MAIN Energie brengt ICT-infrastructuur onder in de cloud

“Ik hoef me geen zorgen meer te maken over de uptime of security van onze systemen”

  • Bedrijfsnieuws van
  • Dutch Cloud
  • geplaatst op
  • 30 januari 2017 10:49 uur

Energieleverancier MAIN Energie heeft zijn ICT-infrastructuur ondergebracht bij Dutch Cloud. Ook het beheer van de infrastructuur is volledig uitbesteed aan de organisatie. Alle business-applicaties, backoffice-bestanden en contactcenter-software zijn in tien dagen tijd overgezet, zonder dat hiervoor de business onderbroken hoeft te worden. De migratie is begeleid door Dutch Cloud.

MAIN Energie is een energieleverancier voor de zakelijke markt. Persoonlijk, transparant en innovatie, zijn de kernwoorden. Alle energie die MAIN levert is groen. Dit wordt getoetst door externe instanties. MAIN heeft voor specifieke klantgroepen – zoals de vastgoedsector – slimme toepassingen ontwikkeld waardoor de klant zelf gemakkelijk en snel aansluitingen kan managen. Voor de persoonlijke benadering zorgt de accountmanager, die de energiebehoeftes en wensen van de onderneming doorneemt, een voorstel op maat neerlegt en regelt dat alles goed gebeurt en blijft gebeuren.

MAIN heeft innovaties ontwikkeld (mijnMAIN en MAINpoort) waarmee de klant transparant inzicht heeft in het verbruik en daardoor grip krijgt op de energiekosten, desgewenst per locatie. Dat kan zelfs met een mobiele app, inclusief een notificatiefunctie die bericht als er afwijkingen zijn in het gemiddelde verbruik.

Uitdaging
MAIN is sterk afhankelijk van goede ICT. Niet alleen om de informatievoorziening en de self-service mogelijkheden van de klanten te faciliteren, maar ook om de verregaande integratie met systemen van anderen mogelijk te maken. Een door de klant gemaakte wijziging moet immers in de hele leveringsketen en bij alle betrokken partijen worden doorgevoerd. “MAIN is de schakel tussen de klant, de producent en de netbeheerder. Het gaat om veel berichtenverkeer tussen veel, vaak complexe systemen van diverse partijen. Je moet contracten overnemen, meetgegevens ophalen en verwerken, als leverancier aanmelden bij de netbeheerder… Dat moet allemaal snel en goed gebeuren”, zegt Stijn Klaassen, Manager IT Innovatie en Data van MAIN Energie. “Onze IT moet het altijd foutloos doen.”

Oplossing
MAIN heeft de ICT altijd zelf verzorgd, maar in het kader van de voortschrijdende professionaliteit en uit het oogpunt van risicobeheer heeft Klaassen besloten om op zoek te gaan naar een goede partner die het beheer van de ICT-infrastructuur uit handen kon nemen. “Toen ik hier aantrad, hadden we de servers in eigen huis, in een ruimte die niet meer voldeed aan de huidige eisen. Dat moest anders. Zelf doen was niet langer een optie. ICT-beheer is geen core business voor ons. Bovendien kost het veel tijd, geld en moeite om de kennis van je mensen op peil te houden.” MAIN heeft met diverse partijen gesproken, en is uiteindelijk met Dutch Cloud in zee gegaan.

MAIN is in september 2016 overgegaan naar de cloud van Dutch Cloud. “Onze servers waren al gevirtualiseerd, dus dat maakte de overgang een stuk gemakkelijker.” De business-applicaties, de backoffice-bestanden en de contactcenter-software zijn in 10 dagen overgezet, zonder dat de business onderbroken hoefde te worden. “In het eerste weekend is de ontwikkeling- en testomgeving overgegaan en in het tweede de productiesystemen. Dutch Cloud heeft de migratie uitstekend begeleid.”

MAIN’s servers zijn bij Dutch Cloud in goede handen. “Ik hoef me geen zorgen meer te maken over de uptime of security van onze systemen. We hebben nu de handen vrij om ons nog meer op de klantwensen te richten en om de ontwikkeling van nieuwe innovaties te ondersteunen. We zijn klaar voor verdere groei”, besluit Klaassen.

Daarom Dutch Cloud
“Onze bedrijfswaarden sluiten goed aan: persoonlijke aanpak, oog voor kwaliteit en gericht op innovatief zakendoen. Ze zitten in de buurt en hebben kennis van zaken”, zegt Klaassen. Wat ook aansprak is de focus van Dutch Cloud op security en compliance. “Onze klantgegevens moeten absoluut veilig zijn. Dutch Cloud heeft de beveiliging goed op orde en is uitgebreid gecertificeerd. Dat de data in Nederland staan, is een belangrijke bijkomstigheid.” Een andere belangrijke factor in het selectieproces was de mate van flexibiliteit. MAIN helpt klanten proactief stilzwijgende verlengingen te voorkomen, wat uniek is onder energieleveranciers. Het bedrijf biedt flexibiliteit door het bieden van de mogelijkheid tot het versturen van facturen op basis van het maandverbruik, per klant, per vestiging of per bedrijfseenheid. Net wat de klant wil. Klaassen stelt dat MAIN Energie eenzelfde flexibele en transparante manier van factureren verwacht van haar leveranciers. Dutch Cloud kan dat. Die flexibiliteit vertaalt zich ook in de samenwerking. Dutch Cloud heeft een praktische en persoonlijke aanpak, terwijl de andere aanbieders zich verschansen achter rigide en gestandaardiseerde procedures. “Soms moeten zaken proactief gebeuren, en niet wachten tot de leverancier eraan toe is.”

In het kort: Uitdaging
Zakelijke energieleverancier, afhankelijk van goede, foutloze ICT wil focussen op haar core business, namelijk het leveren van energie aan de zakelijke markt en het adviseren van haar klanten hieromtrent.

Oplossing
Dutch Cloud beheert voor MAIN Energie de server-infrastructuur, waardoor zorgen over uptime en security van systemen overbodig tot het verleden behoren. De overgang naar de cloud van Dutch Cloud vond binnen 10 dagen plaats, zonder dat de business onderbroken hoefde te worden.

Waarom Dutch Cloud?
De persoonlijke aanpak, flexibiliteit, oog voor kwaliteit en focus op innovatie, security en compliance gaven de doorslag bij de keuze voor Dutch Cloud.

ISPam.nl Job board

Nog geen reacties

Deel uw reactie met andere ISPam.nl lezers

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

MELD U AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF
Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Evenementen in de branche – voorjaar 2016
hack coins hill climb racing 2: That's a well-thought-out answer to a challenging question

Uitgelicht bedrijfsnieuws van 27 januari 2017
appvn: This is a very interesting web page and I have enjoyed reading many of the articles and posts contai...

Heartbleed – of de noodzaak om als provider altijd te patchen
whatsapp web: It is a great article. You will surely like this also because it is a great stuff, yeah it’s give ...

19 hosting en datacenter tweets: Datacenter billboard, miljoenste domeinnaam, HPE Goldpartner, evenementen en kantoorbezoek
fastpokemap: This is a very interesting web page and I have enjoyed reading many of the articles and posts contai...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...