Hoe is het om te werken bij Interconnect?

  • Door
  • Serge Gielkens (HYPR: Hosting Your PR)
  • (PR-bureau:
  • HYPR: Hosting Your PR)
  • geplaatst op
  • 28 september 2016 08:00 uur

HYPR zet graag een bedrijf in het zonnetje om te helpen bij het invullen van vacatures. Ditmaal hebben we een gesprek met Floor Zacht en Michael Bastiaansen van Interconnect. Floor werkt op de afdeling Communicatie terwijl Michael teamleider van Customer Service is. Sinds 1995 biedt Interconnect zakelijke diensten aan IT-professionals. Momenteel heeft Interconnect een aantal vacante posities op het gebied van marketing, sales en techniek.

Betrouwbaar in dienst en techniek

Interconnect biedt met name datacenterdiensten, connectivity en cloudoplossingen. “Dit bieden we aan vanuit onze twee eigen datacenters”, vertelt Floor. “We zijn de grootste onafhankelijke internet service provider van Zuid-Nederland en leveren oplossingen voor het MKB+ tot en met enterprise ondernemingen. Daarbij is betrouwbaarheid onze kernwaarde. Met de kwaliteit van onze producten en zakelijk dienstverlening willen we het verschil maken.”

Michael zegt dat voor technische mensen deze omgeving erg interessant is. “Bij de reguliere automatiseringsbedrijven heb je als techneut te maken met commodity of small-business apparatuur. Hier werken we met high-end apparatuur. Dat lijkt op wat je al kent, maar dan groter, beter en mooier.” Volgens hem maakt dit Interconnect tot een walhalla op het vlak van techniek.

Informeel familiebedrijf

Bij Interconnect werken ruim 80 mensen. Volgens Michael is het bedrijf daardoor nog klein genoeg om informeel te zijn, maar tegelijkertijd groot genoeg om professionele zaken zoals ITIL-procedures goed te regelen. “In ons marktsegment is Interconnect ten opzichte van andere automatiseringsbedrijven een laagdrempelige organisatie met korte lijnen.”

Het feit dat Interconnect een familiebedrijf is, draagt hier extra aan bij. Floor: “Onze directie bestaat uit twee broers. Zij hebben het bedrijf gestart. Dit maakt dat procedures hier sneller gaan en lijnen korter zijn. We spreken elkaar bij de voornaam aan en lopen makkelijk bij elkaar naar binnen, ook bij management en directie. Bij informele activiteiten is het gezin welkom, waardoor we elkaar ook in de persoonlijke sfeer goed kennen.”

Kandidaten

Onder andere staat een vacature voor Support System Engineer open. Michael licht deze functie toe: “Je moet zowel IT-kennis als soft skills hebben om goed met onze klanten om te gaan. Voor de eerstelijns support is affiniteit met techniek voldoende, maar voor de tweede en zeker derde lijn verwacht ik meer. Dan moet je doorgroeien tot een volwaardige IT-professional. Daarbij ondersteunen we je volledig ten aanzien van de benodigde certificeringen.”

Voor deze rol is eigen initiatief en zelfstandigheid essentieel. “Ik verwacht een hoge mate van pro-activiteit en eigen inzet”, zegt Michael. “We delen de tickets niet gewoon uit, maar je moet de problemen naar je toe trekken en oplossen.”

Zowel Michael als Floor merken dat er soms een verkeerde associatie leeft bij de termen support en customer service. Volgens Floor dekt de naam Support System Engineer de lading veel beter. “Je bent system engineer en je wordt gedreven door techniek”, licht Michael toe. “Onze klanten verwachten een kundige professional aan de lijn, niet iemand die hem op basis van standaard belscripts te woord staat.”

Bij marketing staat eveneens een functie open. Floor: “Het gaat om de rol van Product Manager Datacenter & Connectivity. Omdat je de spil bent tussen marketing en techniek, moet je affiniteit met IT en een commerciële drive bezitten. Door het zware portfolio is het een uitdagende functie. Daarom zoeken we iemand met minimaal drie jaar relevante werkervaring.”

Geschreven door Serge Gielkens (HYPR: Hosting Your PR)

Dit ingezonden artikel is geschreven door Serge Gielkens van HYPR: Hosting Your PR.

Lees ook de onderstaande artikelen van HYPR: Hosting Your PR

Stuur ook uw blog, achtergrond artikel of andere bijdrage in!

Indien u zelf een interessante bijdrage, zoals een blog, how-to of achtergrond heeft, dan plaatsen wij die graag en dat kost u niks. Neem contact op met de ISPam.nl redactie via [email protected] of kijk op deze pagina voor meer informatie over het leveren van een bijdrage aan ISPam.nl.

Nog geen reacties

Laatste reacties

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Koen Stegeman, Editor-in-Chief & founder Hostingjournalist.com: Jammer Arnout, maar je hebt een mooie bijdrage aan de hosting industrie geleverd, en dat jaren lang....

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Dillard Blom: Jammer dat een 'instituut' verdwijnt, en daarmee een bron van informatie over actuele zaken (en opin...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
L.: Uit automatisme kijk ik toch nog steeds elke dag naar ispam.nl, toch de hoop dat er nog een berichtj...

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Toni Donkers: Arnout bedankt! ik ga het missen dat is een feit!

Bedankt voor het succes van ISPam.nl
Marcel Stegeman: Ik zie het nu pas. Inderdaad jammer maar ik kijk nu al uit naar het volgende project.