Tokyo gaat ‘live’ met slimme wegreclame op basis van voertuigherkenning

Object storage-systeem van Cloudian versnelt machine learning voor wegreclamesysteem

  • Bedrijfsnieuws van
  • Cloudian
  • geplaatst op
  • 16 december 2016 10:45 uur

Cloudian, Inc., de leverancier van storage-systemen voor hybride clouds, maakt bekend dat een systeem voor slimme digitale wegreclame in Tokyo in productie is genomen. De oplossing wordt ondersteund door de HyperStore-technologie van Cloudian.

Het gezamenlijke initiatief van Cloudian, Dentsu, Inc. en Intel maakt gebruik van kunstmatige intelligentie voor het herkennen van voertuigen. Met de object storage-functionaliteit en ‘deep learning’-mogelijkheden van HyperStore worden bestuurders relevante displayadvertenties getoond op basis van het type en model van hun voertuig. Deze oplossing wordt momenteel toegepast op een ‘smart billboard’ in het Roppongi-district in Tokyo. Dit zal in 2017 naar verwachting een vervolg krijgen in andere delen van de Japanse hoofdstad.

“Deze technologie laat zien hoe de object storage-technologie van Cloudian bijdraagt aan ingrijpende verbeteringen van de kostenefficiëntie van gegevensintensieve toepassingen zoals machine learning. Daarmee maken de oplossingen van de toekomst nu al deel uit van ons dagelijkse leven”, aldus Mike Tso, de CEO van Cloudian. “Overal ter wereld is sprake van een explosieve gegevensgroei. Deze trend zal alleen maar in een stroomversnelling raken door de opmars van het Internet of Things en technologie voor machine learning. Cloudian streeft ernaar om wereldwijde data in te zetten om bedrijven en consumenten nieuwe ervaringen te bieden.”

Het door Cloudian HyperStore ondersteunde systeem voor wegreclame verzamelt automatisch gegevens over verkeerspatronen en -volumes en maakt gebruik van geautomatiseerde voertuigherkenning om gerichte advertenties te tonen op digitale reclameborden langs de weg. Het systeem is momenteel in staat om meer dan 300 unieke typen en modellen voertuigen te herkennen. Zodra het systeem een voertuig heeft verkend, selecteert het smart billboard het juiste opgeslagen beeldmateriaal. Vervolgens wordt binnen een halve seconde een gepersonaliseerde digitale advertentie aan de bestuurder getoond.

Reclames worden uitgekozen voor specifieke voertuigen op basis van de criteria van adverteerders. Als bijvoorbeeld een drankenfabrikant adverteert via het digitale reclamebord, zal het systeem op basis van het gedetecteerde voertuig een passende afbeelding van een van zijn producten in de database selecteren. Zo kan er reclame worden gemaakt voor koffie en energy drink voor vrachtwagenchauffeurs die lange afstanden afleggen. Het systeem slaat de beelden die het van voertuigen maakt niet op.

Andere potentiële toepassingen zijn het in kaart brengen van verkeersvolumes door het onderscheiden van voertuigen en de inzet van beelden van verkeerscamera’s of wegbewaking met herkenning van kentekennummers ter verbetering van de verkeersveiligheid. Cloudian HyperStore biedt ondersteuning voor een uiterst divers scala mogelijkheden voor bedrijven die big data-opslag en deep learning-technologie willen inzetten voor vergelijkbare initiatieven op basis van machine learning.

De deep learning- en opslagmogelijkheden van Cloudian HyperStore zijn in actie te zien in deze video. Meer informatie over Cloudian HyperStore is te vinden op http://www.cloudian.com.

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.