Ermis is nu Ikoula Nederland, dochteronderneming van de Franse hosting marktleider Ikoula

  • Bedrijfsnieuws van
  • Ikoula
  • geplaatst op
  • 9 maart 2016 16:25 uur

We zijn trots te kunnen aankondigen dat we nu deel uitmaken van Ikoula. Ikoula is een franse hosting provider, en vanaf nu is onze naam Ikoula Nederland. In Frankrijk heeft Ikoula de eerste plaats bereikt in de “Cloud performance ranking”*. Hiermee staan ze boven grote internationale providers. Tevens is de “EuroCloud Trophy” van “Best Service Cloud Infrastructure” van het jaar 2015 behaald.

“Onze bedrijven delen dezelfde visie op de markt en bedienen klanten met 24/7 technische ondersteuning. De overname van Ermis stelt ons in staat om de Nederlandse markt te betreden met de hulp van een partij met een bewezen track record die bekend is met de lokale marktomstandigheden”, aldus Jules-Henri Gavetti, de CEO van Ikoula.

“De producten van Ikoula vullen ons aanbod aan en breiden het verder uit. Dit maakt Ikoula tot de ideale partner voor klanten van Ermis in de regio. Zij kunnen profiteren van de expertise van beide bedrijven door een beroep te doen aan een diverse reeks van diensten”, aldus Dimitri Tzoumas, sales & marketing manager bij Ikoula B.V.

De Nederlandse markt is een van de meest dynamische in Europa: in 2015 is de geschatte IaaS (infrastructure-as-a-service) omzet rond de 340 miljoen euro, en een groei van meer dan 11.7% van de markt naar 2018**. Daarom heeft Ikoula al in september zijn Cloud services ook vanuit Amsterdam aangeboden aan klanten. Met de overname van Ermis is de volgende stap in Nederland gezet.

Ikoula is voornemens om zijn omzet in Nederland tegen het einde van 2016 te verdubbelen, de locale teams te versterken en een divers scala aan diensten met toegevoegde waarde aan te bieden om zichzelf als cloud-expert op de Nederlandse markt te vestigen. Ikoula zal dezelfde mate van innovatie, quality of service en hoogwaardige klantenondersteuning bieden waarmee het in Frankrijk succes verwierf.

Cees, 31 januari 2017 11:31 am

Ikoula was voorheen Ermis. De meeste (niet recente) reviews zijn nog van de Ermis-periode, toen de service en kwaliteit inderdaad uitstekend was.
Na de overname door het Franse bedrijf Ikoula zijn ook de recensies van Ermis gewoon overgenomen en dat geeft een sterk vertekend beeld.
De hoge gemiddelde waardering komt voort uit de Ermis periode en dat is niet meer van toepassing.
Lees dus alleen recente recensies! Dat zijn de werkelijke Ikoula recensies!

Ik was een zeer tevreden klant van Ermis en heb na de overname een Ikoula WordPress pakket afgenomen voor een aantal van mijn websites.
De Ermis helpdesk bleef bestaan als ”Ikoula Nederland” en dat gaf mij wel vertrouwen; de uitstekende service die ik van Ermis gewend was.
Maar al na ca. 2 maanden moest ik noodgedwongen verhuizen naar een andere hoster omdat de technische kwaliteit en service van Ikoula ernstig onder de maat was.
Ik heb meer dan 30 jaar ervaring met veel verschillende hosters en heb nog nooit zo'n beroerde hoster meegemaakt!

Het begon met langdurige downtime die niet werd opgemerkt door Ikoula. Het was duidelijk dat er geen monitoring van de shared hosting webservers was.
Na vele uren downtime moest ik zelf Ikoula bellen/mailen om hen hierop te attenderen. Uiteindelijk werd hierop gereageerd, vervolgens ging het weer even goed maar de server ging steeds weer down voor langere tijd.

Uiteindelijk (na ca. 3 weken!) leek de downtime wat minder te worden maar toen begon het volgende probleem: mijn WordPress sites verzonden geen e-mail meldingen meer, dus formulieren etc. werkten niet meer, klanten kregen geen feedback en beheerders geen systeemmeldingen.
Dit lag niet aan mij of aan de WordPress configuratie maar aan de Ikoula server in Frankrijk.
Ook hierover heb ik herhaaldelijk gebeld/gemaild maar daar werd niet- of pas na een week op gereageerd en het probleem werd niet opgelost.

Uiteindelijk heb ik al mijn accounts bij Ikoula/Ermis opgezegd en ben verhuisd naar een andere hoster.
Tijdens die verhuizing kwam ik erachter dat al mijn domeinregistraties opnieuw betaald moesten worden, terwijl ik deze nog maar pas geleden voor een jaar had vooruit betaald.
M.a.w.: Ikoula ontvangt domeinregistratie betalingen voor 1 jaar maar betaalt dit vermoedelijk zelf per maand/kwartaal aan SIDN. Als er dus tussentijds een hostingaccount wordt opgezegd, vervallen ook je domeinregistraties terwijl die wel voor 1 jaar vooruit zijn betaald aan Ikoula maar dus niet geheel zijn doorbetaald aan SIDN.
Op die manier verdwijnt het geld voor de resterende periode blijkbaar in de zak van Ikoula en zit je als ex-klant met verlopen domeinregistraties of dubbele kosten als je er tijdig achter komt en nog kunt verlengen.

Ik heb hier een mail over gestuurd waarin ik schreef dat ik het wel netjes zou vinden als dit verschil zou worden terugbetaald, zeker gezien alle voorgaande storingen, frustraties en noodgedwongen verhuizing omdat storingen niet- of veel te laat worden opgelost en er niet adequaat wordt gereageerd op mijn gegronde klachten.
Na een week nog geen reactie op dit bericht, dus nogmaals een reminder gestuurd.
Toen ik ook hierop geen reactie kreeg, heb ik besloten om deze review te plaatsen.
Ik hoop dat hierdoor andere mensen gewaarschuwd zijn en zich niet laten foppen door de positieve reviews die dus nog stammen uit de tijd van Ermis (vóór de overname door Ikoula).

Overigens vind ik het echt heel triest voor de “Ermis-crew” die voorheen altijd uitstekende service had verleend.
Blijkbaar heeft Ermis een grote fout gemaakt door met Ikoula Frankrijk in zee te gaan; steeds meer klanten verhuizen naar andere hosters.
Ik ben ervan overtuigd dat Ikoula Nederland (de oude “Ermis-crew”) van goede wil is, maar zij zijn afhankelijk van Ikoula Frankrijk voor het oplossen van server problemen.
Mijn klachten werden door hen steeds doorgegeven aan Ikoula Frankrijk maar Ikoula Frankrijk besloot steeds om daar niets mee te doen. Dat was voor de mannen van Ikoula Nederland ook heel frustrerend.
Ondertussen is het zo ver dat Ikoula Nederland niet meer reageert op klachten. Blijkbaar kunnen zij de klachtenregen niet meer aan.

Sorry jongens van Ermis / Ikoula Nederland… Ik wens jullie veel sterkte met de strijd tegen de “Franse muur” en hoop dat jullie nog een oplossing vinden door met een ander bedrijf in zee te gaan die zijn klanten wel serieus neemt.
Ik ben echter te veel tijd, geld, klanten en geduld verloren om dit af te wachten.
Al vind ik dat ik nog steeds recht heb op restitutie/compensatie; er wordt niet meer gereageerd op mijn berichten hierover. Dan neem ik mijn verlies maar en schrijf deze review om anderen te waarschuwen.
Wat Ikoula (Frankrijk) betreft, heb ik een kort en bondig advies: Rien ne va plus!

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.