NETGEAR lanceert Business Central: een cloudgebaseerd IT-dienstenplatform voor het eenvoudiger implementeren, beheren en gebruiken van netwerken

Gratis proefperiode van 90 dagen voor Business Central Wireless Manager, de eerste service module voor het veilig beheer van meerdere netwerk access points via de cloud

  • Bedrijfsnieuws van
  • NETGEAR
  • geplaatst op
  • 29 juni 2015 15:06 uur

NETGEAR®, Inc. (www.netgear.com), een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan bedrijven, consumenten en dienstverleners, lanceert Business Central, het eerste veilige, cloudgebaseerde IT-dienstenplatform. Business Central is ontworpen om kleine tot middelgrote organisaties te voorzien van een betaalbare manier om essentiële IT-netwerkdiensten en netwerkapparatuur te implementeren, te onderhouden en te beheren. De eerste dienstenmodule die debuteert onder de Business Central paraplu is de nieuwe Business Central Wireless Manager (http://wireless.netgear.com). Deze dienstenmodule stelt bedrijven, Value-Added Resellers (VARs) en andere Systems Integrators (SIs) in staat om volledige draadloze netwerken, verspreid over verschillende grenzen, steden, gebouwen en verdiepingen centraal en veilig te beheren via de cloud.

Als een Software-as-a-Service (SaaS) platform, biedt Business Central een professioneel zakelijk serviceniveau met geavanceerde client load balancing en redundancy om maximale uptime te garanderen en de kosten te minimaliseren. Business Central Wireless Manager is een nieuwe manier om managed Wi-Fi te leveren aan groeiende organisaties die enkele of meerdere NETGEAR ProSAFE® Wi-Fi access points (APs) per locatie, of honderden of duizenden access points verdeeld over meerdere locaties, kosteneffectief en centraal willen beheren. Het enige alternatief voor winkelketens, koffiezaken, kleine kantoren, kantoren met meerdere vestigingen en restaurantketens zijn standalone AP-implementaties zonder centraal beheer of hardware draadloze controllers met beperkte dienstverlening.

“Het hebben van meerdere standalone access points is niet meer haalbaar, nu wijzigingen in de configuratie de regel zijn geworden in plaats van de uitzondering. Voor sommige organisaties kan de sprong naar een managed draadloos LAN-netwerk een veeleisende en onnodig complexe aangelegenheid worden, voor zowel de IT-budgetten als de IT-middelen,” zegt Peter Newton, senior director product management bij de NETGEAR Commercial Business Unit.

“Wat we nodig hebben is een overbruggende oplossing tussen standalone AP’s en een controller, waarbij flexibiliteit, schaalbaarheid en gebruiksgemak standaard zijn en – nog belangrijker – betaalbaar,” vervolgt hij. “Voor kleine tot grote bedrijven en organisaties met enkele tot meerdere vestigingen, maximaliseert onze Business Central Wireless Manager de ROI en is het de optimale tool voor eenvoudig en kosteneffectief gecentraliseerd Wi-Fi-beheer. Het is een effectieve oplossing voor zowel consumentenscenario’s als voor VAR-beheerde diensten. VAR’s en hun klanten kunnen profiteren van een gratis proefperiode van 90 dagen.”

Een cloudnetwerk zonder moeite voor resellers en hun klanten
Met Business Central Wireless Manager wordt alles op afstand beheerd via een standaard webbrowser. Omdat de beheerfunctionaliteit op het web wordt gehost, kunnen operationele administratieve taken die relevant zijn voor traditionele controller-architecturen worden geëlimineerd – de aankoop, de updates, de vernieuwing van de ondersteuningscontracten en het onderhoud van de hardware zijn niet meer nodig. Met het enkele, allesomvattende portal dashboard van Business Central Wireless Manager en de eenvoudige configuratie-wizards, kunnen de IT-manager, VAR’s of SI’s meerdere locaties, AP’s en gebruikers binnen een paar minuten onder één beheerparaplu scharen. Met slechts een paar muisklikken kan de gebruiker eenvoudig draadloze SSID’s beheren, draadloze beveiligingsinstellingen configureren, gratis of betaalde toegang en privé Wi-Fi-toegang op het netwerk beheren en rapportages over bandbreedtegebruik draaien. Door gebruik te maken van NETGEAR’s enterprise-klasse interactiedesign, zorgt Business Central Wireless Manager ervoor dat IT-beheerders een duidelijk, omvattend en real-time zicht op het netwerk hebben voor volledige controle over veranderende dienstenbehoeften.

Hoewel het uitermate geschikt is voor zelf beheerde implementaties voor eindgebruikers, verbreedt Business Central Wireless Manager ook de beschikbare productkeuze voor VAR’s en SI’s. Het biedt ze de mogelijkheid om niet alleen managed Wi-Fi te bieden via hardware controllers bij de klant op locatie, maar ook via de cloud, als een vertrouwde managed dienst voor klanten die hun netwerk niet zelf willen of kunnen beheren. Voor Business Central Wireless Manager is geen hardware-installatie nodig op de klantlocatie en het biedt een betalen-naar-groei model.

Exploderende groei in de vraag naar draadloze connectiviteit
“Ons onderzoek toont aan dat de hoeveelheid aan het netwerk verbonden apparaten op MKB-netwerken en grote zakelijke netwerken met twintig procent zal stijgen tussen 2014 en 2016, wat wordt veroorzaakt door een groeiende gebruikerspopulatie, meer apparaten per gebruiker en nieuwe use cases zoals Machine-to-Machine (M2M) communicatie en het Internet of Things (IoT),” zegt Matthias Machowinski, research director enterprise networking bij IHS Infonetics (www.infonetics.com). “Drie van de vier apparaten maken draadloos verbinding met het netwerk, waardoor een robuuste draadloze connectiviteit noodzakelijk is voor organisaties die van de nieuwe mogelijkheden gebruik willen maken en mobiliteit in hun zakelijke processen willen integreren.”

Winkelcentra die gratis en betaalde Wi-Fi-toegang aan winkeleigenaren en het winkelend publiek aanbieden, een restauranteigenaar met meerdere franchises en meerdere access points op elke locatie, een verzameling buurthuizen – het zorgt alles bij elkaar voor meer apparaten, gebruikers, verkeer en gelijktijdige verbindingen, wat een steeds zwaardere belasting van de groeiende draadloze netwerken betekent. Je wilt niet hoeven raden naar wat er is verbonden met het netwerk, waar er netwerkopstoppingen zijn, of hoe de bandbreedte gebruikt wordt.

“Iedere zondag wordt het netwerk van de New Hope Church belast door honderden extra apparaten die gebruik maken van Wi-Fi,” zegt Kyle Larson, de IT-beheerder van New Hope Church in Houston, Texas (www.newhopechurch.tv), een kerk met meerdere vestigingen. “Een flexibele, cloudgebaseerde oplossing is een aantrekkelijke optie dankzij de flexibele vangpagina, maximale uptime en eenvoudige schaalbaarheid. We waarderen ook het kosteneffectieve pay-as-you-go licentiemodel.”

Nog geen reacties

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.