NDIX haalt NOC in eigen huis

Eigen Network Operations Center verbetert dienstverlening, kosten en klanttevredenheid

  • Bedrijfsnieuws van
  • NDIX
  • geplaatst op
  • 12 januari 2015 14:09 uur

NDIX heeft haar eigen Network Operations Center (NOC) ingericht. Voorheen was het NOC bij een externe organisatie ondergebracht. Het nieuwe NOC-team is verantwoordelijk voor het operationele beheer van het NDIX-netwerk dat zich uitstrekt over heel Nederland en Duitsland. Het team bemant de helpdesk voor klanten, handelt alle VLAN-aanvragen af, zorgt ervoor dat de klantaansluitingen opgeleverd worden, realiseert uitbreidingen van het NDIX-netwerk en onderneemt actie in het geval van een storing.

Logische stap
NDIX heeft deze stap genomen om haar dienstverlening verder uit te kunnen breiden. Nu het NOC in eigen huis is gehaald, biedt dit ruimte om klanttevredenheid, kwaliteit en kosten te optimaliseren. Jeroen van de Lagemaat, directeur van NDIX: “Het is een logische stap in de ontwikkeling van onze organisatie. We groeien hard, in aantal klanten en in de grootte van ons netwerk. Het NOC is het hart van onze dienstverlening. We hebben de afgelopen jaren veel aandacht besteed aan de professionalisering van onze organisatie en ons netwerk. Een eigen NOC stelt ons in staat om net dat extra stapje te kunnen zetten. We bouwen nu in eigen huis de kennis op om flexibel in te kunnen spelen op technische ontwikkelingen en de wensen van onze klanten.”

Soepele overgang
De overstap is niet zomaar gemaakt. Van de Lagemaat: “We zijn meer dan een jaar bezig geweest met de opzet van de organisatie, het aannemen van nieuwe medewerkers en het inrichten van alle systemen. We hebben onze medewerkers intern opgeleid, zodat de overgang begin dit jaar soepel kon verlopen. Na eind vorig jaar al een periode schaduw te hebben gedraaid, worden nu al onze klanten en leveranciers te woord gestaan door onze eigen medewerkers.”

Open netwerk
NDIX heeft een ethernetnetwerk in Nederland en Duitsland, dat bedrijventerreinen, bedrijfslocaties en datacenters met elkaar verbindt. Meer dan 1500 organisaties en instellingen zijn via glasvezelverbindingen aangesloten op de digitale NDIX-marktplaats voor ICT-diensten. Daar hebben ze de keuze uit het dienstaanbod van meer dan 80 aanbieders. Een breed scala aan zakelijke ICT-diensten is beschikbaar, van internet, televisie en telefoon tot clouddiensten en specifieke diensten voor zorg- en onderwijsinstellingen. Het netwerk van NDIX is een open netwerk: iedere organisatie kan aansluiten om ICT-diensten in te kopen of juist te verkopen.

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.