EVault toonaangevend op gebied van Disaster Recovery as a Service volgens vooraanstaand onafhankelijk onderzoeksbureau

EVault biedt ‘één van de meest progressieve garanties’ met zijn dienst

  • Bedrijfsnieuws van
  • EVault
  • geplaatst op
  • 3 maart 2014 11:15 uur

EVault, Inc., onderdeel van Seagate (NASDAQ:STX), maakt bekend dat Forrester Research, Inc. EVault heeft erkend als leider op het gebied van Disaster Recovery as a Service (DRaaS). Zo staat vermeld in het rapport van januari 2014, The Forrester Wave™: Disaster-Recovery-As-A-Service Providers, Q1 2014.

Forrester beoordeelde leveranciers op basis van hun huidige aanbod, strategie en aanwezigheid in de markt. EVault had de op een na hoogste score voor zijn belangrijkste activiteiten op het gebied van DRaaS-aanbod en veiligheid en de hoogst mogelijke score voor recovery-doelstellingen. EVault heeft de hoogst mogelijke score behaald voor geplande dienstenverbeteringen en heeft de op een na hoogste score voor waardepropositie en visie.

Forrester definieert DRaaS als ‘diensten die klanten in staat stellen tot failover van hun on-premise infrastructuur naar een multitenant cloud-omgeving die zij op pay-per-use-basis kopen. De provider moet de productieomgevingen van klanten vanuit de cloud laten draaien tijdens aankondigingen van incidenten en bij tests’. Gebaseerd op een analyse van wat Forrester ziet als de twaalf belangrijkste serviceproviders, geeft het rapport EVault een eervolle vermelding voor het bieden van ‘een van de meest progressieve garanties bij deze dienst’.

EVault’s DRaaS-aanbod garandeert organisaties dat ze snel back-in-business zijn; met 4-, 24- en 48-uur gegarandeerde recovery is de service met name nuttig voor bedrijven in sterk gereguleerde branches, zoals de gezondheidszorg en de financiële en juridische dienstverlening, waar langere uitval van kritische bedrijfssystemen niet te tolereren is.

“Wij zijn van mening dat dit rapport een grote erkenning is van hoe EVault gericht is op het succesvol maken van zijn klanten,” zegt Terry Cunningham, President en General Manager van EVault. “EVault geeft klanten een gevoel van rust – of het nu gaat om het herstel van hun data, hun bedrijfskritische systemen of het waarborgen van voortgang van hun IT-activiteiten, we werken met hen samen zodat ze één ding minder hebben om zich zorgen over te maken. We zijn blij dat Forrester, ons leiderschap en succes heeft erkend.”

EVault Cloud Disaster Recovery Service-functies omvatten het volgende:

  • Beheerd, snel herstel van bedrijfskritische systemen en -gegevens in de EVault-cloud of de clouds van gecertificeerde partners binnen 4, 24 of 48 uur na een incident (afhankelijk van het gekozen serviceniveau) en gegarandeerd door een SLA.*
  • Een ervaren team van specialisten op het gebied van disaster recovery dat klanten helpt met het implementeren, plannen, testen en uitvoeren van het gehele disaster recovery- proces, 24 / 7 / 365.
  • Op afstand toegang tot applicaties in een veilig, top-tier datacenter dat voldoet aan de standaarden** (‘warm site’ voor 24- of 48-uur SLA; ‘hot site’ voor 4-uur SLA) en dat de productieomgeving van de klant uitbreidt in de EVault-cloud zo lang als de klant dat nodig heeft.
  • Proactieve failover support biedt een zero-downtime-alternatief voor gepland onderhoud, site-uitval en upgrades.
  • Een 4-uurs SLA recovery-optie die compatibel is met bestaande back-upoplossingen.

“EVault levert een écht op de cloud gebaseerde disaster recovery-dienst. Ons team van experts helpt klanten met DR-planning, testen en recovery, bovenop onze standaard op de cloud aangesloten server back-up- en herstelservice,” zegt Unmesh Kulkarni, Vice President Customer Experience Management bij EVault. “We zijn een van de pioniers geweest in de DRaaS-branche en onze klanten vertellen ons dat onze EVault Cloud Disaster Recovery Service op belangrijke punten anders is dan andere back-up- en recoveryleveranciers. Het feit dat Forrester ons in hun rapport een vooraanstaand bedrijf noemt is een grote erkenning van ons harde werken om te zorgen dat onze klanten succesvol zijn.”

Voor een kopie van The Forrester Wave TM: Disaster-Recovery-As-A-Service Providers, Q1 2014 bezoek: Disaster Recovery as a Service

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.