Journalistiek

Onpartijdig, onafhankelijk nieuws, uitsluitend in dienst van het branchebelang.

Dwingt Lycos klanten naar STRATO over te stappen?

  • Door
  • Veenman
  • geplaatst op
  • 22 december 2008 08:03 uur

Lycos stopt met webhosting en daarom moeten klanten gedwongen wegverhuizen. Als klanten echter niet naar STRATO maar naar een andere hoster overstappen probeert Lycos de verhuizing te frustreren melden verschillende hosters aan ISPam.nl. Een hoster meldde dat Lycos de AUTH-ID alleen stuurt naar het technisch contact van de domein van de klant, dat in alle gevallen Lycos zelf is. Een ander voorbeeld staat in de comments op ISPam.nl, de letterlijke reactie van Lycos is:

Wanneer niet ingaat op het aanbod van onze partner STRATO en besluit uw producten bij een andere partij onder te brengen, wordt uw verhuis aanvraag of opzegging later in behandeling genomen. Uw eventueel vooruit betaalde bedragen zullen wij dan pas kunnen restitueren vanaf het moment dat LYCOS de opzegging van uw contract bevestigd.

Op zich is dat natuurlijk al schandalig, een hoster is namelijk verplicht op eerste verzoek de AUTH-ID code te geven, maar in dit geval speelt er ook grote onzekerheid een rol, omdat het niet lang meer zal duren voor dat Lycos haar dienstverlening staakt. Daarmee zou kunnen worden gesteld dat Lycos klanten feitelijk dwingt om naar STRATO over te stappen, omdat er anders het risico bestaat dat hun website elk moment uit de lucht kan gaan.

Uiteraard hebben we Lycos om een reactie gevraagd, echter was de perswoordvoerder van Lycos niet bereikbaar voor commentaar. Ook STRATO hebben we gevraagd wat zij vinden van de handelswijze van Lycos. STRATO CEO Damian Schmidt geeft echter aan geen commentaar te kunnen geven op interne aangelegenheden van Lycos.

Inhoudelijk is er ook nieuws over de verhuizing van Lycos naar STRATO. Het is nu mogelijk om geautomatiseerd over te stappen van Lycos naar STRATO. Webwinkeliers die gebruik maken van de Lycos webshop kunnen volledig geautomatiseerd naar STRATO overstappen omdat zowel Lycos als STRATO gebruik maken van ePages. STRATO garandeert dat alle belangrijke data behouden blijft en de webwinkel 1 op 1 wordt overgezet. Gezien de drukke kerstperiode voor webwinkeliers zal de verhuizing van de shops plaats vinden vanaf januari 2009.

Voor de webhostingklanten gaat de verhuizing niet volledig automatisch. De e-mail accounts, inclusief alle instellingen en inhoud kan automatisch worden overgezet van Lycos naar STRATO. De inhoud van de websites wordt niet automatisch verhuist.

STRATO CEO Damian Schmidt zegt hierover tegenover ISPam.nl:

Een automatische verhuizing is in dit geval niet zomaar mogelijk omdat de structuur van de hostingpakketten bij elke aanbieder verschilt. Om ervoor te zorgen dat elke klant zijn content kan verhuizen, ondersteunt STRATO de klant echter optimaal door een uitgebreide FAQ-database ter beschikking te stellen. Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om gebruik te maken van het speciaal in het leven geroepen overstapteam dat via een gratis hotline is te breiken.

Daarmee is het overstappen voor klanten met een webhostingpakket net zo makkelijk of moeilijk van STRATO als naar een andere provider zoals bijvoorbeeld de hosters die zich verenigd hebben in het MoveMySite.eu collectief. Desondanks verwacht Schmidt dat het grootste deel van de Lycos klanten over zal stappen naar STRATO. De overstapactie voor Lycos klanten is door STRATO met een maand verlengd tot 31 januari 2009.

Sebastiaan Stok, 22 december 2008 10:44 am

En dan vinden ze ****** gek dat moeten stoppen?!
Dit bewijst maar weer is hoe achterlijk ze daar zijn, het verlies van Lycos was al onvermijdelijk maar gezien ze hoe met klanten omgaan vind ik het nog knap dat het zolang hebben uitgehouden.


Volgens mij is die AUTH-ID voorbehouden aan de eigenaar, niet meewerken is tegen elke regelgeving die TLD's hanteren.
Hopelijk ziet één van de juristen van ICTrecht dit bericht, want ik ben uiterst benieuwd wat hun visie hierover is :)


Ik wens de mensen die moeten overstappen maar niet naar Strato willen veel succes en een warme feestdagen toe.
En Lycos?, zak door de sneeuw ;)

Chris Vermeulen, 22 december 2008 12:23 pm

"Daarmee is het overstappen voor klanten met een webhostingpakket net zo makkelijk of moeilijk van STRATO als naar een andere provider zoals bijvoorbeeld de hosters die zich verenigd hebben in het MoveMySite.eu collectief."

Niets is minder waar.

Strato neemt automatisch de domeinnaam en emailinstellingen over van Lycos en toevallig ook de shopinhoud, omdat zij met dezelfde shoptechniek werken. Maar waar het bij de overgrote meerderheid om gaat is het overzetten van de vormgeving, menustructuur en inhoud van de websites zelf. Als een site op de traditionele manier is gemaakt met een programma als Dreamweaver en de volledige site staat op de harde schijf van de klant, dan is het niet zo spannend om die even opnieuw met FTP te uploaden. Maar met name wanneer deze gemaakt is met een van de vele open source-pakketten die Lycos gratis ter beschikking stelde, dan wordt het een heel ander verhaal!

Voor deze (de grootste) groep Lycosklanten is het vrijwel onmogelijk om zelf hun site over te zetten. Het misleidende is dat in de communicatie van zowel Lycos als Strato het beeld geschetst wordt dat alle klanten van Lycos probleemloos en automatisch (lees, zonder zelf iets te doen) kunnen overstappen.

Stel je eens voor, de klanten die hier op ingaan en hun met Wordpress of Joomla gemaakte site willen overzetten. De domeinnaam en email worden inderdaad automatisch overgezet, de factuur komt binnen en de klant bezoekt zijn website. Weg!!! Geen website meer!!! Dus hij pakt de telefoon en belt Strato. Na eerst aan een Engelstalige medewerker alle NAW-gegevens te moeten geven krijgt hij als antwoord: "Ja, de website zelf overzetten, dat moet je zelf doen! Wij doen alleen de domeinnaam en email!"

Dit is dramatisch. Werkelijk.

Nee, naar Strato overstappen is BESLIST niet even makkelijk of moeilijk als naar een andere hostingprovider overstappen.

Piet Frauenfelder, 22 december 2008 1:22 pm

Strato, bij voorbaat al zakken rollers te noemen, dus ook hier weer het recht van het grote geld, hebben maar 1 probleem Uw geld in hun zak en voor de rest kan U de pot op!Er zijn ook eerlijke hostings www.one.com bv

Sebastiaan Stok, 22 december 2008 1:36 pm

1. zakken rollers is een woord
2. U niet aan het begin van een zin is alleen voor Almachtige personen.

http://www.onzetaal.nl/advies/u-hoofdletter.php

Piet Frauenfelder, 22 december 2008 1:53 pm

Reactie op Sebastiaan Stok,
Beste Sebastiaan, Dank U voor de correctie op mijn taalgebruik en voor de link onze taal, zal er goed gebruik van maken. Trouwens die internetproviders lijken steeds meer op almachtige personen dus niet helemaal verkeerd.

Toon, 22 december 2008 5:47 pm

one.com en eerlijk.. ok.. niet echt!

Piet Frauenfelder, 22 december 2008 5:52 pm

Ik anders goede ervaring mee,oke niet een is echt eerlijk te noemen, maar dit dan de meest eerlijke die ik kan.
en o zeker de goedkoopste!

karin combee, 1 januari 2009 8:33 pm

Website gemaakt in expression web van microsoft. Met frontpage online gezet. Nu is dat heel erg lastig voor elkaar te krijgen. Het gratis tel.nr is niet te bereiken (onbekend.
Wie kan mij helpen. We zijn nu al een week verstoten van onze website een voor onze vereniging erg belnagrijk communicatiemiddel.

Karin Combee

Sebastiaan Stok, 1 januari 2009 8:46 pm

Ik neem aan Lycos een 0900 nummer gebruikt?
Dan moet je die is proberen, kost geld maar dat is een keuze die je moet afwegen.

Zo wie zo ben ik geen groot fan van Frontpage.
Het vereist altijd ISS (Windows Server) of een niet-veilige Apache server module!

Henk, 4 januari 2009 10:01 am

Ik adviseer een ieder NIET over te stappen naar Strato. Wij hebben onze webshop op 22 december verhuisd. In de whois database is te zien dat ons domein van lycos is overgezet naar strato op 22 december. Tot op heden(twee weken later) is ons domein nog steeds niet bereikbaar. Bellen, e-mailen het helpt allemaal niet men is geirriteerd en kan geen enkele toezegging doen waneer onze site weer online is. Ondertussen komt er dus geen bestelling meer binnen en kunnen klanten ons niet meer bereiken. Ben benieuwd bij wie wij straks alle omzetderving kunnen claimen.
Bij Strato kunnen ze het absoluut niet aan de belofte dat alles snel zal gaan is absoluut gelogen! Het is een waardeloos bedrijf dat meer hooi op zijn vork heeft genomen dan ze aankunnen.

Klaas, 6 januari 2009 3:08 pm

Klaas 6-1-2009 14:44
Lycos naar Strato? Wat een vooruitgang!!!! Maar niet heus dus!! Heb zelden zoveel frustraties en ellende meegemaakt als met de overgang van Lycos naar Strato. Als een een echte digibeet, want dat ben ik, meegedeeld wordt dat alles wordt overgezet van Lycos naar Strato, mag je er toch vanuit gaan dat dat geldt voor alles. Het blijkt achteraf dat het alleen ging om de domeinnaam en de NAW gegevens. Op 24 dec. na de middag kreeg ik het bericht dat de site was overgezet naar Strato. Ik enthousiast kijken op de site of het werkte. Wat schetst mijn verbazing, er was niets meer te zien. Alleen een vermelding dat de domeinnaam er was maar nog geen hosting. En Lycos zou toch alles overzetten? En dat op de dag voor de Kerst! Heb van alles geprobeerd, gebeld, gechat en gemaild met Strato. Bellen? Ja een engelsman die er niets van begreep, chatten oke dat ging maar kwam niet verder en mailen? Vergeet het maar dat je een antwoord krijgt. Ja kreeg wel een antwoord dat ik binnen 2 uur een antwoord zou krijgen. Gelukkig duurt mijn uur maar 60 minuten! Mijn baas zou zich rot lachen als de uren zo lang duurden. Heb ten einde raad de site movemysite.eu geraadpleegd en heb een emailtje gestuurd naar alphamegahosting en het 'probleem' daar neergelegd met het verzoek om mij te bellen. Heb gewoon een 'noodoproep' gedaan van Help mij alstublieft!! Tot mijn verbazing werd ik de andere morgen vroeg gebeld door hun en heb het probleem uitgelegd. En binnen no-time was mijn probleem opgelost!
Klaas 6-1-2009 14:50
Nog even verder, want ik was nog niet klaar, maar de ruimte was op!!! Laat nu niemand denken dat ik enige relatie had met aplhamegahosting. Helemaal niet, ben gewoon iemand die een website beheert en als digibeet in maling ben genomen. Althans zo ervaar ik de overgang van Lycos naar Strato. Zeker is wel dat mijn beide sites die ik beheer naar alphamegahosting breng. Heb daar tenminste het gevoel als een klant behandeld te worden. Waar men mij heeft geholpen de site weer in de lucht te krijgen en dat binnen de kortste keren!!!!! Dat moest me even van het hart!!!!

Sebastiaan Stok, 6 januari 2009 3:15 pm

Indien ze binnen 7 dagen niet de goederen/diensten kunnen leveren maar je de koop opzeggen volgens mij.

Waarom jullie voor Lycos hebben gekozen is mij een raadsel en bewijst maar weer is dat kant-en-klaar systemen gewoon vragen om ellende is.

Sebastiaan Stok, 6 januari 2009 3:25 pm

Alphamegahosting heeft een eigenzinnig manier van zeken doen, spreken de mensen aan met 'je' en voor leken of diggitbeten zijn ze inderdaad heel erg geschikt.

Maar persoonlijk adviseer ik bij ondernemers om gewoon de website zelf te laten ontwikkelen bij een professioneel bedrijf.
Vooral een webshop of dynamisch systeem is iets wat met kant-en-klaar systemen niet altijd even flexibel is, en sommige dingen zijn er gewoon niet.

rob scholte, 13 januari 2009 4:19 pm

Lycos is echt afschuwelijk bezig. Ze proberen je te dwingen naar Strato over te stappen (wat ik echt niet wil), en als je dat niet doet chicaneren ze (krijgen ze langer abonnementsgelden).
Ik ben nu al weken bezig om Auth-ID te krijgen. Nieuwe host, site overgezet, maar kan er niets mee. Maar wachten tot Maart, als Lycos stopt, zodat ik met de brokken zit? Wacht nog even af, maar zie er van komen dat ze me dwingen een nieuw domeinnaam te nemen en alles te gaan veranderen.

Richard, 16 januari 2009 1:43 pm

Het kan nog veel erger. Ik heb helaas 8 domeinen bij Lycos onder mijn beheer. Ik heb als proef 2 kleintjes over gezet naar Strato. En inderdaad, de gehele inhoud is verdwenen. Nu was dit niet zo erg omdat ik alles ook Local bewaar. Nee, de grootste ergenis is het feit dat ik een NIET werkende link naar Lycos kreeg om de betreffende domeinen op te zeggen. Ik moet nu zowel bij Strato als bij Lycos betalen voor het zelfde domein. Ben nu druk bezig met bellen en email, maar helaas ze hebben het te druk.

Wim Heins, 19 januari 2009 12:49 pm

Het past wel in deze discussie dat ik jullie het mailtje laat lezen waarop ik van Lycos al 2x geen antwoord heb gehad:

Betreft: overstap naar Strato met bij Lycos staande domeinnamen.

Geachte heer/mevrouw,
Overeenkomstig uw mails heb ik via www.strato.nl/lycos getracht domeinnamen te verhuizen naar Strato. Daarbij moet men kiezen of men wel of geen softwarepakket erbij wil nemen; ik vink dan aan niet nodig.
Na opgave van de betreffende domeinnaam en Lycos-inlog werkt de knop "volgende" niet en als hij wel werkt dan wordt ik geconfronteerd met een te betalen bedrag inclusief een welkomspakket van rond de 20,= euro, terwijl een domeinnaam daar b.v. kost: 49 cent per maand (dus ongeveer hetzelfde als bij u).
Het telefoonnummer van de helpdesk van Strato werkt niet of schakelt niet door naar Strato.
Bij deze het verzoek of u voor mij alle domeinnamen die ik bij u heb staan naar Strato wil overbrengen tegen dezelfde kosten als bij u en zonder welkoms- of softwarepaketten van Strato.
Bij voorbaat dank voor spoed die nodig is omdat u al snel met uw service gaat stoppen.
Hoogachtend,
Wim Heins

Ton Wijers, 28 januari 2009 9:50 am

Net al mijn 10 domeinnamen ingevoerd, zoals op de site staat aangegeven... Komt als laatste het betaaloverzicht naar voren, krijg ik net als dhr Wim Heins hierboven, dat verdraaide welkomspakket erbij -> DAT WIL IK NIET! Het is er ook met geen mogelijkheid uit te krijgen en bellen naar dat gratis nummer duurt uren! BAH BAH BAH!

Rudy, 7 februari 2009 10:59 pm

Dat was allemaal heel interessant. Blijkbaar is het soms de moeite waard om wat langer te wachten, en niet direct in de stress te schieten.

Nadat ik een tijdje heb rondgekeken naar een andere domein hosting provider, da's al geen makkelijke keuze, waarbij ik zowel prijs als flexibiliteit als voornaamste criteria had bepaald, was ik dan eindelijk zo ver om de overstap te wagen.
Uiteraard heb ik gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om, na restitutie, ook nog op de kosten te besparen. Dat kon voornamelijk door de webhosting en de e-mail hosting los te koppelen van de domein hosting. De eerste twee zijn ondergebracht bij gratis alternatieven.

Na het lezen van bovenstaand verhaal was ik dus bevreesd voor de overdracht van mijn domein namen, maar tot mijn grote verbazing biedt Lycos nu in het menu gewoon de mogelijkheid om zelf je domein namen vrij te geven voor verhuizing en zelf je AUTH ID op te vragen. Dus geen hoge telefoon rekening via een 0900 service nummer.

Nog even schrikken toen de pop-up mij vertelde dat het verkrijgen van de AUTH ID enkele uren tot enkele dagen kon duren, maar binnen een uur had ik ze allemaal binnen.

Helaas geldt bovenstaande niet voor een .nl domein naam, maar .com, .net, .org zijn dus geen probleem.

Ten aanzien van STRATO kan ik alleen maar met allen eens zijn dat service en mogelijkheden niet van het te verwachten niveau zijn. Ik hoop daarom ook voor de meeste Lycos gebruikers dat ze bewuste keuzes maken met betrekking tot de nieuwe hosting provider(s).

Net de AUTH ID's doorgegeven aan mijn nieuwe provider. Ik hoop dat het verder allemaal bij deze geregeld is.

Wim Heins, 7 februari 2009 11:39 pm

Beste mede-belanghebbenden,
Rudy waarom zeg je er niet bij op welke provider je keuze dan is gevallen?!
Inmiddels heb ik mijn vraag verzonden via het mailformulier van Strato.nl ook nog beantwoord gekregen! Enkel domeinnamen verhuizen van Lycos naar Strato kan helemaal niet op de "automatische" manier, maar moet als gewone verhuizing. Toen ik dit probeerde kon ik echter niet kiezen hoe ik die domeinnaam bij Strato wou hebben. Ik wou hem kaal met alleen doorlinken naar een ander webadres, maar ik moest van hen een "maildomain" nemen compleet met postboxen. Hun gratis klantenservicetelefoon verbond mij deze maal met het Stratofiliaal diep in Frankrijk. Hoe zeg je dat: Va t'en!

Het valt me op, wat je bij Lycos had, een domeinnaam voor zo'n 5,= euro per jaar met EN doorlinken EN mail forwarden, dat dit nergens anders te krijgen is voor die prijs. Inmiddels heb ik drie belangrijke domeinnamen verhuisd naar www.kniestmultimedia.nl waar dit ook allebei kan, anderhalf tot tweemaal zo duur. Het bedrijf gedraagt zich normaal.

Verder zoek ik een provider om zo goedkoop mogelijk domeinnamen te hosten die niet perse mailforwarding hoeven. Zo heb ik starthosting.nl gemaild of je er wel een bedieningspaneel bij krijgt om dit altijd te kunnen instellen, wat ik niet duidelijk uit hun website opmaakte, en ook of daar subdomeinen bij kunnen.
Wat is jullie advies?
Hartelijk gegroet,
Wim Heins

Rudy, 8 februari 2009 12:02 am

Wim,

Aangezien ik in een werkomgeving zit waar het noemen van van namen in doorsnee redelijk taboe is, is het voor mij meer een beroepsgewoonte geworden om de namen niet te noemen.
Maar als je er om vraagt kan ik je het volgende noemen:
- Webhosting doe ik op een internet verbonden server die toch al 24/7 actief is.
- E-Mail hosting heb ik ondergebracht bij google (via google apps standaard)
- Domein hosting heb ik ondergebracht bij starthosting in Zwolle.

Bij starthosting krijg je inderdaad een bedieningspaneel. Ik hoop op dit moment alleen nog dat het ontbreken van de punt op het einde (als je die invoert wordt er een foutmelding gegeven) door starthosting zelf gecompenseerd in het CNAME record. Anders ga ik een jaar lang een vervelend probleem krijgen. (Zoals ik al zei, de procedure van het overzetten van de domeinnaam loopt nog.
Starthosting ondersteund o.a. MX (e-mail), A (IP adres), CNAME (verandering van naam) records. Daarmee zou m.i. ook jou subdomein probleem opgelost moeten zijn voor wat betreft de DNS instellingen. Starthosting biedt niet alle mogelijkheden zoals Lycos die biedt. Zo is het b.v. niet mogelijk om je registratie gegevens aan te passen, wat bij Lycos wel kan.

Ik kan ook ieder die nu nog moet overstappen adviseren om eerst bij Lycos de registratie gegevens te controleren in het WHO IS menu. Dat kan veel problemen besparen.

Mark Scholten, 8 februari 2009 4:15 pm

Rudy: Zolang de .NL-domeinnamen op naam van de klant staan is een verhuizing van .NL-domeinnamen gewoon mogelijk. .NL-domeinnamen werken namelijk niet met een lock of AUTH code, wel zal er in de meeste gevallen een formulier ingevuld moeten worden. Overigens lijkt het mij bij een domeinregistratie niet meer dan redelijk om de mogelijkheid te bieden de DNS en forwarders aan te kunnen passen/maken naar wens (dit is genoeg voor subdomeinnamen/email) en bij ons is dit dan ook gewoon mogelijk.

Wim Heins, 8 februari 2009 7:07 pm

Rudy,
Bedankt voor antwoord; weet je of het paneel van Starthosting ook zo'n simpel dialoogregeltje heeft om een domeinnaam door te linken naar een andere? Op die manier kan mailforwarding niet standaard dacht ik. DNS-records vind ik nl. een gedoe voor gevorderden als ik het goed zie.
Registratiegegevens bij Lycos? Als je bedoelt telefoon en email: die kan een nieuwe provider toch weer op Whois of Sidn zetten en dan moet je toch weer mailen of ze het weghalen.

Mark Scholten: Eerlijk gezegd kom ik er even niet uit wat je bedoelt met "bij ons" dus heb je misschien een URL om naar de details te kijken?
Bij voorbaat dank,
Wim Heins

Mark Scholten, 8 februari 2009 8:31 pm

Wim,
De URL had ik inderdaad niet gegeven naar de betreffende pagina. De URL is http://www.streamservice.nl/p/domeinen.php
Mochten er vragen zijn over hoe iets in te stellen is dan is vragen altijd mogelijk uiteraard.

Rudy, 8 februari 2009 8:46 pm

Wim,

Ik geloof niet dat de redactie van ISPam het commentaar als forum had willen inrichten, vandaar dat ik na deze reactie ook niet meer zal reageren.
Wim: Ik heb bij starthosting inderdaad gezien dat je domein forwarding eenvoudig kunt instellen. Ik heb er verder geen ervaring mee bij starthosting dus eenvoud en correctheid kan ik verder niet beoordelen.
Mark: Ik zal het vast verkeerd begrijpen, maar jou web-site bekijkend kan ik niet anders dan concluderen dat je pas DNS instelling toegang biedt vanaf 50 domein namen. Vandaar dat je niet binnen mijn selectie bent gevallen, aangezien ik niet van plan ben om tot de 50 domein namen door te groeien. Verder blijkt het helemaal niet zo logisch dat een domein hosting provider toegang biedt tot de DNS instellingen, en als ze dat wel doet moet je nog goed opletten welke mogelijkheden worden geboden. Simpele domein forwarding is, in mijn situatie, niet flexibel genoeg. Laat maar weten als het anders is dan je presenteert op je web-site, dan kan je volgend jaar worden meegenomen in de re-evaluatie.

Jac, 27 februari 2009 11:35 pm

Ook ik zat via strato maar niet tevreden,Ik zit nu via e4fweb.nl
Hier kan ik de persoon via msn benaderen en ook telefonisch.

ann, 8 maart 2009 12:17 pm

Al tijden bezig mijn adresgegevens/emailgegevens te wijzigen. Er nooit enige reactie op gekregen. Nu heb ik wel mijn.nl domein kunnen verhuizen, maar mijn.com domein, tja dat is een ander verhaal.

lycos reageert helemaal nergens op en zonder die auth. code. In ieder geval super vervelend...

Iemand nog enige suggesties ?

Servan, 9 maart 2009 2:43 pm

ik kwam pas 1-2 dagen voor de beeindiging van Lycos er achter dat ze er mee stoppen. (erg slecht van Lycos). en had vlug mijn .nl en .com domeinen en webhosting verhuist naar Strato wat een K.. hoster niet te berieken en traag met overzetten van mijn .com domien. ik heb zakelijk al ruim een week geen internet site. weet iemand hoe ik wel snel contact kan leggen met Strato om dit te versnellen wat dit kost klanten en inkomsten

patrick, 10 maart 2009 7:44 am

@mark, dat noemen we gewoon ordinair reclame maken voor jezelf, jammer dat je dat zo doet joh!

Mark, 10 maart 2009 8:03 am

@Patrick:
In eerste instantie heb ik de link niet genoemd, echter werd er om gevraagd en op daarna heb ik hem vermeld.

patrick, 10 maart 2009 9:17 am

Mark, toch je eigen keuze om het op zo'n manier te schrijven dat die reactie wel te verwachten was. Je had er ook voor kunnen kiezen het niet te doen. Blijf het jammer vinden.

Feedback!
Fill out my online form.
Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.