

Network Solutions klinkt als een trigger-happy bedrijf dat je als klant moet vermijden. Begrijpen blijkbaar totaal de impact niet, en al zou xs4all klagen over een factuur dan zijn er genoeg juridische wegen te bewandelen. Het is nu ook niet zo dat xs4all een mogelijke oplichter is die je moet afsluiten als dwangmiddel.

Rob Castien, 29 september 2015 2:23 pm

XS4ALL laat een fantastisch staaltje zien hoe je niet met je klanten om moet gaan. Sinds zondag werkt(e) de website niet meer, konden we geen e-mail ontvangen, was de portal offline, etc. Bellen met XS4ALL support levert niets op: "We weten niet wat het is.", "Het is een technisch probleem.", Etc. Gevraagd om door verbonden te worden met iemand die het wel weet; nul op rekest. Gevraagd om door verbonden te worden met de afdeling Conflict Bemiddeling; die weigeren het telefoontje aan te nemen. Er kwam bij onze website een andere website te voorschijn die doodleuk links bevatte naar onze concurrenten. Totaal onacceptabel!.

We hebben maandag middag met Network Solutions gebeld en die hebben o.b.v. een "grace period" de website weer online gezet. I.p.v. de klanten goed te informeren en op de hoogte te houden heeft XS4ALL er voor gekozen om te liegen over de oorzaak en haar klanten met grote problemen op te zadelen omdat ze zelf een factuur niet hebben betaald. School voorbeeld hoe je niet met een crisis moet omgaan.

Peter Holtkamp, 29 september 2015 2:49 pm

Onze website en mail zijn al sinds gisteren ochtend (toen pas gemerkt) offline. Het getuigd van de zijde van xs4all van een enorme onbeschoftheid klanten niet te woord te willen staan. Xs4all gaat er prat op al jaren als beste provider te zijn verkozen, maar dit keer hebben ze echt niet begrepen hoe om te gaan met een situatie die zich momenteel voordoet.

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.