Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

30.000 internet en telefonie lozen in Almere

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 10 juni 2006 20:05 uur

Niet alleen ISP-Services was gisteren de dupe van uitvoerders die het niet belangrijk vinden om even na te vragen of ergens kabels lopen. Zodoende werd er eveneens rond 10 uur s’ochtends bij wegwerkzaamheden aan de A6 een glasvezeltje gesloopt. Gevolg? 30.000 klanten van UPC in Almere hebben vanaf dat moment geen internet en telefonie (voip).

UPC sprak de verwachting uit dat de storing rond middernacht verholpen zou zijn, een woordvoerder van UPC heeft het volgende over het incident te zeggen:

Een glasvezelkabel van UPC is kapot getrokken bij wegwerkzaamheden langs de A6. Daardoor kwam er ook geen televisie-signaal meer door, maar dat probleem kon snel worden verholpen. We moeten twee keer zestig glasvezeldraadjes aan elkaar lassen en dat is een zeer tijdrovende klus.

UPC wil ook een claim gaan indienen bij partij die verantwoordelijk is voor de kabelbreuk: 

Het gebeurt namelijk zo vaak. En het kost ons toch iedere keer tussen de 10.000 en 30.000 euro om het te repareren. Om nog maar niet te spreken van de imagoschade die we zo oplopen.

N.L. van Renselaar, 10 juni 2006 11:09 pm

Zeer en zeer spijtig voor UPC. Ik weet zo even niet of ze hun HDTV boxjes daar al de deur hebben uit gedaan, maar probeer die mensen maar eens wijs te maken dat de fout niet aan UPC ligt.

Groot gelijk dat ze gaan claimen, dit is inderdaad een imago schade en ik geef ze groot gelijk. Dit moet in de wereld waar alles om communicatie draait toch niet mogen gebeuren? De mensen die daar werkzaam zijn moeten toch op de hoogte zijn van wat er in de grond ligt?

Nu maar hopen dat het zo snel mogelijk opgelost is.

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.