Nieuwe Oracle Data Cloud en Data-as-a-Service-oplossing herdefiniëren de data-gedreven organisatie

Innovatieve datadiensten van Oracle creëren concurrentievoordeel op gebied van marketing en social

  • Bedrijfsnieuws van
  • Oracle
  • geplaatst op
  • 24 juli 2014 13:28 uur

In de digitale economie geeft data bedrijven de kans nieuwe producten en diensten te creëren. De toename van het aantal sociale kanalen, mobiele apparaten en sensortechnologieën – in combinatie met de scheiding van data en applicaties – creëert nieuwe kansen voor innovatieve organisaties om concurrentievoordeel te behalen met data. Waren organisaties voorheen beperkt tot hun interne data, nu verkrijgen ze waardevolle bedrijfsinzichten door externe databronnen te gebruiken. Daarmee verbeteren ze de klantervaring en de operationele efficiëntie. Oracle combineert zijn BlueKai Audience Data Marketplace en andere Oracle-datadiensten met als resultaat: Oracle Data Cloud – een platform dat klanten toegang biedt tot hoogwaardige Data-as-a-Service-oplossingen, waaronder Oracle Data-as-a-Service for Marketing (Oracle DaaS for Marketing) en Oracle Data-as-a­-Service for Social (Oracle DaaS for Social).

Nieuwsfeiten:

  • Om zakelijke gebruikers te helpen slimmere, beter onderbouwde beslissingen te nemen in het hele bedrijf introduceert Oracle Oracle Data Cloud en twee nieuwe DaaS-oplossingen: Oracle DaaS for Marketing en Oracle DaaS for Social.
  • Oracle Data Cloud is een DaaS-platform, met daarin de toonaangevende dataproducten van Oracle en het recent overgenomen BlueKai Audience Data Marketplace. Zo voorziet Oracle klanten van betrouwbare oplossingen voor het inzetten van externe data voor marketing en social.
  • Oracle DaaS for Marketing – beschikbaar in een nieuw abonnementsmodel – geeft marketeers toegang tot een breed, divers scala aan anonieme gebruikersdata uit offline, online en mobiele databronnen. De data wordt verzameld uit betrouwbare, gevalideerde bronnen, zodat privacy- en security-compliance gewaarborgd zijn.
  • Oracle DaaS for Social – momenteel beperkt verkrijgbaar – biedt categorisatie en verrijking van ongestructureerde social- en bedrijfsdata. Dit biedt ongekende inzichten in klanten, concurrenten en markttrends.
  • With the Oracle DaaS offerings, customers can connect and inform smarter actions across their enterprise with external data sources bundled with the commercial, compliance, and privacy rights required for usage
  • Met de Oracle DaaS-oplossingen kunnen klanten de organisatie op een slimme manier verbinden en informeren door gebruik van de combinatie van externe databronnen met de commerciële, compliance- en privacyrechten die benodigd zijn. De combinatie van externe en interne databronnen is ook te gebruiken voor diepere analyses en het maken van modellen.
  • ID- en addressability mapping verbinden verschillende klantgegevens, zoals e-mailadressen, activiteiten op social media, telefoonnummers, cookies van derde partijen en mobiele identificatiemiddelen van verschillende kanalen om zo een gecentraliseerd, bruikbaar profiel samen te stellen.

Oracle Data-as-a-Service: meer data, meer inzichten

  • Oracle DaaS-oplossingen bieden diensten voor data-input, value-output, rechtenbeheer en data-activering. Dit zorgt bij marketing-, sales- en serviceteams voor uitgebreide inzichten.
  • Daarnaast geeft Oracle DaaS bedrijven meer flexibiliteit, met de mogelijkheid tot verbinden met andere applicaties en Oracle Cloud-platforms.
  • Oracle DaaS for Marketing helpt organisaties de cross-channel klantervaring te verbeteren via doelgerichte marketingactiviteiten, die de inzichten over klanten en andere belanghebbenden in de hele organisatie verenigen.
    • Met toegang tot meer dan een miljard profielen wereldwijd is Oracle DaaS for Marketing de grootste datamarkt ter wereld. Het geeft organisaties de mogelijkheid daarin doelgericht nieuwe prospects te vinden en zo relevante advertenties en content te creëren voor online, mobiel, zoekmachines, social media en video.
    • Daarnaast geeft Oracle DaaS for Marketing marketeers toegang tot het grootste ecosysteem in de branche, met meer dan driehonderd data- en activatiepartners voor online, mobiele, zoekmachine- en social-marketingactiviteiten.
    • Oracle DaaS for Social helpt bedrijven te profiteren van de enorme hoeveelheid data gegenereerd uit sociale platforms, en verrijkt ongestructureerde social- en bedrijfsdata. Het inzicht dat Oracle DaaS for Social biedt – door zijn geavanceerde tekstverwerking toe te passen op ruwe teksten uit openbare en eigen bronnen – is te combineren met andere gestructureerde data voor krachtige bedrijfsinzichten.
      • Oracle DaaS for Social haalt elke dag inzichten uit meer dan zevenhonderd miljoen berichten op meer dan veertig miljoen socialmedia-kanalen en nieuwssites.
      • Oracle DaaS for Social past krachtige tekstanalyses toe om betekenis en context uit de content te halen. Daardoor kunnen bedrijven de juiste stappen ondernemen naar aanleiding van inzichten verkregen uit enorme hoeveelheden ongestructureerde data.

Ondersteunende quotes:

  • “Data scheiden uit SaaS-applicaties vergroot de mogelijkheden die een zakelijke gebruiker heeft om in te spelen op inzichten uit externe databronnen. En dat leidt tot meer betrokken, gepersonaliseerde klantervaringen”, zegt Omar Tawakol, general manager en group vicepresident van Oracle Data Cloud. “De Oracle Data Cloud brengt een toonaangevend dataplatform samen met de grootste datamarkt ter wereld. Dit zorgt voor beter onderbouwde beslissingen voor wat betreft marketing en social en zal uiteindelijk ook andere bedrijfsfuncties omvatten, zoals sales en service.”
  • “IDC ziet Data-as-a-Service als een opkomende categorie die in realtime de behoeften van bedrijven vervult. Zo kunnen ze gebruikmaken van een breed scala aan externe databronnen en de resultaten optimaliseren, wat zorgt voor unieke inzichten en onderbouwde acties”, zegt Robert Mahowald, vicepresident SaaS & Cloud Software van IDC. “Oracle Data-as-a-Service vervult deze behoefte met een suite met dataoplossingen gericht op schaalbaarheid, dataoverdraagbaarheid en beveiliging. Deze helpen klanten concurrentievoordeel te behalen met data.”
  • “Met het uitgebreide en onderscheidende Oracle-raamwerk voor data-input, waarde-output, rechtenbeheer en data-activering kan Oracle Data Cloud bedrijven in verschillende branches helpen concurrentievoordeel te behalen met behulp van data”, zegt Tom Pringle, practice-leader Information Management van Ovum.
  • “Onze klanten hebben te maken met enorme hoeveelheden data in traditionele CRM-, digitale en sociale kanalen. Het is onze missie hen te begeleiden in hun zoektocht naar unieke inzichten in deze zee van gestructureerde en ongestructureerde data”, zegt Jason Kodish, senior vicepresident Strategy and Analysis van DigitasLBi. “Oracle Data-as-a-Service maakt het mogelijk de complexiteit van data-adoptie te beheren en biedt belangrijke oplossingen voor het informeren van moderne bedrijven.”
Nog geen reacties

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.