Hoe is het om te werken bij Denit?

  • Door
  • Serge Gielkens (HYPR: Hosting Your PR)
  • (PR-bureau:
  • HYPR: Hosting Your PR)
  • geplaatst op
  • 14 september 2016 08:00 uur

Voor de rubriek “Hoe is het om te werken bij” zetten we nu het bedrijf Denit in het zonnetje. Denit is als sinds 1999 actief en biedt een breed scala aan hosting diensten. Daaronder vallen cloudoplossingen, managed hosting, virtuele servers en zelfs virtuele datacenters. De specialiteit van Denit zijn maatwerk hostingoplossingen voor complexe, bedrijfskritische applicaties. Denit richt zich met met name op software partijen, automatiseerders en internetbureaus. Judith Rooijers is medewerker HRM en zij vertelt ons hoe het is om bij Denit te werken.

Maatwerk

Judith vertelt dat maatwerk voor Denit steeds belangrijker wordt. “De combinatie van maatwerk met klantgerichtheid is erg kenmerkend voor ons. We zoeken het maatwerk meer en meer op. Daarbij gaan we grotere projecten niet uit de weg. We denken mee met de klant en kijken met hem vooruit om mee te blijven spelen in de markt. Wijzelf doen dat ook. We onderzoeken constant hoe we kunnen concurreren of juist samenwerken.”

Begin dit jaar heeft Main Capital een meerderheidsbelang in Denit genomen. Judith vertelt dat dat de ambities van Denit versterkt. “Deze investeerder werkt met grotere partijen samen. Zo komen we sneller in contact met nieuwe software bedrijven en dat stimuleert dat we de enterprise markt steeds beter betreden.”

Doordat Denit zich steeds meer op grootzakelijke klanten richt, wordt klantgericht werken navenant belangrijker. “Onze projecten worden groter en complexer. Overleg met de klant wordt intensiever. Vroeger bevonden beheerders zich wat meer op de achtergrond maar klantencontact is nu ook onderdeel van hun functie. Het hoort bij het maatwerk dat we leveren. Je moet weten wat de klant beweegt en wat zijn behoefte is.”

Werkomgeving

Bij Denit werken ongeveer 35 getalenteerde mensen. Volgens Judith helpt het juist dat Denit niet heel groot is. “Onze lijnen zijn kort. Voor de klant is snelle communicatie met management, sales en support belangrijk. We gaan daarom ook als team naar een klant waarin medewerkers van sales, architectuur, beheer en finance deelnemen. We bundelen onze kennis.” Ze vertelt dat kennisuitwisseling daarom steeds belangrijker wordt. “We hebben de expertise weliswaar in teams ingedeeld, maar iedere dag is er kort staand overleg tussen deze teams.”

De medewerkers van Denit zitten op één vloer van een kantoorpand. Er zijn geen deuren, enkel kleine afscheidingen door kastruimte. Ook de directeur werkt in deze open ruimte. “Het is hier hard werken met een grote fun factor,” zegt Judith. “Er wordt soms veel van je gevraagd omdat de klant steeds veeleisender wordt. Om de sfeer en collegialiteit te bevorderen hebben we een lounge-gedeelte met flipperkast, tafelvoetbal en dartbord. Op vrijdagmiddag hebben we een hapje en drankje en geregeld organiseren we informele activiteiten zoals teamuitjes. Zo gaan we in oktober met het hele team, inclusief partners en kids, een weekend naar de Efteling!”

Zij vertelt verder dat bij Denit veel mogelijk is. “Het werk moet gedaan worden, maar hoe je dat doet, daar krijg je veel vrijheid in. Het is geven en nemen. We regelen zaken in goed overleg met elkaar. Eigen initiatief stellen we op prijs. We hebben liever dat je zelfstandig problemen oplost en fouten maakt waar je van leert dan dat je afwacht en stilzit. We verlangen wel dat je voor je eigen initiatief zelf verantwoordelijkheid neemt. ”

Vacatures

Momenteel staat bij Denit een aantal technische vacatures open. Met name voor de rol van senior Linux beheerder is Denit op zoek naar het schaap met vijf poten: “De Manager Operations heeft 20 man onder zich. We willen een senior om hem op detailniveau te ontlasten. Je bent inhoudelijk sterk op technisch gebied maar je moet bovendien een natuurlijk overwicht hebben om op een naturelle manier het team mee te nemen en knopen door te hakken.”

Judith zegt dat rollen overigens niet heel vast staan bij Denit. “We zijn erg in beweging waardoor werkzaamheden kunnen variëren. Zo zijn er mogelijkheden voor de senior om een mooie rol te spelen als project manager. Je moet ondernemend zijn en vorm en inhoud geven aan je eigen functie. Ik zeg kandidaten altijd dat het bij ons geen gespreid bedje is. Het bed, matras, kussen e.d. staan voor je klaar, maar je moet het wel zelf opmaken.”

Tot slot

Aan het eind van het gesprek wil Judith nog het opleidingsbeleid bij Denit benadrukken. “Opleiding vinden we belangrijk. Je moet mee kunnen gaan met de voortdurende ontwikkelingen in de hostingbranche. Zowel Denit als onze medewerkers hebben baat bij scholing. Als medewerkers niet durven bij te scholen in verband met mogelijke terugbetaling, dan frustreer je dit proces. Onze terugbetalingstermijn is daarom maar vier maanden. Bij andere organisaties is dat één of zelfs twee jaar. Liever een medewerker die ergens anders een nieuwe uitdaging aangaat en blij uit dienst gaat, dan medewerkers die niet meer weg kunnen omdat de scholing ontbreekt. In dat laatste geval verliezen medewerkers en Denit allebei. Daarmee wil ik aangeven dat we in mensen investeren. Dat doen we ook als je pas in dienst bent.”

Geschreven door Serge Gielkens (HYPR: Hosting Your PR)

Dit ingezonden artikel is geschreven door Serge Gielkens van HYPR: Hosting Your PR.

Lees ook de onderstaande artikelen van HYPR: Hosting Your PR

Stuur ook uw blog, achtergrond artikel of andere bijdrage in!

Indien u zelf een interessante bijdrage, zoals een blog, how-to of achtergrond heeft, dan plaatsen wij die graag en dat kost u niks. Neem contact op met de ISPam.nl redactie via [email protected] of kijk op deze pagina voor meer informatie over het leveren van een bijdrage aan ISPam.nl.

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.