Rackspace Fanatical Support voor Microsoft Azure nu ook beschikbaar in Europa

  • Bedrijfsnieuws van
  • Rackspace
  • geplaatst op
  • 17 mei 2016 10:57 uur

Rackspace biedt vanaf vandaag ook Fanatical Support voor Microsoft Azure aan klanten in Europa. ‘Help For Heroes’, een stichting voor gewonde militairen uit het Verenigd Koninkrijk, is één van de eerste Europese klanten die gebruik gaat maken van dit aanbod als extra laag boven op zijn Azure IT-infrastructuur.

Fanatical Support voor Azure helpt bedrijven het gebruik van Azure te optimaliseren, te versnellen en kosten te minimaliseren. Technisch experts van Rackspace verzorgen het applicatie- en infrastructuurbeheer en maken het gebruikers makkelijk om de vele features van Azure te benutten.

Help For Heroes gebruikte al Rackspace-diensten voor zijn e-commerce-platform en meldde zich in november 2015 aan voor het Fanatical Support for Microsoft Azure-programma. De stichting had dringend behoefte aan ondersteuning van de operationele systemen die op het platform draaien.

Schaalbaarheid
Het goede doel is opgericht in 2007 door oud kapitein Bryn Parry en zijn vrouw Emma Parry. Help for Heroes zamelt geld in voor militairen die ziek, gehandicapt of gewond zijn geraakt tijdens hun werk en willen revalideren zodat zij kunnen werken aan een carrière ná het leger. Met hun website zamelt Help for Heroes veel geld in. De voornaamste reden om Microsoft Azure te gebruiken is dat het een veerkrachtig platform is en een goede uptime kent. Dat is cruciaal omdat de site te maken heeft met piek- en dalmomenten waarin snel geschakeld moet worden.

Charles Bikhazi, Head of Application Services bij Help For Heroes: “Het is belangrijk dat wij snel kunnen opschalen op piekmomenten en even zo belangrijk dat we kunnen neerschalen tijdens de rustige momenten. Zoals alle goede doelen kijken wij ook altijd waar, wanneer en hoe we kosten kunnen besparen en dat is precies wat deze oplossing ons levert. We betalen nu alleen voor infrastructuur die we daadwerkelijk gebruiken. Dat verzekert ons ervan dat de kosten niet uit de hand lopen. De nieuwe oplossing geeft ons toegang tot de noodzakelijke schaalbaarheid zonder dat we het platform zelf hoeven te onderhouden.

Paul Bolt, VP & General Manager of Microsoft, UK bij Rackspace, zegt daarover: “Organisaties als Help For Heroes hechten veel waarde aan het Azure-platform met al zijn functionaliteiten. De oplossing die wij vandaag aankondigen vereenvoudigt dit proces doordat we klanten 24/7, 365 dagen per jaar ondersteunen met een team van Azure-experts, wat een goed alternatief biedt ten opzichte van het in-house beheren van Azure. Door te vertrouwen op Rackspace die het platformbeheer voor zijn rekening neemt, hoeven bedrijven geen energie te steken in het werven van specialisten. Dat zorgt ervoor dat ze zich kunnen focussen op hun core-business”.

Deze nieuwe oplossing is onderdeel van de strategie van Rackspace waarbij het organisaties wil ondersteunen in de multi-cloud world waar veel workloads draaien op meer dan één cloud-platform. Als managed cloud company biedt Rackspace toegang tot hoog opgeleide supportteams die klanten helpen de adoptie te vereenvoudigen, risico’s te evalueren en operations te beheren met de technologie van hun voorkeur. Rackspace biedt ondersteuning voor meerdere platformen in antwoord op een groeiende vraag van klanten. Een veel gehoorde vraag was of het bedrijf ook verfijnde ondersteuning kon bieden voor Microsoft Azure.

Navigator en Aviator
Het serviceniveau voor Microsoft Azure is dezelfde als het serviceniveau van het eerder dit jaar aangekondigde services voor andere cloud-platforms. Dit verzekert klanten van een consistente ervaring bij gebruik van meerdere clouds. Rackspace biedt twee service levels binnen de nieuwe oplossing: Navigator en Aviator, die de migratie, architectuur, veiligheid en operationele behoeften van bedrijven omvatten. Voor meer informatie hierover, lees het blog.

De aankondiging van is ontstaan uit de langdurige relatie die Rackspace en Microsoft al 14 jaar hebben. Rackspace begon met het bieden van ondersteuning voor klanten met Windows en Windows Web Server (IIS) in 2002 en is sindsdien toegevoegd aan het supportpakket voor platforms als Microsoft Exchange, Office 365 en Microsoft Private Cloud. Rackspace werd in 2015 Microsoft Hosting Partner van het jaar, voor een vijfde keer op rij.

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.