Enquête van Tintri: opslagbeheer belangrijk pijnpunt in gevirtualiseerde omgevingen in de Benelux

Respondenten noemen de kloof tussen de opslag en virtuele machines als oorzaak van beheerproblemen in gevirtualiseerde omgevingen

  • Bedrijfsnieuws van
  • Tintri
  • (PR-bureau:
  • Touchdown PR)
  • geplaatst op
  • 28 november 2014 12:26 uur

94 procent van alle Europese bedrijven heeft ten minste een deel van hun ICT-infrastructuur heeft gevirtualiseerd. Uit een nieuwe enquête door Tintri blijkt echter dat bedrijven in de Benelux te kampen hebben met een reeks van opslagproblemen in hun virtualisatie-omgevingen.*

Uit de enquêteresultaten blijkt dat organisaties in de Benelux weliswaar virtualisatie omarmen, maar vaak teveel tijd kwijt zijn aan het beheer van hun gevirtualiseerde omgeving. Hoewel virtualisatie is ontwikkeld met het oog op efficiëntie, gaf twee op de vijf (40%) van de respondenten toe minimaal 30 minuten per dag te besteden aan hun gevirtualiseerde omgeving. Bedrijven in de Benelux besteden gemiddeld 37 minuten per dag aan het beheren van hun virtuele servers en 33 minuten per dag aan het beheer van virtuele desktops.

Per Sølvager, salesmanager Benelux & Nordics bij Tintri: “Bedrijven omarmen virtualisatie als oplossing voor het stroomlijnen van hun bedrijfsprocessen en het vergroten van de efficiëntie van hun ICT-infrastructuur. De opslag blijkt echter uit de pas te lopen met hun kersvers gevirtualiseerde omgevingen. Dit resulteert in trage prestaties en een hoop beheerproblemen”.

“Bedrijven doen een beroep op virtuele machines voor het hosten van bedrijfskritische databases en bedrijfsapplicaties en de ondersteuning van duizenden pc’s en mobiele apparaten. Als een van deze processen te kampen krijgt met prestatieproblemen, is de ICT-afdeling enorm veel tijd kwijt aan onderhoudstaken. Hieruit blijkt hoe belangrijk het is om overzicht en grip op virtuele omgevingen te hebben, zodat de oorzaak van problemen snel kan worden geïdentificeerd en verholpen.”

De probleemoplossing binnen gevirtualiseerde omgevingen blijkt een duidelijk punt van zorg. De enquête wijst erop dat 43% van alle bedrijven in de Benelux na het identificeren van een probleem uren, dagen of zelfs weken bezig is om de prestaties te herstellen naar een normaal niveau. Slechts 10% van alle gevirtualiseerde infrastructuren (met inbegrip van gevirtualiseerde desktops en servers) bleek volledig aan de prestatie-eisen van eindgebruikers te voldoen. Nu organisaties van plan zijn om een groter deel van hun ICT-infrastructuur te virtualiseren, koesteren zij vanzelfsprekend ook hogere verwachtingen ten aanzien van hun virtuele systemen.

Sølvager: “Gezien het feit dat bedrijven zoveel tijd moeten investeren om de vruchten van virtualisatie te kunnen plukken, is het mogelijk dat ze zich beginnen af te vragen of deze technologie werkelijk zo efficiënt is. Door deze vraag naar efficiëntie richt de ICT-branche nu zijn focus op slimme opslagarchitecturen die begrijpen wat er op het niveau van virtuele machines gebeurt. Tintri is speciaal voor dit doel ontwikkeld en helpt organisaties zodoende om hun omgevingen effectief te beheren.”

*De enquête werd in opdracht van Tintri uitgevoerd door EasyInsites. Er namen 307 respondenten deel die actief waren bij Europese bedrijven met meer dan 200 werknemers, waaronder 101 organisaties in de Benelux. Alle respondenten waren ICT-besluitvormers.

 

Nog geen reacties

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.