Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

“Internet- en telecombranche hofleverancier klachten”

  • Door
  • Arnout Veenman
  • geplaatst op
  • 25 mei 2007 07:15 uur

Uit het jaarverslag 2006 (PDF) van Stichting De Ombudsman blijkt dat de internet- en telecombranche bij consumenten voor veel problemen en ergenis zorgt. Bij de stichting die consumenten helpt hun recht te halen, kwamen over bedrijven in de internet- en telecombranche maar liefst 2668 van de totaal 12.000 klachten binnen. De stichting wijdt dit vooral toe aan de opkomst van tripleplay.

De stichting meldt hierover het volgende in haar jaarverslag:

Het aantal klachten over twee-in-één of drie-in-één pakketten is in 2006 toegenomen. Het regende klachten over falende techniek, slecht werkende helpdesks en niet nagekomen beloftes door de internet- en telecombedrijven. Door het ‘succes’ van KPN’s Internetplusbellen zijn de klachten geëxplodeerd.

Regelmatig raden wij mensen aan voorzichtigheid te betrachten bij dit soort wild-west markten. Maak geen gebruik van allerlei aanlokkelijke aanbiedingen zolang er nog kinderziektes in zitten, is het parool. Kijk op websites en –forums waar de ervaringen van andere gebruikers vermeld staan. Zeker bij de drie-in-één pakketten raden wij terughoudendheid aan.

Verder zouden consumenten ook veel klachten bij de stichting binnengekomen over problematiek bij het overstappen naar een nieuwe provider, waarbij ondermeer vaak “lijngijzeling” door de oude provider plaats vindt. Dit komt overeen met de constateringen van een recent onderzoek dat uitgevoerd is in opdracht van OPTA.

J. Dipa, 14 juni 2007 5:07 pm

Houten, 14 Juni 2007

Beste mensen,

Op 1 November 2006 heb ik een aanvraag voor internet service van Speedling op hun internet site, op 6 November heb ik een annulering gedaan op hun web site, volgend daag heb ik ook aan hun klanten service telefonisch annulering gedaan, twee week later krijg ik een modem pakket, ik heb het gewegerd en terug sturen naar speedlinq, een week later krijg ik een telefonisch contact van een van hun medewerkster met de vraag waarom ik heb geweigerd het pakket en heb ik terug gestuurd, ik heb aan haar verteld dat ik heb de service op tijd twee keer geannuleerd, en ik heb een kabel internet service van Tiscali en ik heb jullie service niet meer nodig.

Ik denk dat is alles afgelopen met speedlinq, maar ik krijg iedere maand een rekening voor hun voor service die heb ik nooit gehad, ik heb hun nog een keertij gebeld met de vraag waarom ik krijg iedere maand een rekening terwijl ik heb de aanvraag op tijd geannuleerd en de modem terug gestuurd, zij verteld mij dat is het waar dat ik heb de annulering op tijd gedaan mar met de verkeerd formuleer (speedling heb 6 annulering formuleren op hun site en ik denk dat is misleiding), een voor dat fout moet ik voor een jaar betalen zonder dat ik service zou van hun krijgen, volgens mij dat speedlinq heb begrijp mijn attentie om hun service te annuleren maar om dat ik heb een foutje gedaan moet ik voor een jaar betalen.

Op 11 Juni 2007, ik heb een bericht van EDR incasso dat ik het verschuldigde bedrag ad. € 801,36 binnen 3 werkdagen na dagtekening van hun schrijven bij te laten schrijven op hun bankrekening of een procedure aan het voorbereiden voor de Rechtbank.

Ik verzoek u vriendelijk om een snelle actie tegen speedlinq te nemen.



Met vriendelijke groet,

Jamal Diba.

alrik, 14 juni 2007 10:47 pm

Is dit een afschrift van een verstuurde brief of vraagt u hier om hulp?

U kunt het beste naar de consumentenbond schrijven, een juridisch adviseur is wellicht ook geen overbodige luxe.

Neem in ieder geval contact op met de incasso firma!

Voor zover mijn kennis op dit gebied momenteel paraat is (het volgende dus met enig voorbehoud) is het zo dat deurwaarders en dergelijke geen actie (mogen?) ondernemen op het moment dat er een beroep loopt van u tegen een vordering.

Het tot 2 maal toe trachten te annuleren zou in principe voldoende moeten zijn. Heeft u bevestiging ontvangen van het telefonisch annuleren?


Volgens de website van speedlinq zou u overigens een bevestiging van het opzeggen via e-mail hebben moeten ontvangen.

"
Je ontvangt van Speedlinq per mail een bevestiging van je annulering, en de eventuele kosten die hiermee gemoeid zijn.
"

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.