Total War Battles™: KINGDOM draait nu wereldwijd op bare metal servers van LeaseWeb

  • Bedrijfsnieuws van
  • LeaseWeb
  • geplaatst op
  • 24 juni 2015 10:23 uur

Creative Assembly, een gamestudio uit de UK, eigendom van SEGA® Corporation, heeft de PC open Beta versie van Total War Battles™: KINGDOM – een real-time, multi-player game – ondergebracht op on-demand Bare Metal servers van LeaseWeb. Creative Assembly heeft LeaseWeb gekozen vanwege LeaseWeb’s wereldwijde aanwezigheid. Ook het hosting services aanbod met de nodige ad hoc schaalbaarheid en veel beschikbare bandbreedte speelden een belangrijke rol bij de keuze voor LeaseWeb.

Creative Assembly’s Total War Battles™: KINGDOM is een free-to-play game met een persistente online wereld. Het verhaal in de game speelt zich af rond de eeuwwisseling van de 10e eeuw, op het moment dat de wereld zich net herstelt van de donkere middeleeuwen met grote verdeeldheid en veel oorlogen. In het spel wordt het bouwen van een rijk gecombineerd met het voeren van grootschalige strategische veldslagen. Spelers kunnen deelnemen aan massale multi-player oorlogen tegen andere veldheren om een plek op de troon te bemachtigen.

Deze nieuwe, gratis te spelen game is op dit moment nog in ontwikkeling. Het team achter Creative Assembly’s Total War Battles: KINGDOM, het team dat tevens een Golden Cube won met het spel Total War Battles™: SHOGUN, heeft de game ontwikkeld voor gebruik op verschillende platformen. Omdat een plotselinge populariteit van het nieuwe spel kan zorgen voor grote pieken in internet traffic, was schaalbaarheid van de te leveren hosting services belangrijk voor Creative Assembly. Dit was een van de belangrijkste redenen voor Creative Assembly om LeaseWeb’s services entiteiten in Azië, Europa en de Verenigde Staten te selecteren als wereldwijde hosting providers voor Total War Battles: KINGDOM.

Top hosting provider
Creative Assembly gebruikt voor ieder gaming project altijd een unieke hosting oplossing. Het bedrijf heeft voor Total War Battles: KINGDOM specifiek voor LeaseWeb’s on-demand Bare Metal servers gekozen vanwege de enorme kracht en de flexibiliteit in het implementatieproces. In de nabije toekomst kan LeaseWeb’s Private Cloud oplossing worden ingezet om overloopcapaciteit toe te voegen.

“Creative Assembly heeft op dit moment verschillende projecten lopen met een variëteit aan nieuwe games, maar met Total War Battles: KINGDOM bieden we voor het eerst een free-to-play, cross-platform game ervaring,” zegt James Maxwell, IT Director van Creative Assembly. “Het is een rol-gebaseerde game met een persistente, real-time online wereld die zich over de tijd heen ontwikkelt. Het is een game waarin steeds nieuwe features worden toegevoegd en onze spelers oneindig veel optionele uitbreidingsmogelijkheden hebben.”

“Daarom hebben we LeaseWeb benaderd, een van de top hosting providers wereldwijd,” zegt Maxwell. “Zij hebben datacenters in Europa, aan de Oost- en Westkust in de Verenigde Staten en in Azië, met wereldwijd een groot aantal hoge-bandbreedte PoP’s in hun netwerk. De game heeft in potentie een enorm wereldwijd bereik, maar we kunnen nog niet exact inschatten hoeveel spelers de game zullen gaan spelen. Om die reden hebben we een hosting partner nodig met wereldwijde aanwezigheid, een partner die ons hoge-bandbreedte en ad hoc schaalbaarheid kan bieden. LeaseWeb heeft die kwaliteiten.”

Lage latency
Creative Assembly bleek uiteindelijk een geografisch gedistribueerde, on-demand bare metal server infrastructuur nodig te hebben voor Total War Battles: KINGDOM – een high performance oplossing met grote hoeveelheden RAM en 100 Mbit unmetered bandbreedte op alle dedicated servers. Creative Assembly had bij LeaseWeb tevens de mogelijkheid om zijn eigen hardware fabrikant te kiezen, iets wat vrij uitzonderlijk is binnen de hosting wereld.

De engineers van Creative Assembly en LeaseWeb hebben nauw samengewerkt om een klant-specifieke technische oplossing voor de game te realiseren. “Voor een free-to-play game met een persistente online wereld is het zeer belangrijk om een zo laag mogelijke latency te hebben,” zegt Maxwell. “Slechts een paar milliseconden vertraging in een gaming sessie kan al het verschil maken en wij willen onze spelers echt dezelfde ervaring geven vanaf iedere server overal ter wereld. Het mag geen verschil maken of een server in Azië staat of in een datacenter aan de Oost- of Westkust in de Verenigde Staten. De engineers van LeaseWeb hebben ons geweldig geholpen bij het selecteren en implementeren van een Two-by-Two configuratie voor lage latency tijdens het spelen.”

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.