Burst selecteert Rackspace als dedicated cloud-partner

Flexibiliteit, kennis en Fanatical Support staan centraal in samenwerking internetbureau

  • Bedrijfsnieuws van
  • Rackspace
  • geplaatst op
  • 3 april 2014 10:04 uur

Internetbureau Burst heeft Rackspace geselecteerd als strategische partner voor al zijn cloud-activiteiten. Wanneer Burst voor klanten naast het bouwen, ook de hosting van hun website, e-commerce-site of (Facebook-)campagne mag verzorgen, zal het daarbij standaard gebruikmaken van de Rackspace Cloud op basis van OpenStack.

Burst (voorheen Yes2web) is opgericht in 1999 en is sindsdien gegroeid tot een van de grotere internetbureaus van Nederland. Het bureau, dat met een groot aantal experts vanuit kantoren in Amsterdam en Rotterdam een breed assortiment internetoplossingen biedt, is één van de weinige partijen in Nederland die zich Facebook Preferred Marketing Developer mag noemen.

“Het ontwikkelen, programmeren en uitvoeren van goede, internationale Facebook-acties is iets dat we vaak en goed doen”, zegt Hans Maltha, managing partner bij Burst. “We moeten erop kunnen vertrouwen dat de infrastructuur ons op cruciale momenten niet in de steek laat. Omdat we voor veel internationale klanten werken wilden we daarom ook samenwerken met een cloud-partner met wereldwijde presence. We kwamen via via in aanraking met Rackspace en hebben daar enkele pilots gedraaid. Vervolgens hebben we snel besloten dat dit de partner is waarnaar we op zoek waren.”

Burst maakt gebruik van de Europese public cloud van Rackspace op basis van OpenStack. Het bureau koos voor de publieke variant, omdat het de ideale basis is voor (Facebook-)campagnes dankzij de flexibiliteit en schaalbaarheid van het platform. Wanneer extra capaciteit nodig is, is die eenvoudig en snel in te zetten. Klanten betalen zodoende alleen voor de extra hosting-kosten tijdens de periode waarin hun campagne loopt.

Jop Bröcker, tevens managing partner bij Burst vult aan: “Wij waren gewend dat onze hosting-leverancier precies deed wat wij zeiden. En niets meer. De Fanatical Support van Rackspace houdt niet op bij wat ze volgens ‘het boekje’ moeten doen. We hebben nu een aanspreekpunt waar we dag en nacht terecht kunnen voor advies, overleg en het oplossen van eventuele problemen. Een paar servers bijschalen in de public cloud van Rackspace gaat ontzettend snel en mochten er problemen optreden op een van de servers die we in gebruik hebben, dan worden we daarover altijd proactief ingelicht. Dat maakt dat wij Rackspace niet alleen als leverancier, maar als strategisch partner beschouwen.”

Nog geen reacties

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.