Tilaa – ISO 9001, ISO 27001 en PCI DSS certificeringen verlengd

  • Bedrijfsnieuws van
  • Tilaa
  • geplaatst op
  • 2 november 2015 09:20 uur

Tilaa, de IaaS provider uit Woerden, maakt bekend dat de certificeringen voor zowel ISO9001, ISO27001 als PCI DSS zijn verlengd. Daardoor voldoet het bedrijf maximaal aan de eisen die de veeleisende professionele klanten stellen.

De verlenging van de drie certificaten toont aan dat kwaliteitsmanagement en klanttevredenheid bij Tilaa van hoog niveau zijn en dat men dit, conform ISO 9001:2008, blijft verbeteren. ISO 27001:2013 voor alle hostingservices geeft aan wederom is vastgesteld dat Tilaa alle maatregelen heeft getroffen om processen en data maximaal te beveiligen. PCI-DSS 3.1 tenslotte betekent dat Tilaa voldoet aan de strenge eisen die de Payment Card Industry stelt aan het omgaan met betaalkaart transacties en de gegevens van de kaarthouders.

Sterke groei
De hoogwaardige dienstverlening en de volledige transparante kostenstructuur heeft het bedrijf de afgelopen jaren geen windeieren gelegd. De groei van het aantal klanten uit binnen- en buitenland is aanzienlijk, zowel bedrijfsleven, overheden als not-for-profit organisaties weten de weg naar Tilaa steeds beter te vinden. Gerben van de Ven, medeoprichter van Tilaa: “Wij merken dat de vraag naar goede IaaS diensten blijft toenemen. Bedrijven en instellingen zijn op zoek naar IaaS die aan vier eisen moet voldoen: uitstekende kwaliteit, eenvoudig zelf te beheren en zowel transparante als scherpe prijsstelling. Ons aanbod, waarmee we op de Nederlandse markt top of class zijn, voldoet exact aan die eisen.
Dat de drie certificeringen verlengd zijn zien we in de eerste plaats als het onafhankelijk bewijs dat die claim terecht is. Minstens zo belangrijk is dat onze klanten ervan uit kunnen blijven gaan dat ons IaaS platform de perfecte basis is waarop zij diensten kunnen ontwikkelen en aanbieden.”

100% Nederlands als USP
Een extra reden voor de groei ligt in het feit dat Tilaa een Nederlandse organisatie is en het gebruik maakt van twee fysiek gescheiden Nederlandse datacenters. Tilaa merkt door het aantal vragen over de fysieke locatie van datacenters en de onderliggende infrastructuur dat steeds meer ondernemingen zich bewust zijn van de voordelen die een 100% Nederlandse footprint biedt. Die belangstelling is er niet alleen bij Nederlandse bedrijven. Een substantieel deel van de omzet wordt gerealiseerd door het leveren van IaaS diensten aan buitenlandse ondernemingen. Tilaa is daarmee een van de weinige dedicated cloudproviders in Nederland die vanaf de start een internationale focus heeft.

Focus en kwaliteit levert tevreden klanten
Klanten kiezen specifiek voor Tilaa omdat het een professionele organisatie is waar kwaliteit en transparantie hoog in het vaandel staan. Remco de Boer, CTO van XL&Knowledge: Wij maken gebruik van het IaaS platform van Tilaa, daarop hebben wij ons WikiXL-platform als SaaS-applicatie neergezet. Een deel van het beheer besteden we uit aan Tilaa. Voor ons is Tilaa dus zowel leverancier van de IaaS als de aannemer voor het beheer. Onze klanten komen uit de publieke als de private sector en stellen natuurlijk eisen. Een daarvan is dat we voldoende beveiligingsmaatregelen treffen en dat ook kunnen aantonen. Dat betreft niet alleen ons deel, maar de hele keten.
Doordat we zaken doen met Tilaa, dat onder andere ISO 27001 gecertificeerd is, laten we de klanten zien dat ook voor de onderste laag in de keten veiligheidsmaatregelen zijn getroffen. Klanten, maar ook partners, weten zo dat er voldoende waarborgen zijn dat gegevens op een veilige manier worden opgeslagen en verwerkt. Het wordt steeds meer van ons verlangd dat onze partners aan dergelijke kwaliteitseisen voldoen en dat is logisch. Voor ons is het feit dat de certificeringen van Tilaa zijn verlengd vooral een extra bevestiging dat wij zaken doen met een partij die van de hoed en de rand weet.”

Ambitie en toekomst
Tilaa is uiteraard verheugd dat de certificeringen weer zijn verlengd, maar weet ook dat certificering geen doel op zich is. De ambitie is de dienstverlening steeds verder te verbeteren en tot absolute top van de IaaS aanbieders in Europa te behoren. Gelet op de groei van het aantal klanten en de hoge klanttevredenheid ligt het bedrijf daarvoor goed op koers.

XL&Knowledge
XL&Knowledge is een dienstverlener op het vlak van semantiek en kennismanagement, voortgekomen uit ArchiXL, een gerenommeerd adviesbureau op het gebied van enterprisearchitectuur. De diensten van XL&Knowledge zijn ontstaan als interne methoden en tooling van ArchiXL en hebben hun werking daar in de praktijk bewezen. Het WikiXL-platform van XL&Knowledge helpt organisaties belangrijke kennis beter toegankelijk te maken dan mogelijk is met traditionele documenten en wiki’s. Met de semantische technologie wordt vastgelegde kennis voor elke doelgroep op een eigen wijze beschikbaar gemaakt, zonder dat daar extra beheer voor nodig is. XL&Knowledge biedt het WikiXL-platform aan als cloud-oplossing tegen vaste kosten per maand. Klanten hebben zelf geen zorg voor beheer. Het WikiXL-platform wordt onder meer gebruikt door ministeries en uitvoeringsorganisaties, gemeenten, organisaties in de zorg, het onderwijs, de retail en financiële instellingen.

Nog geen reacties

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.